مدیکال استوز
میثم علیزاده

مصاحبه با دکتر میثم علیزاده دانشجوی پزشکی سبزوار | قسمت اول رادیو پیشرفت

مشاور رشته ریاضی
کنکور سال
0 نظر
دانشجوی پزشکی سبزوار

خلاصه مصاحبه

این قسمت ما قراره در کنار دکتر علیزاده و جهت تحلیل کارنامه شاگرد عزیزشون برای پیشرفت ۵۰۰ تایی باشه! 🫣🔥 سوالاتی که قراره بهشون جواب بدیم: ✨سپیده چجوری دانش اموزیه؟ 😎برنامه شما در چه راستایی پیش رفته؟ 🔜✉️ساعت مطالعه و عملکرد روزانه سپیده در چه حده؟ 🟢مهمترین فاکتور های پیشرفت سپیده، چه مواردیه؟ 📊❓پیشنهاداتتون برای پیشرفت تراز برای دانش آموزان مدیکالی

فایل صوتى مصاحبه

مدیکال پادکستمصاحبه با دکتر میثم علیزاده دانشجوی پزشکی سبزوار | قسمت اول رادیو پیشرفت

متن مصاحبه

سلام خیلی خوش اومدید به این قسمت از رادیو مدیکال. یه بخش جدید به رادیو مدیکال ما اضافه شده تحت عنوان "رادیو پیشرفت" تو این بخش قراره با مشاوره های بچه های تیم در رابطه با بچه ها و پیشرفت ترازی که توی آزمون های مختلف دارن صحبت کنیم.

 و همونطور که در جریان هستین این اول قسمت بخش جدید رادیو مدیکال ما هستش در کنار دکتر علیزاده هستیم و قراره در رابطه با سپیده عزیز صحبت کنیم.

مصاحبه کنندهuser
 دکتر خودتونو به بچه ها معرفی میکنید؟
    userمیثم علیزاده

     میثم علیزاده هستم دانشجوی علوم پزشکی سبزوار. چند سالی هست کار مشاوره انجام میدم.

مصاحبه کنندهuser
در رابطه با سپیده، میانگین تراز سپیده نزدیک به 6789 هست و ترازی که ما میخوایم راجع بهش حرف بزنیم 7445 بوده که تو آزمون بعدی رسیده به 7900 که فکر میکنم جزو آزمون های جمع بندی هم بود، درسته؟ 
    userمیثم علیزاده

    نه 7900 پیش روی بود، 7400 جمع بندی بود.

مصاحبه کنندهuser
اول یه توضیحی راجع به سپیده و پیش روی هاش بهمون میدید؟
    userمیثم علیزاده

     با سپیده ما تقریبا 6 ماه هست کار مشاوره رو شروع کردیم. دانش آموز دوازدهمی هست و ویژگی بارزی که داره پیگیر بودن و حرف گوش کن بودن و منظم بودنش هست. همون وایبی که دانش آموز تو تماس اول میده از همون اول گرفته شد و در ادامه کار هم واقعا بحث عملگرایی برای من بولد بود. از طرفی سپیده واقعا سعی داشت مشکلات رو برطرف کنه. ارتباط خوبی برقرار میکرد و راهکار هایی هم که می‌گرفت میرفت شروع میکرد به انجام دادنشون.

    userمیثم علیزاده

    در کل بیشتر بحث منظم بودن مطرحه. ولی خب درگیری هایی هم با مدرسه وجود داره که همه دارن با این حال من یادم نمیاد شبی بی گزارش کار بوده باشه یا بهونه آورده باشه همیشه سعی کرده کارشو درست انجام بده.

مصاحبه کنندهuser
برای همه این سوال پیش میاد که، بحث سابقه و تاریخچه درسی سپیده به چه صورت بوده؟ یعنی دهم و یازدهم یا دوره تابستون چجوری بوده؟
    userمیثم علیزاده

     سال دهم و یازدهم صرفا در حد مدرسه میخونده. واسه آزمون ها هم در حد اینکه چند روز مونده به آزمون شروع میکرده به درس خوندن‌. میانگین تراز امسالش هم 6800 هستش ولی وقتی که شروع کردیم ترازش نزدیک 6000 بود.

    userمیثم علیزاده

    قبل اون هم در حدی بود که با تست زنی آشنا بود اینجوری نبود که بگیم تو فاز کنکور نبود ولی نه اینکه بگیم از همون اول خیلی خوب بوده و بیس قوی داشته.

    userمیثم علیزاده

    تو یک مدرسه معمولی درس خونده. وقتی بچه ها میشنون ترازش 7000 هست میگن نه اون بحثش جداست و خودشون رو تافته ی جدا بافته میدونن در صورتی که اینطور نیست، خود ما هم شاید کسایی بودیم که هم تراز 5000 دیدیم هم تراز 6000 و هم 7000 دیدیم، برای همین میخوام بچه ها اینو درک کنن که چیز دور و بعیدی نیست برای خودشون. 

این بحث خود باوریه که به بچه ها میگم یعنی اسم تراز 7000 میشنوی تو خودت نمیبینی که تراز رو یک روز خودت بیاری خب این اتفاق نمیفته و همه کسایی که به قول شما پایین درصد ها رو هم داشتن ولی بعدش درصد های بالا هم داشتن، این باز برمیگرده به خود آدم.

مصاحبه کنندهuser
 در رابطه با برنامه برامون میگید که از همون ابتدا که شروع کردید برنامه شما در چه راستایی بوده؟
    userمیثم علیزاده

     ما تقریبا از مهر ماه که شروع کردیم برناممون کاملا دروس اختصاصی مطابق با قلمچی بود. و ایشون هم واقعا سعی می‌کرد که خودش رو برسونه. برنامه رو برای دروس اختصاصی کامل اجرا میکرد.

    userمیثم علیزاده

     یک پرانتز باید اضافه کنیم که دروس عمومی رو در حد مدرسه میخوند و طوری برنامه ریزی کردیم که نهایت تا عید یک دور خونده بشه، بچه ها نیان فکر کنن که فقط رو اختصاصی بستیم، نه! ولی کل برنامه ریزی طبق برنامه راهبردی قلمچی بود.

مصاحبه کنندهuser
 با توجه به اینکه سپیده دانش آموز دوازدهمی هستش ساعت مطالعه و عملکرد روزانش چطور بوده که به برنامه ی آزمون ها میرسیده؟
    userمیثم علیزاده

    من با خودش هم که صحبت می‌کردم  میگفت روزانه بین 7 تا 10 ساعت مطالعه داره و تعداد تست ها بین 150 تا 250 تا و به صورت هفتگی در مجموع 60 الی 70 ساعت و تعداد تست ها 1200 تا 1500 تا تست. گرچه در شروع به این شکل نبود ولی ساعت مطالعه همینطور بود. تعداد تست ها همینطور جلو میاد بیشتر و بیشتر میشه.

    userمیثم علیزاده

     روزایی که مدرسه بود 6,7 ساعت و روزایی که مدرسه کمتر بود نزدیک به 10 ساعت.

    userمیثم علیزاده

    یه پرانتزی اضافه کنم، خیلی از بچه ها یه چیزی رو یادشون میره، حتی رتبه 1 کنکور هم که اکثر مواقع هم دانش آموز هستش باور کنید روزشون 24 ساعته، یعنی مطالعشون هم بیشتر از 12 ساعت که نمیتونه باشه، این چطور مدیریت کردنه هستش که خیلی مهمه.

    userمیثم علیزاده

    خیلی از دانش آموزان هستن که شاید ساعت مطالعه بالاتری داشته باشن ولی چرا نمیتونن تو آزمون اون نتیجه دلخواه رو بگیرن به چطور کار کردنه برمیگرده.

من خودم همیشه توی کانال میگم ساعت مطالعه خیلی بحث گسترده ای هستش و کاملا شخصیه و باید شخصی سازی بشه، خیلی وقتا ما توی یک درسی یه میزان داریم تلاش می‌کنیم در صورتی که اون فید بکی که داریم میگیریم متفاوته شاید یه نفر با ساعت مطالعه پایین تر همون درصدی که ما کسب میکنیم رو در نهایت دریافت کنه، داستان همینه صرفا نمیتونیم یک فاکتور رو برای اون پیشرفت و اون درصد در نظر بگیریم، کیفیت مطالعه هست چطور خوندن و روش مطالعه، همه اینا باید در کنار هم باشه.

مصاحبه کنندهuser
 در رابطه با پیش روی، برای سپیده هم ممکن بود پیش بیاد یک سری تایم ها یک سری مباحث رو نرسه که بخونه و اون تایم که یک سری چیزها خونده نمیشد با اون مباحث شما چیکار میکردید؟
    userمیثم علیزاده

     حقیقتا خیلی پیش نیومد که مبحثی جا بمونه و چون دانش آموز کمال‌گرایی هم بود، اینو همه بچه ها دارن دوس ندارن مبحثی رو نصفه کاره بذارن ولی به طور منطقی میگفتم اوکی اگه میخوای این مبحث رو نصفه ول نکنیم مجبور میشد هفته‌ی بعد آزمون نهایت شنبه و یکشنبه بعد آزمون که حالا یک سری مباحث موندن فوق برنامه تر بخونه و ساعت مطالعه رو یکم بالا بیاره که برسونه. شاید خیلی کم، بالاخره همه یک سری مباحث دارن که ممکنه توش اوکی نباشن، گفتم تو اون جمع بندی اگه فرصتی پیدا کردیم همون بازه عید تا خود کنکور فرصت هایی پیش میاد، اولویت همیشه با خونده هاس ولی اگه فرصتی شد میخونی اگر نه و در حد یک فصل یا یک بخش بمونه اونقدر نگرانی نباید به وجود بیاره برامون.

مصاحبه کنندهuser
این چیزایی که تاحالا گفتیم فکر میکنم بچه ها با روند کار شما آشنا شدن و فهمیدن تا اینجا چطور پیش اومدین ولی مهم ترین سوال از این بخش از رادیو مدیکال ما اینه که به نظر شما مهم ترین فاکتور های پیشرفت تراز و این پیش روی خوب سپیده چی بوده؟
    userمیثم علیزاده

     همون اول هم اشاره کردم، عملگرایی، یک مشکلی داریم مثلا دانش آموزی از یک شهرستانی افتاده تو مدرسه ای که کلا توی فرم کنکور نبوده و اطرافیانش هم اطلاعاتی ندارن، با اون دانش آموز صحبت میکنیم و بهش میگیم دانش آموز کیف میکنه چون واقعا مطلع نیست، همین کانال مدیکال پر از محتواست و من خودم یک کانالی ایجاد کردم با محتوای آموزشی، واقعا تکمیله اگه بچه ها بخوان استفاده کنن، اون بحث عملگرایی هست که خیلی مهمه. یعنی آدم وقتی یک چیزی رو میفهمه و یاد میگیره دل به کار بده و استفاده کنه و در جهت رشد حرکت کنه.

    userمیثم علیزاده

    اولین و مهم ترین اصول نظم و استمراره. در این بحثی نیست که برای اینکه آدم بخواد به یک جایی برسه فرقی نداره تو هر مسیری خصوصا تو مسیر کنکور و پیشرفت تو آزمون ها نظم و استمرار مهم ترین فاکتوره. سپیده شبی بدون گزارش نداشته و هیچ آزمونی نبوده که شرکت نکنه حتی اگه مریض بوده یا مشکلی داشته بازم آزمون رو شرکت کرده.

    userمیثم علیزاده

     اگه بخوایم به ترتیب بگیم رمز موفقیت مثل چرخ دنده هست و باید کنار همدیگه باشن، روش مطالعه و تست زنی باید درست باشه، دانش آموز به من میگه من نمیتونم قبل از آزمون مرور کنم بخوام وقت بذارم واسه یه بخش 5 ساعت طول میکشه، تو یا تو خوندن اولیه مشکل داری یا تو مرور. هر مشاوری راهکار میده، راهکار من اینه 5 دقیقه قبل و بعد درس خوندن حتما مرور کنید، 5 دقیقه اول چیزی که قبلا خوندی و 5 دقیقه آخر چیزی که همون روز خوندی، و این مرور های 5 دقیقه ای با روش مطالعه و تست درست و برنامه ریزی درست مطمئناً مرور قبل آزمون میتونه خوب باشه. هر استراتژی که برای آزمون چیده میشه، زمان بندی این که به چه ترتیبی قراره درس ها طی بشن، مغز دانش آموز قبل آزمون باید حساب شده باشه و بدونه فردا به چه ترتیبی باید کار کنه. من خودم اینجوری بودم که شب قبل آزمون تو ذهنم مرور میکردم که مثلا صبح باید بیدار بشی صبحونه اینو بخوری سوار تاکسی بشی بری، حتی این ها رو هم باید مرور کنی تو ذهنت.

    userمیثم علیزاده

     اولین دفترچه زیسته، تایمش انقدره یا مثلا تکنیک ضربدر دایره میخوای استفاده کنی اینا هی تو ذهنت تکرار بشه.

    userمیثم علیزاده

    و مهم تر از همه هم تحلیل ازمونه، یعنی اگر بخوام به بچه ها رازش رو بگم و دلیل پیشرفت نکردن تو آزمون ها تحلیل آزمون درست هستش، حالا راجع به تحلیل آزمون داخل کانال مدیکال داخل کانال خودم محتوا زیاد هست، تحلیل آزمون انجام بشه، ایراد ها پیدا بشه، راهکار ها گفته بشه و شروع بشه به حل کردن اون مشکلات یعنی اگه وقت کم داشتی ببینی تکنیک مدیریت زمان ازمونت مشکل داری یا سرعتت پایینه. خیلی اینا فرق دارن مثلا دانش آموزی داشتم که سرعتش خوب بود ولی تو زمان آزمون نمیتونست مدیریت کنه یا اگه سرعتت کمه بیای رو سرعتت کار کنی، راهکار زیاد هست چیزی نیست که بچه ها ندونن.

    userمیثم علیزاده

    واقعا این موضوع به نظر من یک قسمتیش همینجاست که بعد آزمون حتی اگه شما تراز 7900 هم آوردی، همین سپیده خانوم با تراز 7900 من تحلیلش رو گرفتم، ایراد داشت صحبت کردیم تو دو هفته بعدی تو آزمون بعدی سعی کرد که رو اونا کار کنه، حالا اگه مبحثی خوب خونده نشه یا مبحثی که تو آزمون های بعدی تکرار میشه عمیق تر خونده بشه یا اگه اشتباه تکنیکی سر جلسه اتفاق میوفته باید ریشه یابی بشن، به بچه ها همیشه میگم اشتباهات و نزده هاتون رو ریشه یابی کنید و آخر سر به جمع بندی برسید و از جمع بندی به راهکار برسید و از راهکار استفاده کنید تو آزمون بعدی.

    userمیثم علیزاده

    بیشتر راز ماجرا واسه همین قسمت آخریه که بچه ها انجام نمیدن، تحلیل و به کار گیری اون تحلیلی هست که انجام دادن و یه بخشیش هم همون اولشه شاید مطالعه اولیه درست نیس روشش و به این صورت هست.

من یه مشاوره تک تماسه داشتم یکی از بچه های مدیکال باهام تماس گرفت و گفت من وضعیت آزمونام اینه صرفا میخوام بدونم مشکل کجاست که این تراز تکون نمیخوره، تنها چیزی که درست و اصولی داشت رعایت میشد طبق آزمون درس خوندن بود الان شما هم بهش اشاره کردین، این بحث مرور قبل آزمون، من وقتی پرسیدم تو قبل از آزمونت چه شکلی مرور میکنی جوابش خیلی جالب بود، گفت من اصلا نمیرسم مرور کنم! یعنی تا پنجشنبه دارم میخونم، تهش دو سه ساعت آخر فرمولارو یک نگاهی ميندازم.

یعنی یک چیز خیلی ساده و پیش پا افتاده که همیشه داریم راجع بهش حرف میزنیم همه جا داره راجع بهش گفته میشه ولی باز رعایت نمیشه، جزئیات خیلی مهمه، جزئیاتی که به مراتب از اون نظم داشتن خیلی مهم تره.

یه نکته دیگه هم بگم خیلی وقت ها از ما می‌شنوید که تراز مهم نیست شما بخونید تا روز آخر ادامه بدید این تقریبا حرف درستیه ولی وقتی که این مشکلات برطرف شده باشه، یعنی به نظرم خیلی مهمه که دانش آموزان تو آزمون هاشون بفهمن که جزو اون دسته از دانش اموزا هستن که حالا حالاها باید تلاش کنه یا اینکه دیر شروع کرده پایه ضعیفی داره باید فعلا بخونه تا این خوندن تثبیت بشه یا نه جزو اون دسته ای هست که ایراد و مشکل داره و قطعا هدف ما هم اینه که شما اون مشکل رو پیدا کنید اگر میبینید یک جای کار داره میلنگه و شما خیلی چیزها و رعایت نمی‌کنید قطعا باید یک فلش بک بزنید و ببینید که کجاها رو دارید به یک شکل دیگه تغییر بدید که این مشکل پیش نیاد. 

مصاحبه کنندهuser
شما فرض بگیرید یکی از بچه های مدیکال که داره این ویس رو گوش میده کارنامه هاش رو از تابستون میزاره جلوش و شروع میکنه به تحلیل کردن ، یک سری جاها پیشرفت داشته یک جاهایی اصلا افت داشته اینارو داره میبینه، پیشنهادتون برای اینکه بتونه این تراز رو تثبیت کنه یا شاید بتونم بگم اون درصد ایده آل اون درصدی که به تلاشش نزدیک تره رو بخواد کسب بکنه در آزمون های بعد چی هستش؟
    userمیثم علیزاده

     اون تیکه ای که گفتین ما مشاور ها میگیم تا آخر ادامه بدین به خاطر اینه که شما اگه تو مسیر بمونی امکان بُرد داری برای همین ما مشاورا تاکید میکنیم که ادامه بده زیاد به عدد ترازت توجه نکن کارتو انجام بده.

    userمیثم علیزاده

     اگر دانش آموزی کارنامه داره از اول تابستون و الان گذاشته جلوش و میگه چرا پیشرفت نمیکنه باز یک پله جلو هستش خودشو تو بازی نگه داشته، شاید خیلی از بچه ها هستن خوبن و میخونن ولی اصلا سمت آزمون هم نمیرن، از نظر من مشاور خوندن بدون آزمون وجود نداره

    userمیثم علیزاده

    و  یک تعداد بچه هایی هستن که میگن از الان شروع کردن دیره، قدر دیره رو 10 روز مونده به آزمون میفهمی، 10 روز مونده به آزمون بهتون میگن برت گردونن به 14 اسفند راضی‌ای؟ میگی آره حاضرم برگردم به همون تاریخ.

    userمیثم علیزاده

    شاید بتونم بگم بزرگترین چالشی که ما مشاورا داریم همینه. میاد میگه چرا هیچ پیشرفتی ندارم چرا عددم 100 تا میاد پایین 100 تا میره بالا در همین حده؟ دست و پای خودتونو نبندید. یعنی شروع نکنید به فاجعه سازی. میگه خب من ترازم همینه تراز 7000 اصلا مال من نیست، این ذهنت رو محدود میکنه یعنی ناخوداگاه شروع میکنی دغدغه تولید کردن و این باعث میشه اصلا هیچ کاری انجام ندی.

    userمیثم علیزاده

    پس اول ذهنت رو پاک کن، واقعیت بخوام بگم کار مشاور ها ساده سازیه یعنی ما میگیم ببین همینقد ساده‌س هیچ کاری نداره ولی بچه ها دنبال آسون سازی ان.

    userمیثم علیزاده

    ما آسون سازی نداریم زحمت کشیدن هست. وقتی دانش آموز تراز 7900 می‌فرسته گزارش کار با 1500 تا تست می‌فرسته، یک سری از گزارش کار ها هست که وقتی چک میکنم میگم خون میچکه از این گزارش یعنی زحمت کشیده شده براش‌.

    userمیثم علیزاده

    قطعا آسون نیست سختی های خودش رو داره ولی به این معنی نیست که غیر ممکنه، من الان براتون ساده سازی میکنم در حد چند تا جمله میگم، محتوای آموزشی که حس کردید به دردتون میخوره از اون استفاده کنید و اصلاح کنید اون روش کار کردنتون رو.

    userمیثم علیزاده

    من چرا انقدر تاکید می‌کنم روی تحلیل آزمون؟ چون تا شما اصلاحی انجام ندید تاثیری نمیبینید هیچوقت، مدام میری سر جلسه یک سری تست رو جواب میدی میای بیرون. ولی اگه حتی تحلیل هم انجام بدید و بعد از اون تحلیلت هیچ تغییری انجام ندی مثلا تو زمانبندی مشکل داری تو مرور مشکل داری، ریشه یابی باید کنی، ولی هیچ کاری انجام نمیدی.

    userمیثم علیزاده

    پس من الان ساده سازی کنم، ببین دو حالت بیشتر نداره یا مشکل شما سر جلسه آزمونه یا قبل جلسه آزمونه.

    userمیثم علیزاده

    مشکلات سر جلسه اعم از استرس، مدیریت زمان، تکنیک های ضربدر دایره هر درسه، اینو از کجا میفهمی؟ اینو وقتی میفهمی که از سر جلسه میای خونه سوالارو میزاری جلوت اگه تونستی حل کنی ولی سر جلسه هرکاری میکردی نمیشد یعنی این یکی از مشکلات سر جلسه‌س، حالا اونم راهکار های خودش رو داره. پس این شد مشکلات سر جلسه.

    userمیثم علیزاده

     حالا مشکلات قبل جلسه، قبل جلسه هم باز به 2 قسمت تقسیم میشه، یا روش مطالعه‌ات ایراد داره یا مرورت، اینو از کجا میفهمیم؟ سوالارو بعد آزمون میذاری جلوت شروع میکنی به حل کردنش، اگر نتونستی حل کنی یه فلش بک زدی به درسنامه یا جزوه با نگاه کردن به خلاصه هایی که نوشتی یا کتاب، ما داریم درباره مباحث خونده شده صحبت میکنیم با مباحثی که خونده نشده کاری نداریم تو اولویت ما هم نیستن‌.

    userمیثم علیزاده

     همیشه به بچه ها میگم موفق ترین آزمون اونیه که بری سر آزمون سوالارو ببینیژ هرچی که بلدی جواب درست بدی بیای بیرون تمام. یعنی توی کنکور هم همینطور، یعنی خود من پاسخ برگم رو نگاه کردم فقط لحظه آخر نگاه کردم هیچوقت اینکارو نمیکردم چون میدونستم بهم استرس میده، با خودم گفتم این چقد خالیه مگه با این میشه پزشکی قبول شد! برای منم همینطور شد هرچی که بلدی رو جواب بده، برای منم نصفش خالی بود درصدا 50,60 ولی شد.

    userمیثم علیزاده

    داشتیم راجع به ساده سازی حرف میزدیم، گفتیم که اگه مشکلی تو آزمون هست پیدا می‌کنیم یا قبل ازمونه میای باز سر سوال اگر با کتاب، جزوه یا درسنامه تونستی به سوال جواب بدی یعنی مرورت اشکال داره تو دفعه ی اول خوندی و فهمیدی چون مرور خوبی نداشتی سر جلسه یادت نیومده، الانم طبیعتا یادت نیست. یا اینکه نه سوال داده مباحثی که خوندی نگاه میکنی نمیتونی حل کنی میری کتابو میذاری جلوت باز نمیفهمی چی میگه اینجا یعنی خوندن اولیت مشکل داره، پس ببین خیلی ساده شد علت مشکلات سر جلسه. یا خوندن اولت مشکل داره جزوه یا درسنامه‌ات تکمیل نیست اصطلاحا تست هات تنوع نداشته. تو رفتی تست آسون زدی بعد با تست های سخت روبرو میشی باید تست چالشی و سخت به تست هات اضافه کنی، یا نه روش مطالعه و مرورت طوری نیست که تورو به آزمونت برسونه.

    userمیثم علیزاده

    گفتیم که مرور هم اینطور نیست که 1 روز مرور داشته باشی دیگه نداشته باشی، معمولا به بچه ها اینجوری میگم دو قدم جلو یک قدم عقب، یکم میای جلو باز عقبو نگاه میکنی، این تکنیکه سر کنکور درس خوندن مرور و تکراره، اگه میبینی رتبه 1 کنکور میگه من 40 دقیقه زودتر از سر جلسه اومدم بیرون، اون تسلط فقط از مرور میاد، مایی که 7 سال پزشکی می‌خونیم مباحث همش تکرار میشن یعنی بخش قلب میریم باز بخش قلب میریم تا اینا بشینه تو ذهنت‌. یا مثلا یک پزشک که میگن باتجربه تره همش به خاطر اون تکراره. پس زیاد خودتون رو سردرگم نکنید، گفتم ایراد 3 جا میتونه اتفاق بیوفته، ایراداتون رو پیدا کنید و سعی کنید که اصلاحش کنید

    userمیثم علیزاده

    من تاثیر این رو واقعا خیلی تو دانش اموزا دیدم، دانش آموزی که پیشرفت ترازش رو تو کانال هم گذاشته بودیم، دانش آموزی هست که مرور رو انجام نمیداده یهو مرور رو به کارش اضافه میکنه و میبینید 500,600 تا تراز توی آزمون رفت بالا، با یک اصلاح ساده پس اینجوری هم نیست که بگید اگه این کار رو انجام بدم تایم زیادی ازم میگیره ولی اون استمرار قطعا لازمه، آزمون بعد ممکنه بری حتی خراب کنی. عیب نداره دوباره تحلیل کن دوباره ایرادات رو پیدا کن دوباره راهکار پیدا کن. اینم هدف آخر حرفام بود که بچه ها چه کنن.

مشاوران

نظرات کاربران

رشته تحصیلی

هیچ نتیجه ای یافت نشد!

نظری برای این دانش آموز ثبت نشده است