سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و نحوه ثبت نام

سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و نحوه ثبت نام
07 آذر

زمان تقریبی خواندن: 0 دقیقه

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان1402، مهم ترین دغدغه کنکوری هایی هست که امسال توی این دانشگاه پذیرفته شدن .بعد از گذروندن یه عالمه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و تحقیقات، حالا نوبت ثبت نام و ارائه مدارک به دانشگاهه پس همه با هم  در زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پیش به سوی سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 😄اما باز اینجا باز سر و کله ی دوتا مسئله میاد وسط یکی زمان ثبت نام غیر حضوری دانشگاه فرهنگیان و یکی دیگه ثبت نام جاماندگان دانشگاه فرهنگیان🤨که این شرایط متداول ثبت نام ورودی جدید دانشگاه فرهنگیان هست.

همه مراحل از طریق سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان انجام میشه پس همین جا یه نفس رحت بکش، برای اینکه بتونی خیلی راحت وارد سامانه گلستان فرهنگیان بشی و به فرم ثبت نام دانشگاه فرهنگیان برای ثبت نام اولیه دسترسی داشته باشی و تکمیلش کنی، مدیکال نحوه کار کردن با این سایت رو برات آماده کرده(تا ما رو داری غم نداری)چون شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مثل همه ی بخش هاش پیچیدگی خاص خودش رو داره اما مدیکال مثل همیشه اینجاست که چراغ راحت، پس برو تو کارش

چگونه در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنیم؟

بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور1402، اگه یکی از رشته های دانشگاه فرهنگیان رو پذیرش شده باشی، چند روزی بهت مهلت داده میشه تا داخل سایت دانشگاه فرهنگیان(سامانه گلستان https://education.cfu.ac.ir/) ثبت نام اولیه تو انجام بدی.

و اما برای ثبت نام حضوری، لازمه با پردیسی که قبول شدی تماس بگیری تا خیلی کامل راهنماییت کنن برای تحویل فیزیکی مدارک. راستی لیست احتمالی مدارکی که لازم داری رو هم توی همین مقاله می تونی ببینی.

 

سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

سامانه گلستان فرهنگیان سایتی هست که قراره دوران دانشجو معلم بودنت باهاش کار بکنی، پس خیلی مهمه که بخش های مختلف شو بشناسی.
 مرحله 1: کافیه داخل مرور گر https://education.cfu.ac.ir/  یا سامانه گلستان فرهنگیان رو سرچ کنی. حالا وارد سامانه می شی و روی قسمت " ورود به سیستم" کلیک می کنی.  برای ورود اولیه نیاز داری به شماره ملی و شماره دانشجویی که البته شماره دانشجویی رو باید از آموزش دانشگاه دریافت کنی.

مرحله 1 ورود به سامانه گلستان فرهنگیان


مرحله 2: بعد از ورود به سامانه گلستان فرهنگیان، از بخش ثبت نام_ عملیات ثبت نام_ ثبت نام اصلی، باید مرحله به مرحله جلو بری و اطلاعات خواسته شده سایت رو تکمیل کنی.

مرحله اول ورود به سامانه گلستان

فرم ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پنج تا فرم جداگانه داره که باید تکمیل بشن:

  • فرم شماره یک، مشخصات فردی
  • فرم شماره دو، کاربرگ پرونده تحصیلی دانشجو
  • فرم شماره سه، اطلاعات جامع آموزشی دانشجوی جدید
  • فرم شماره چهار، تایید مراحل پذیرش
  • فرم شماره پنج، اخذ تعهد از پذیرفته شدگان

این فرم ها ممکنه در سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان یا هم بصورت حضوری بهت داده بشن که باید خیلی دقیق تکمیل شون کنی.

ثبت نام ورودی جدید دانشگاه فرهنگیان

برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، لازمه دوتا غول کنکور و مصاحبه رو رد شون کنی. بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور اگر توی این دانشگاه پذیرفته شدی لازمه ثبت نام خودت رو انجام بدی. اطلاعیه های ثبت نام رو از سایت دانشگاه فرهنگیان، پردیسی که قبول شدی و آموزش و پرورش استان خودت پیگیری کن.

بصورت کلی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان دوتا مرحله داره:

  • حضوری: زمانی که به پردیس محل تحصیل مراجعه کنی یه سری مدارک رو اعلام می کنن که باید براشون ببری.
  • غیرحضوری: که داخل سامانه گلستان فرهنگیان انجام میشه.

شرایط ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان  

دانشگاه فرهنگیان جزو دانشگاه های شرایط خاص محسوب میشه بنابراین وضعیت پذیرشش کمی متفاوت تر از پذیرش در دانشگاه های دیگه است.

جالبه بدونی گزینش، مصاحبه و تحقیقات محلی، معاینات پزشکی، تعهد محضری و ارائه گواهی عدم سوء سابقه برای همه داوطلبین این دانشگاه اجباریه.

اگر بخوایم دوتا مورد اصلی که برای پذیرش لازم داری رو بهت بگیم، میشه رتبه و تراز خوب و البته قبولی در همه مراحل مصاحبه که چندتا شرط خاص داره. بریم سراغ توضیحات شرایطش.

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان به دوتا بخش، تقسیم میشه:

شرایط عمومی

  1.  اعتقاد به دین اسلام یا ادیانی که نظام جمهوری اسلامی ایران قبولش داشته باشه
  2.  تابعیت ایرانی داشتن
  3.  التزام به قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران
  4.  عدم سوء سابقه کیفری و جزایی
  5. عدم اعتیاد به مصرف دخانیات، الکل و مواد مخدر
  6.  دارا بودن اخلاق و شئون معلمی

شرایط اختصاصی

  1. دارا بودن حداقل تراز اعلام شده از سمت دانشگاه فرهنگیان( تراز 6000به بالا در سال1402)
  2. شرایط سنی 22 سال تمام
  3. دارا بودن حداقل معدل کل14 در دوره متوسطه دوم که شامل دهم، یازدهم و دوازدهم میشه
  4. گذراندن و پذیرش در مصاحبه و تحقیقات محلی
  5. برخورداری از سلامت کامل جسمی و روحی
  6. بومی بودن داوطلب در کد رشته انتخابی از دانشگاه فرهنگیان

 

مراحل ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان

هر ساله، مراحل اصلی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ممکنه دچار تغییرات جزئی بشن، به همین دلیل اولین کاری که باید بعد از اومدن نتایج نهایی کنکور و پذیرش در پردیس های دانشگاه فرهنگیان انجام بدی، این هست که با پردیس محل تحصیل یا اداره آموزش و پرورش استان/شهرستان( بخش کارگزینی) تماس بگیری تا مراحل دقیق ثبت نام دانشگاه فرهنگیان رو بهت اطلاع بدن.
البته خیلی از پردیس ها یا ادارات آموزش و پرورش ممکنه خودشون باهات تماس بگیرن.

  • معمولا اولین کاری که باید انجام بدی این هست که از طریق سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان، ثبت نام غیر حضوری تو تکمیل کنی. که شامل اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی و کنکورت، محل زندگی و... میشه.
  • بعد از این باید با بخش آموزش دانشگاهت هماهنگ بشی تا بهت بگن مدارک فیزیکی تو چطور تحویل شون بدی. مدارکی مثل عکس، کپی شناسنامه و گواهی موقت یا اصل دیپلم.
  • بعد از تموم شدن همه این مراحل هم خود دانشگاه صرفا ترم اول رو برات انتخاب واحد می کنه و بلهههه شما یک عدد ترمکی محسوب می شی:)

مدارک مورد نیاز ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

معمولا یکی دو روز بعد از اینکه نتایج نهایی کنکور اعلام بشه، دانشگاه فرهنگیان یا اداره آموزش و پرورش به دانشجوهای پذیرفته شده مدارک مورد نیاز رو اطلاع میده.

بصورت کلی ما نیاز داریم به:

  • اصل و کپی شناسنامه دانشجو تمام صفحات
  • اصل و کپی کارت ملی دانشجو
  • مدرک موقت دیپلم یا خود مدرک دیپلم
  • عکس 4*3 دانشجو
  • ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی

یادت باشه این لیست هر سال دچار تغییرات میشه. برای اطلاعات بیشتر با بخش آموزش پردیس محل تحصیلت تماس بگیر.

مشاوره دانشگاه فرهنگیان

مشخص کردن هدف کنکور برای خودت، می تونه به یکی از بزرگترین منابع انگیزشیت تبدیل بشه! اینکه بدونی داری برای چه رشته و چه دانشگاهی تلاش می کنی، مسیر درس خوندن تو خیلی هموار تر و آسون تر می کنه...

اما مهم ترین فایده داشتن یه هدف مشخص، اینه که می تونی با مشاوری پیش بری که خودش دانشجوی همون رشته و همون دانشگاهه، انگار که با ورژن آینده خودت در ارتباط باشی.

ولی این روزا پیدا کردن یه مشاور خوب که خودش هم دانشجوی دانشگاه فرهنگیان باشه و تازه کلی تجربه و رتبه برتر داشته باشه، حسابی سخته. اما مدیکال استوز این مشکل رو برات حل کرده و کلی مشاور خفن و درجه یک که خود شون دارن توی دانشگاه فرهنگیان درس می خونن رو بهت معرفی می کنه. در کنارش حواسش هست که همه راه پر پیچ و خم کنکورت، به آرومی پیش بره و ته این راه رسیدن به هدفت باشه:)

جمع بندی 

تقریبا از سال1398 به بعد بود که دانشگاه فرهنگیان حسابی بین کنکوریا محبوب شد و کلی داوطلب پیدا کرد، تا اونجایی که قراره ما  در سال1403  کلا یه کنکور جداگانه به اسم " کنکور دانشگاه فرهنگیان" داشته باشیم. زمان ثبت نام در کنکور فرهنگیان همزمان با ثبت نام نوبت اول کنکور سراسریه و جالبه بدونید که به هنگام ثبت نام در نوبت دوم کنکور سراسری دیگه فرصتی برای کنکور فرهنگیان نداریم و عملا باید گفت که کنکور فرهنگیان یه بار در سال برگزار میشه.
همونطور که می دونی، پذیرش دانشگاه فرهنگیان هم خیلی کمه و هم بومی گزینیه. بنابراین رقابت برای رسیدن به صندلی های این دانشگاه زیاده و هر روز هم براش یه قانون و مصوبه جدید تصویب می کنن...
به خاطر همین سختی های پذیرشش، پیشنهاد مدیکال برات اینه که حتما با یه مشاور کاربلد و با تجربه پیش بری و البته حواست به اوضاع رتبه و معدلت هم باشه، چون در نهایت این اوضاع درسی توعه که قبولی یا عدم قبولی تو توی دانشگاه فرهنگیان رقم می زنه.

 

سوالات متداول 

  • چطور می تونیم متوجه بشیم که مصاحبه دانشگاه فرهنگیان رو قبول شدیم یا نه ؟

     اعلام قبولی در کنکور و مصاحبه بصورت جداگانه اتفاق نمی افته و قبولی یا عدم قبولی همزمان با اعلام نتایج نهایی کنکور مشخص می شه.

  • اگر پردیس محل تحصیل مون، استان یا شهر دیگه ای باشه باید برای ثبت نام، قبل از شروع شدن دانشگاه حضوری مراجعه کنیم؟

     ثبت نام اصلی دانشگاه فرهنگیان داخل سامانه گلستان انجام می شه، ثبت نام حضوری بستگی داره به پردیس های مختلف که چه تصمیمی بگیرن، ممکنه اعلام بشه مدارک رو پست کنین یا همزمان با شروع دانشگاه ها مدارک رو تحویل بدین.

  • چطور می تونیم به شماره دانشجویی مون دسترسی داشته باشیم؟

    معمولا از پردیس محل تحصیل میشه شماره دانشجویی رو دریافت کرد. فقط کافیه با آموزش دانشگاه تماس بگیری.

 

نظرات کاربران 14 نظر

ثبت نظر جدید
تجربی ریاضی انسانی هنر زبان فرهنگیان

نظرات ثبت شده
  1. محمد

    بابت پاسخگویی تون ازتون ممنونم

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من ❤️

      خوشحالم که تونستم کمکت کنم دوست من

  2. محمد

    سلام من تمام کارهای استخدامی رو انجام دادم هفته پیش منتظرم حکمم بیاد میشه بگید چقدر زمان میبره تا حکم کارگزینی صادر شه و اینکه بعد چند روز حقوقمو میدن. ممنون

    • مدیکال استوز

      سلام همراه مدیکالی
      تا ۲۵ حکم میاد و اسفند ماه موقعه واریز حقوق همه، حقوق برات واریز میشه

  3. امیررضا

    سلام خسته نباشید ،من ورودی بهمن ماه هستم و تمام کارهای استخدامیم رو تموم کردم ومنتظرم حکمم بیاد ایا حقوق ترم اول هم واریز میکنند یا فقط بهمن و اسفند رو.چون ترم اول بخاطر اونا نرفتم دانشگاه

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی عزيزم

      حقوق بهمن و اسفند برای شما واریز می شه

  4. هستی

    سلام وقت بخیر من واسه کنکور فرهنگیان ۴۰۳ اسم نوشتم واسم گروه آزمایشی اصلی زبان خارجه زده شده من منظورش رو متوجه نمیشم و نمی‌دونم الان در حال حاضر چه منابعی رو باید واسه آزمون اردیبهشت بخونم‌ و سردرگمم شما میتونین راهنماییم کنین🥺؟

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من😍
      برای کنکور فرهنگیان، برای درس تعلیم و تربیت اسلامی سه فصل اول کتاب مهارت معلمی استاد محسن قرائتی و نیز چند فصل از کتاب‌‌های دين و زندگی متوسطه دوم به عنوان منبع معرفی شده. البته نیازی به مطالعه همه فصل‌های کتاب‌های دین و زندگی نیست در کل؛  مطالعه روزانه یک الی یک و نیم ساعت کتاب مهارت معلمی استاد محسن قرائتی است که تا روز کنکور قطعا می‌رسین مباحث مشخص شده از این کتاب را چند مرتبه دوره کنین.حتما روزی دو بازه نیم ساعته را برای مطالعه دروس مشخص شده از کتاب‌های دین و زندگی و نیز حل سوالات هوش در نظر بگیرین

  5. شیبا

    سلام نتایج کد های ۷و۵کی میاد بهمن شد هنوز نیومد

    • مدیکال استوز

      سلام رفیق مدیکالی من

      تاریخ دقیقش مشخص نیست در صورت اعلام نتایج کسایی که کد خوردن از طریق سایت مدیکال و کانال تلگرام مدیکال اطلاع رسانی می کنیم

  6. علی

    سلام من و پسر عمویم کد 5 و 7 خوردیم اما هنوز دعوت به مصاحبه نشدیم ایا ممکنه پرونده هامونو بررسی کنند دوباره قبول کنند

    • مدیکال استوز


      سلام همراه مدیکالی

      حتما بررسی میشه و امیدواریم که قبول بشین

  7. مهرسانا

    سلام من کد 7 خوردم و مشکل از مصاحبه بوده چقدر احتمال داره اسمم در تأخیر گزینش باشه

    • مدیکال استوز


      سلام همراه مدیکالی
      کمتر از ۴۰ درصد شانس داری ولی ما امیدواریم که قبول بشی

  8. محمد

    سلام به کسانی که کد 5 خوردند پیامک زدند که بیاین فرم تجدیدنظر دوم رو پرکنید ایا این فقط مخصوص کد ۵ هست یا به افراد کد 7 هم پیامک میدند. ممنون.

    • مدیکال استوز

      سلام محمد جان از هسته گزینش استانتون پیگیری کنید❤🌱

  9. امیررضا

    سلام ماپشت کنکوریا امسال مهرماه تاریخ معافیت تحصیلی مون تموم شد اگه سال دیگه دانشگاه فرهنگیان قبول شدیم رد میشیم میشه بگید چکار کنیم

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی عزیزم 

      می تونید دانشگاه آزاد یا پیام نور ثبت نام کنید بعد از قبولی فرهنگیان انصراف بدید

  10. ملیکا

    مایی که متولد ۱۳۷۸ هستیم به امید فرهنگیان موندیم چه گلی بزنیم سرمون

    • مدیکال استوز

      سلام دوست عزیزم

       من هم از این بابت متأسفم 🥲

پشتیبانی مدیکال02191014133 رزرو مشاوره ماهانه