مدیکال استوز

بارم بندی امتحان علوم و فنون دهم 1403-1404

بارم بندی امتحان علوم و فنون دهم 1403-1404
0 نظرات
10 دقیقه
31 شهریور 1403
2,165

از اهمیت دونستن بارم بندی امتحان نهایی علوم و فنون ادبی دهم باید بگیم که هر نمره‌ای در امتحان کتبی نهایی علوم و فنون دهم بگیری، قراره در سوابق تحصیلی شما بصورت مستقیم تاثیر داده بشه!

حتما میدونی که علوم و فنون یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین درس علوم انسانیه و بالاترین ضریب رو در کنکور و امتحانات نهایی داره.

در این مقاله قراره در مورد بارم بندی درس علوم و فنون ادبی دهم انسانی، نحوه نمره دادن و تصحیح برگه امتحان فنون ادبی توسط آموزش و پرورش و روش مطالعه صحیح این درس برای امتحان نهایی و هر آنچه برای 20 گرفتن از این درس لازم داری رو بهت بگیم.

اینجا بخش مقالات آموزشی_مشاوره‌ای مدیکال استوز هست و یه‌جورایی بهشت کنکوری‌ها محسوب میشه😀 چون تمام ترفند‌‌های رتبه برتر شدن رو بهت گفتیم.

کجا با این عجله؟!

دیگه وقتشه هر سوالی که درمورد امتحان نهایی ها و کنکورت داری رو در بخش "نظرات" برامون کامنت کنی تا مشاوران کنکور انسانی رتبه برتر مدیکال استوز زیر 24 ساعت به تمامی سوالات شما پیرامون بارم بندی علوم و فنون دهم پاسخ بدن .

بارم‌بندی امتحان نهایی درس علوم و فنون دهم خرداد 1404

⚠️(این قسمت رو با دقت بخون که خیلی مهمه)

ضریب علوم و فنون ادبی، چه در کنکور و چه در امتحانات نهایی بسیار بالاست! بارم بندی امتحان نهایی درس علوم و فنون دهم بصورت مبحثیه و هر مبحث به صورت جداگانه باید خونده و یاد گرفته بشه.

مباحث در هر سه پایه علوم و فنون پراکنده هستن و یادتون باشه مباحثی که در پایه‌ی دهم می‌خونید پایه‌ی دانش شما رو از علوم و فنون تشکیل میدن.

همچنین نمره ای که از امتحان نهایی می گیریم هم خیلی مهمه، چون این به این معنیه که:

  1.  اولا ما درس رو درست متوجه شدیم و یاد گرفتیم یا نه !
  2.  و دوما اینکه نمره‌ی خوبی رو در سابقه‌ی تحصیلی‌مون ثبت می‌کنیم تا در کنکور به درمون بخوره.

در جدول زیر، بارم‌بندی امتحان نهایی علوم و فنون دی، خرداد و شهریور رو بررسی می کنیم:

بارم بندی امتحان نهایی درس علوم و فنون دهم انسانی

 با توجه به جدول بارم بندی امتحان نهایی علوم فنون دهم  :

  1. بارم‌بندی علوم و فنون امتحان نهایی دی و خرداد، با شهریور تفاوتی نداره.
  2. و این فقط بودجه‌بندی هست که متفاوته، ولی در نهایت نمره‌ها به شکل یکسان تقسیم شده.
  3. این رو هم باید بدونیم که علوم و فنون از اون دروسی هست که مبحثی در نظر گرفته می‍شه، و در بارم‌بندی هم مباحث مختلف دسته‌بندی شدن و  بر اون اساس نمره دهی صورت می‌گیره، نه درس به درس !!

بعد از بررسی سریع مقالات زیر، همه نکته های مطالعاتی_مشاوره ای رو درمورد درس علوم و فنون ادبی متوجه میشی:

روش تست زنی و مطالعه علوم و فنون کنکور انسانی

روش مطالعه علوم و فنون امتحان نهایی چگونه 20 شویم؟

دونستن بودجه بندی درس فنون ادبی در کنکور، کمکت می‌کنه در کم‌ترین زمان ممکن بتونی بهترین نتیجه رو کسب کنی و از این درس ضریب بالا، یه تراز عالی دریافت کنی:

 فصل های مهم و تست خیز علوم و فنون ادبی کنکور انسانی

 بودجه بندی علوم و فنون کنکور انسانی تعداد سوالات و زمان

چگونگی روش تصحیح اوراق نهایی و ارزشیابی درس علوم و فنون نهایی دهم 1404

روش تصحیح الکترونیکی برگه های امتحان نهایی، که بود و چه کرد؟!

آزمون‌های نهایی به صورت هماهنگ برگزار می‌شن، و تصحیح برگه هم بصورت کشوری خواهد بود. بعد از اتمام امتحان‌ها، برگه‌ها به صورت اسکن شده و نسخه‌ی الکترونیکی در اختیار مصحح‌های سراسر کشور قرار می‌گیره، و این به معنی هست که ممکنه برگه‌ی دانش‌آموز یک استان، به دست مصححی از استان دیگه تصحیح بشه.

 برگه‌ها در روند الکترونیک، به دست دو یا سه مصحح تصحیح میشه. بعد از اتمام دو تصحیح، تفاوت نمره بررسی میشه، اگر کمتر از 1 نمره باشه، اون نمره‌ی بیشتر محسوب میشه، و اگر بیشتر از 1 نمره باشه، باید برگه به دست مصحح سوم صحیح بشه تا نمره‌ی دقیق‌تری به دست بیاد.

در نهایت، هر دانش‌آموز دو سری نمره داره، که در سامانه به صورت مجازی و خودکار محاسبه میشن و نمره‌ی نهایی رو به دانش‌آموز میدن 👇

  • بخش اول:  نمرات مستمر، یعنی: همون نمراتی که با فعالیت در طول سال تحصیلی در کلاس توسط معلم به شما داده شده،
  • بخش دوم: نمرات برگه‌ی امتحانی که با جواب دادن به سوالات تشریحی امتحانات به شما داده شده.

جمع این نمرات، نمره‌ی کل و پایانی اون درس شما رو تشکیل میده.


در بخش اخبار وبسایت مدیکال، توضیحات کامل‌تری درمورد تصحیح اوراق نهایی بهت میدیم:

توضیحات کامل نحوه تصحیح اوراق نهایی


چگونه بر اساس بارم‌بندی علوم و فنون امتحان نهایی رو 20 بگیریم؟

چطوری بر اساس بارم بندی علوم و فنون امتحان نهایی رو بیست بشیم؟

با بررسی بارم‌بندی علوم و فنون امتحان نهایی دهم:

  1. میشه به این نتیجه رسید که با توجه به نمره‌ای که برای هر مبحث در نظر گرفته شده، باید روی کدوم مباحث بیشتر تمرکز کنی و تمرین بیشتری داشته باشی، تا بتونی نمره‌ی بیشتری رو از امتحان بگیری، البته که باید همه‌ی مباحث رو بلد باشی، اما تمرین و تکرار روی مبحثی که سوال‌خیزه، باعث میشه که خیالت از بخشی که نمره زیادی داره، راحت باشه.
  2. موسیقی شعر و زیبایی‌شناسی، هر دو 6 نمره رو در بارم‌بندی به خودشون اختصاص دادن. این دو مبحث خیلی نزدیک بهم هستن و مربوط بهم هستن، و اتفاقا از مباحث مهم علوم و فنون هستن که بعدا در سال کنکور باهاشون زیاد کار خواهید داشت.
  3. در سطح بعدی، مبانی تحلیل متن، تاریخ ادبیات و سبک‌شناسی و نقد و تحلیل نظم و نثر وجود داره. این مباحث هم تقریبا شباهت دارن بهم، از این جهت ک هر دو بعد حفظی زیادی دارن و باید به صورت تحلیلی اجرا بشن. هر دوی این مباحث 4 نمره رو هر کدوم به خودشون اختصاص دادن

نمونه سوالات امتحان نهایی علوم و فنون رو از کجا پیدا کنیم؟

برای رسیدن به مهارت پاسخ دادن به آزمون‌های نهایی، اول باید تیپ سوالات نهایی رو بشناسی تا بتونی خودت رو برای مواجهه با انواع سوالاتی که در امتحان نهایی میاد آماده کنی.

 بهترین کار اما چی می‌تونه باشه؟ حل کردن سوالات نهایی های سال‌های گذشته

این سوالات هم تمرین محسوب میشن و هم شما رو برای امتحان اصلی آماده می‌کنن. کافیه که کمی توی اینترنت جست و جو کنی تا به انواع سوالات نهایی از مدارس و استان‌های مختلف برسی.

❌توجه توجه

 تیم مشاوره مدیکال استوز، از مشاورهای باتجربه و رتبه‌برترهایی که درست مثل خودت از مسیر پر پیچ و خم کنکور گذشتن و موفق شدن، تشکیل شده. تو می‌تونی با مشاهده صفحه مشاوران کنکور انسانی مدیکال استوز، راه رسیدن به رشته و دانشگاه مورد علاقه تو پیدا کنی!

هر سوالی که درباره‌ی بارم‌بندی و امتحانات نهایی علوم و فنون ادبی داشتی رو در بخش" نظرات" کامنتش کن تازیر24 ساعت پاسخش رو بهت بگیم.

سوالات متداول

بارم بندی این درس بصورت مبحثی هست و برای نوبت اول و دوم تفاوت داره.
با جست و جو در اینترنت می تونی به نمونه سوالات فنون ادبی پایه دهم دسترسی داشته باشی.
بیش از 100 نفر مشاوره در 6 رشتهلیست کامل
مشاور مدیکال استوز
مشاور مدیکال استوز
مشاور مدیکال استوز
مشاور مدیکال استوز
مشاور مدیکال استوز
مشاور مدیکال استوز
مشاور مدیکال استوز

مشاوره کنکور هوشمند با اپلیکیشن تخصصى مدیکال استوز

صفحه مشاوره
آپدیت جدید

ما رویایی داشتیم که نه تنها بتونیم خدمات مشاوره کنکور و تحصیلی رو به خونه و پشت میز دانش آموزها و داوطلب های کنکوری مدیکال بیاریم، بلکه بتونیم هر چیزی که کنکوری ها برای ساده تر شدن و لذت بخش تر شدن دوران مطالعه برای کنکور و امتحانات نهایی بهش نیاز دارن رو براشون فراهم کنیم.

اینجا بود که دست به کار شدیم و اپلیکیشن مشاوره کنکور مدیکال متولد شد. در همین لحظه بیش از ۱۰هزار نفر کنکوری در حال استفاده از اپلیکیشن مدیکال هستن و ما هر ماه در حال بهتر کردن امکانات اپلیکیشن برای انتقال یه تجربه دلنشین به بچه های کنکوری هستیم.

اینستاگرام مدیکال
ربات تلگرام مدیکال
کانال تلگرام مدیکال

نظرات کاربران

رشته تحصیلی

هیچ نتیجه ای یافت نشد!

نظری برای این مقاله ثبت نشده است!