نحوه افزایش سرعت محاسبات شیمی کنکور

نحوه افزایش سرعت محاسبات شیمی کنکور
31 فروردین

زمان تقریبی خواندن: 0 دقیقه

محاسبات شیمی کنکور نمی دونیم به خاطر بخش ریاضیش چالش داره ؟ به خاطر خود سوالاست یا به خاطر فرمول و نمودار و واکنش هایی که داره ، اما هر چی که هست خون به جیگر بچه های ما می ندازه و وقتی یه نگاه می ندازی که از کجا باید شروع کنی کلی کتاب محاسبات شیمی ، تکنیک محاسبات شیمی ، واکنش های مهم و پر تکرار کنکور و واکنش هایی که باید حفظ کنیم و معادله نیتروژن از بالا رو سرت آوار میشن و تو  گیج و حیرون می مونی و نمی دونی با استیکیومتری باید چی کار کنی اصلا از استیکیومتری چند تا سوال میاد تو کنکور ؟ و از اون جایی که ما تو مدیکال این رو با چشم دیدیم بین بچه ها تصمیم گرفتیم سری مقالات چگونه محاسبات خود را برای کنکور قوی کنیم  و سری مقاله های مهارت های تست زنی و آزمون در کنکور رو بنویسیم تا بچه ها بتونن به صورت رایگان از این اطلاعات استفاده کنن.

📣کنکوریا در حل مسائل و سوال های محاسبات شیمی کنکور شامل سه دسته میشن :

۱. کسایی که هیچ ایده ای ندارن که از کدوم روش باید مسائل شیمی کنکور رو حل کنن.

۲. کسایی که روش حل مسائل شیمی رو بلدن اما سرعت پایینی توی حل سوالات محاسباتی شیمی دارن.

۳. دسته سوم کسایی هستن که هر دو تا مشکل رو با هم دارن و این سوالات رو مزارن کنار 


✔️اینجا در مدیکال استوز نحوه افزایش سرعت محاسبات شیمی کنکور رو یاد می گیرید تا تک تک سوال‌های مربوط به محاسبات شیمی کنکور رو رنده کنید.

 

 

 

مسائل شیمی کنکور شامل چه سوالاتی میشه؟

مسائل شيمی جز قسمت هاي چالش برانگيزه شیمی کنکور هست که لرزه مي ندازه به جون داوطلب ها که يا کلا از خير شيمي مي گذرن يا ميرن سراغ حفظيات و مفاهيم تا نمره شیمی رو از اون طریق بگیرن و مسائل شيمي کنکور رو مي بوسن مي زارن کنار که به ناطر سختی محسایبات شیمی هست ولی اينجا مديکال به فکرت بوده و اومده براي درس شيمي کنکور مو رو از ماست کشيده بيرون براي همين اگه گيج شدي با اين مقاله شروع کن روش مطالعه شیمی کنکور و اگه  می دونی پایه ات ضعیفه و خیلی کمک لازمی از این مقاله شروع کن شروع شیمی کنکور از صفر و اگه می خوای ببینی از این فصل های رنگ وا رنگ شیمی از هر مبحث چقدر تست میاد این مقاله رو بخون تا غافل گیر نشی بودجه بندی شیمی کنکور. در ضمن برای این که از پس شیمی کنکور و محاسبات شیمی بر بیای باید به مباحث مسلط باشی پس منتظر مقاله بهترین روش تست زنی شیمی کنکور باش.

مسائل شیمی کنکور شامل چیست

چگونه محاسبات شیمی را سریع انجام دهیم؟

اسم محاسبات که میاد همه ماشین حساب به دست میشن در حالی که خود همین ماشین حساب عامل پایین اومدن سرعت در محاسبات شیمی کنکور هست پس اول از همه بهت بگم ذهنت رو برای حساب و کتاب آماده کن چون کلی راه کار داریم برای قوی کردن محاسبات شیمی که برات در ادامه نوشتیم:

  • برای مسائلی که مربوط به جرم مولی و غلظت و ضریب هست ،استفاده از روش های استیکومتری و ترمودینامیک خیلی کاربرد داره.
  • استفاده از روش ضریب تبدیل هم یکی از روش ها برای سریع کردن محاسبات شیمی هست .
  • انجام تست های مرتب و تمرین های تحلیلی هست که بتونید به انواع اقسام محاسبات شیمی مسلط بشین.

همه می دونیم مرور کردن چقدر مهمه و شیمی هم مرور کردنش مثل دروس حفظی نیست پس مقاله مفصل و کامل بهترین روش مرور شیمی کنکور مدیکال رو حتما بخون اگه تو مرحله جمع بندی هستی بهترین روش جمع بندی شیمی کنکور رو بهت این مقاله مدیکال رو پیشنهاد میدم برای این که بتونی راحت مرور کنی باید خوب خلاصه نویسی کرده باشی و از اون جایی که خلاصه نویسی شیمی مثل خلاصه نویسی درس های حفظی نیست و کلی بالا پایین و مدل های مختلف داره پس برای آشنا شدن با روش خلاصه نویسی شیمی کنکور منتظر یه مقاله خفن مدیکال باش.

 

بهترین روش مطالعه مسائل شیمی کنکور از نظر مشاوران با تجربه 

 

شیمی از اونجایی که تو سه مدل خودش رو تو کنکور نشون میده و هر مدلش با اون یکی کلی فرق داره پس شما بچها هم برای هر مدلش روش خاص خودش رو یاد بگیرید 🙃 از گوش دهندگان باشید تا رستگار شوید . حالا این سه بخش شامل چی میشه ؟

  1. حفظی
  2. مفهومی
  3. حل مسئله

 

 بخش حفظی شیمی کنکور باید مثل بقیه دروس حفظی باید به مباحثی مثل نظریه ها و خواص عناصر و ....  تسلط کافی داشته باشین و حتما در فواصل مشخص مرورش کنید و خلاصه نویسی کنید تا برای مرور راحت باشید و دچار مشکل نشین و در نهایت با تست زدن زیاد مطمئن شین که تمام مراحلی که تا الان اومدین نتیجه داده، پس جدیش بگیرید.

بخش مفهومی شیمی کنکور یه بخش عجیبه چون نه حفظ کردنیه نه حل کردنی 😳 خوب پس باید چی کارشون کنید ؟ باید تجزیه و تحلیلش کنید برای همین باید تسلط و توجه خوبی به نمودار ها و اشکال بکنید  چون طراح ها سوال در آوردن از این بخش رو دوست دارن زیاد . مباحثی مثل تجزیه،جا به جایی و ترکیب جزو دسته مفهومی ها هستن. در ضمن یادتون باشه براتون یه مقاله خفن داریم به اسم بهترین زمان درس خواندن که از نکاتی هست که خیلی تو روند درس خوندن موثره.

مسائل شیمی کنکور

  •  همون بخشی وقت گیره و نیاز به تمرین داره تا با یه نگاه راه حل رو بفهمی چون تو فقط 60 ثانیه وقت داری
  • به معادله ها و موازنه واکنش ها تسلط داشته باش چون بخش مهمی از سوال هستن و بعضی ها شون بی قاعده هستن 
  • چند تا ضریب معادله ها و موازنه واکنش ها رو حفظ کنید تا با اون بقیه رو به دست بیارید 
  • تنها راه برای بهتر شدن تو مسائل شیمی حل کردن تست های زیاد و مرور اون هاست 
  • تا جایی که می تونی اعداد رو ساده سازی کن چون خیلی از اعداد قابل ساده شدن هستن 

بهترین روش مطالعه مسائل شیمی کنکور

چگونه مسائل شیمی را اصولی حل کنیم ؟

 

قدم اول نحوه محاسبات سریع شیمی : شروع با درسنامه کتاب درسی

در وهله اول باید آموزش ببینی؛ واسه همین با درسنامه کتاب کمک درسیت شروع کن.

توی کتاب درسی فرمول ها و نکات لازم برای حل مسئله های شیمی، بعد از مقدمه چینی و تفهیم مفاهیم توضیح داده . بعد از توضیح فرمول ها یه مثال از هر مسئله شیمی آورده شده، سعی کن سوال رو با چیزایی که تازه یاد گرفتی حل کنی.

📢اگر تونستی مسئله رو حل کنی، یعنی نکاتی که مطالعه کردی رو خوب یاد گرفتی و مجوز رفتن به قسمت بعدی درسنامه رو داری. اما اگه نتونستی مسئله شیمی رو حل کنی هیچ لزومی نداره که بری سراغ ادامه درسنامه. بلکه باید برگردی و نکات مربوط به اون مثال رو مجدد مطالعه کنی تا خوب خوب یادش بگیری. بعد از اینکه از یادگیریت مطمئن شدی و تونستی همه مثال ها رو حل کنی، برو سراغ ادامه درس نامه.

 

قدم دوم نحوه محاسبات سریع شیمی : کتاب تست متناسب با سطحت تهیه کن

گاهی اوقات ما در مشاوره های مدیکال استوز با دانش آموزهایی برخورد میکنیم که با اینکه سطح خیلی پایینی در درس شیمی دارن از کتاب‌های شیمی با سطح خیلی بالا استفاده می کنن. دلیلشونم اینه که فلان رتبه برتر از اون کتاب استفاده میکرده.
اما به این نکته توجه نمیکنن که رتبه برترها از ابتدای مسیر این سطح بالا رو نداشتن و اول به مسائل پایه ای مسلط شدن و بعد خودشونو درگیر سوالات و منابع سخت و سطح بالای شیمی کردن.

شما هم باید در ابتدا با کتابی متناسب با سطح خودتون رو شروع به یادگیری کنید. اگه سطحتون در شیمی خیلی ضعیفه، به کتابی نیاز داری که درسنامه هاش کامل و جامع و با متن روان گفته شده باشه.
اگه کتابی تهیه کنی که سطح بالا باشه و فقط تست های چالشی رو در خودش گنجونده باشه، نه تنها هیچ کمکی که بهت نمیکنه ، بلکه بدتر باعث میشه از شیمی و محاسبات و هرچی مسئله شیمی زده بشی. دیگه افزایش سرعت توی محاسبات شیمی دیگه پیشکش.

 

قدم سوم افزایش سرعت محاسبات شیمی کنکور : سریع سراغ پاسخنامه نرو

❌ یه اشتباه خیلی رایجی که افراد موقع تست زدن در خانه انجام میدن اینه که موقع تست زدن، اگر نتونن سوال رو خودشون حل کنن، بلافاصله میرن سراغ پاسخنامه. و بعد از اینکه پاسخنامه رو چک میکنن میرن سراغ تست بعدی.
به همین روال مثلا ۱۰۰ تا تست رو بررسی میکنن، بعد هم مدعی میشن که مثلا برای فلان مبحث 100 تا تست زدم ولی هیچ نتیجه ای توی آزمون نگرفتم. در واقع این افراد تست نمیزنن، فقط از روی تست ها روخوانی میکنن. 


✔️ روش درست اینه که اگر نتونستی مسئله شیمی ای رو حل کنی، مجدد به درسنامه برگردی و نکات مربوط به اون تست رو مجدد بررسی کنی.
و یا اگه پاسخنامه رو هم مطالعه میکنی، تموم تلاشت این باشه که یک بار خودت اون مسئله شیمی رو حل کنی و خیالت راحت بشه که یادش گرفتی و میتونی سوال های مشابه این مسئله شیمی رو حل کنی.✔️

 

💡 یادت باشه تیپ بندی سوال های محاسباتی شیمی کنکور محدوده، اگه اکثر مسئله های شیمی رو حل کرده باشی و نمونه هاشو دیده باشی به احتمال خیلی زیاد داخل کنکور و آزمون های آزمایشی هم از همین سوالت میاد. میدونی اینکه نمونه سوال هارو از قبل دیده باشی چقدر توی افزایش سرعت محاسبات شیمی تاثیر میذاره؟؟

 

قدم چهارم نحوه محاسبات سریع شیمی : تیپ سوالات رو بشناس

خوشتیپاشونم گلچین کن :)))

حالا تیپ بندی سوال های محاسباتی شیمی چیه؟ همون مدل سواله . یعنی سوا‌ل‌هایی که روش حل مشابهی دارن و یا با یک فرمول یکسان حل میشن.

یکی از کارایی که خیلی توی افزایش سرعت محاسبات شیمی کمکت میکنه شناسایی نوع سوال و تیپ بندی کردن سوالاته.

💡 هر مدل تستیو که میزنی به این فکر کن که چه راهی هست که میتونه سرعتتو بالاتر ببره.


✔️اگه تکنیک خاص، فرمول کوتاه شده و یا حتی ترتیب خاصی برای اون تیپ مسئله شیمی وجود داره میتونی برای خودت یادداشت برداری کنی، تا بعدا تو آزمون ها ازش استفاده کنی.
وقتی به صورت تیپ بندی شده سوالات محاسباتی شیمی رو تست میزنی، سر جلسه آزمون و کنکور با هر مسئله ای که برخورد کنی خیلی راحت تیپ اون سوال رو تشخیص میدی و میدونی که با چه فرمولی و از چه روشی حلش کنی.

ایزی ایزی! تامام تامام!!

: بهترین روش یادگیری مسائل شیمی کنکور

قدم پنجم افزایش سرعت محاسبات شیمی : انواع تست هارو بشناس

تست ها هم برای خودشون تایپ شخصیتی دارن !
بعضیاشون خیلی بی‌آزار و آروم و بی حاشیه ان. اما نگم برات ازون تستای بی رحم و یزید :))

تستای باتلاقی و دام دار که گاهی با ظاهر کوتاه و بی آزار و یا جذاب به خودشون جذبت میکنن و بعد مثل انگل وقتتو میخورن😰 و یهو به خودت میای میبینی کلی از وقتت هدر رفت و هنوز به یه جواب مطمئن نرسیدی!

برای اینکه تو دام این سوالات نیوفتی باید تست شناسی سوال های محاسباتی شیمی رو یاد بگیری🤔. یعنی بتونی ظرف ۱۰ ثانیه سوال رو بخونی و تصمیم بگیری که حل کردنش اصلا به صرفه هست یا نه. و این شناخت فقط با تست زنی زیاد بدست میاد.
در صورتی که به اندازه کافی تست محاسباتی شیمی کار نکنی و نتونی در لحظات اول راه حل درست رو تشخیص بدی تو جلسه کنکور زمان زیادی رو صرف فکر کردن برای پیدا کردن راه حل مسئله شیمی از دست میدی و درصد شیمیت پایین میاد⌛

 

با این چند روش محاسبات شیمی رو قوی کن !

سرجلسه کنکور هر چقدر هم سوال رو به روت طولانی و چموشه و محاسبات شیمی اش پیچیده و طولانی باشه، باید توی ۶۰ ثانیه حلش کنی!😲 ما همه ی تلاش هامون رو می کنیم تا در نهایت بتونیم سرعت تست زنی مون رو افزایش بدیم تا بتونیم غول شیمی رو بخوابونیم.

📌گاهی اوقات اینکه بلد نبودنو بپذیری و از خیر یه سوال شیمی بگذری خیلی بهتر از گذاشتن زمان بیش از حد و هدر دادن وقتته. اما رقابت توی کنکور انقدر بالاست که بهتره به جای در رفتن از زیر سوالات استوکیومتری از همین الان تمرین و تکرارشونو شروع کنی و سر آزمون حلشون کنی.

اگه جزو اون دسته از کنکوری‌های لاک پشتی هستی که راه حل و تکنیک سوالات رو میدونی اما تا بیای سوال دوم استوکیومتری رو حل کنی کنکور تموم شده. پس این نکاتو باید رعایت و تمرین کنی:

حفظ کردن واکنش های مهم و پر تکرار کنکور

برای افزایش سرعت حل خیلی از مسائل محاسباتی و حل کردنی شیمی کنکور، نیاز به نوشتن معادله واکنش و موازنه واکنش داری که اینجا حفظ کردن واکنش های مهم و پر تکرار کنکور به کمکت میاد.

توی هر مبحث از مسائل محاسباتی شیمی یه سری معادلات پرتکرارن و توی تست ها زیاد به کار برده میشن.
📍موازنه بعضی معادلات سر کنکور هم خیلی اعصاب خوردکن و وقت گیره و تو برای افزایش سرعت تست زنی شیمی کنکورت باید با این ها کنار بیای. بنابراین بهتره برای معادلات معروف، ضریب حداقل یکی از مواد رو حفظ باشی تا سریع ضرایب بقیه مواد رو هم بنویسی. به عنوان مثال، توصیه میشه ضریب ۴ ماده نیتروگلیسیرین C3H5(NO3)3 رو تو واکنش تجزیه نیتروگلیسیرین برای کنکور حفظ باشی.

بعضی واکنش ها هم بی قاعده ان و باید حفظ بشن و جزو هیچ کدوم از دسته واکنش های قاعده دار مثل جابجایی یگانه، جابجایی دوگانه، سوختن، اکسایش، ترکیب یا تجزیه نیستن و فقط باید با مرور مرتب این واکنش ها رو حفظ کنی. برای این که کارتون رو راحت کنیم همه واکنش هایی که باید حفظ باشین و یادش بگیرید رو تو یه پی دی اف آماده کردیم برید دانلود کنید و حالش رو ببرید.

همه واکنش های مهم و پرتکرار کنکور

واکنش های مهم و پر تکرار شیمی کنکور

همه واکنش های مهم و پر تکرار کنکور رو از پی دی اف دانلود کن تا داشته باشیش رفیق 

 حفظ کردن بعضی اعداد مهم و تکراری در سوالات شیمی کنکور

درسی که شیمی کنکور ۱۴۰۰ به همه داد این بود که باید حل سریع و ذهنی مسائل شیمی رو برای افزایش سرعت رو یاد بگیری. برای مثال از قبل بدونی که جواب تقسیم ۴.۲ بر ۸۴ میشه پنج صدم! و ازین قبیل محاسبات.

💡 توی سوالات محاسباتی شیمی ما همیشه یه قانون داریم : اعداد سوال قابل ساده شدن هستن!! 💡

البته یک درصد از سوالات محاسباتی شیمی کنکور هم داده هاشون ساده نمیشن. این سوالات قراره فرق بین رتبه یک و دو باشن. پس کسی که هدفش رتبه زیر ۵۰۰ نیست بهتره که وقت این سوالاتو به بقیه بده. مگر اینکه توی محاسبات خیلی قوی و قدر باشه.

پس یادت نره وقتایی که داری تست محاسباتی شیمی میزنی به هیچ عنوان از ماشین حساب استفاده نکنی چون باعث تنبلی ذهنت میشه و سعی کنی بعضی ضرب و تقسیم های رایج رو حفظ کنی. از روز بعد قطعا متوجه تاثیرش توی سرعت محاسبات شیمی میشی.

فصل های مستقیم،آسان و تست خیز شیمی کنکور 

حفظ کردن عناصر جدول تناوبی

اهمیت جدول تناوبی عناصر در شیمی = اهمیت جدول ضرب در ریاضی

الفبای شیمی جدول تناوبی عنصرهاست. تمام مباحث درس شیمی با عنصرها ارتباط دارن. توی خیلی از مسائل باید جزئیات و خواص عنصرها رو بلد باشی برای مثال عدد اتمی، عدد جرمی، شماره گروه و تناوب، خواص فلزی و نافلزی و …
بهتره یه جدول تناوبی بزرگ به دیوار اتاقت، روی میزت یا هرجایی که همیشه جلوی چشمته بچسبونی . روزانه خودت رو مجاب کنی که از روش بخونی طبق رمزگذاری که بهت دادیم این جوری ملکه ذهنت میشه و خیالت راحته.

برای حفظ کردن جایگاه اتم ها توی گروه و تناوب ها، میتونی از رمز و کدگذاری استفاده کنی.

 

🎁 هدیه ما به شما جدول رمزگذاری شده مدیکال :

 

جدول تناوبی عناصر

 

💡 عناصر تناوب چهارم جدول، یعنی اعداد اتمی ۱۹ تا ۳۶ توی کنکور مهم ترین و سوال خیز ترین دوره جدول تناوبی، از نظر آرایش الکترونی و تعیین شماره دوره و گروه هستن. عدد اتمی و آرایش الکترونی این عناصر رو حتما بلد باش. تقریبا هر سال حداقل یک تست کنکور ازین ۱۸ عنصر مطرح میشه. 💡

 

حفظ کردن فرمول های مهم شیمی 

برای خیلی از تیپ های مسائل شیمی کنکور و سوال های استوکیومتری فرمول وجود داره که کافیه فقط داده های سوال رو درش جایگذاری کنی و حساب کتابشو انجام بدی. تا به طرز عجیبی سرعت خودتو در حل مسائل شیمی کنکور افزایش بدی.  
با حفظ کردن این فرمول های شیمی دیگه لازم نیست کسر تبدیل بنویسی. بنابراین خطاهایی که تو این قسمت از حل مسئله شیمی داری حذف میشن و سرعتت هم خیلی بالاتر میره.معمولا این فرمول ها رو دبیرای خفن شیمی آموزش می دن و  تو کتاب های کمک درسی که پایین بهتون گفتیم پیدا میشه.



 💡دانشمندان قبلا روی اینکه با چه فواصل زمانی مرور باید انجام بشه تا بیشترین تاثیر و ماندگاری در حافظه رو داشته باشه تحقیق کردن که ما قبلا توی مقاله « ۱۱ راهکار حافظه کنکوری »  بهش اشاره کردیم.
بهت پیشنهاد میکنم حتما یه نگاهی بهش بندازی.💡


 

 چگونه فرمول های مهم شیمی را حفظ کنیم؟

 

بعد از اینکه فرمول های مهم و پرکاربرد رواون بالا خوندی، باید سعی کنی اونا رو به حافظه بلند‌مدتت بسپاری. لازمه این کار هم مرور و مطالعه منظمه. به همین منظور پیشنهاد میکنم از جعبه لایتنر استفاده کنی.
با استفاده از این جعبه میتونی نه فقط فرمول های شیمی، بلکه تمام مطالبی که قصد داری حفظ کنی رو طی فواصل زمانی مناسب و معین مرور کنی. اگر با این روند پیش بری مطمئن باشی تا کنکور سراسری مهم ترین نکات حفظی، فرمول ها و معادلات شیمی رو بارها و بارها مرور کردی و ملکه ذهنت شده.

 

چگونه فرمول های شیمی را حفظ کنیم

معرفی بهترین کتاب تست برای محاسبات سریع شیمی 

اما یه کتاب خوب هم برای آموزش تکنیک های محاسبات سریع وجود داره که انتشارات مهر و ماه منتشر کرده. با تهیه ی این کتاب و به کارگیری تکنیک هاش میتونین سرعت عملتون رو در محاسبات شیمی کنکور تا حد خیلی زیادی افزایش بدین.

کتاب های لقمه معروفه و چند ساله که دل بچها رو برده و واقعا هم این جواب کاربردی بودنشه، برای شیمی هم این قضیه استثنا نیست و لقمه مسائل شیمی کنکور هم به کمکت میاد که شامل تست های محاسباتی شیمی کنکور سال های اخیره و زیر هر تست راه حل تشریحیش رو ذکر کرده که از نقاط قوتشه.کاربرد این کتاب به خاط کوچیک بودنشه از این کتابچه های کوچیک میتونی توی اوقات مرده، زنگ تفریح مدرسه، حین رفت آمد بین خونه و مدرسه داخل ماشین و … استفاده کنی و می تونی این کتاب ها رو با یه تخفیف خوب از سنجاب بوک خرید کنی.

خرید کتاب شیمی کنکور با تخفیف سنجاب بوک 

بهترین کتاب شیمی امتحان نهایی    بهترین منابع شیمی کنکور

 

کتاب های شیمی کنکور سنجاب بوک

 

 

جمع بندی تکنیک ها افزایش سرعت محاسبه مسائل شیمی کنکور برای شما 

حالا که تا این جا اومدی یعنی مقاله ما رو دوست داشتی و برات کاربردی بوده. تیم مدیکال برای جواب دادن به کامنت ها و سوال ها و نظرات و انتقاد ها منتظرته و دوست داره برای این که انگیزه بگیری قبولی ها مدیکال رو ببینی و بدونی مسیر کنکور برای هیچی کاملا شبیه یه نفر دیگه نبوده و هر چیزی تو کنکور و نتایج ممکنه همون طور که فکر می کنی ممکنه بد بشه می تونه خوب هم بشه تو مدیکال کلی نمونه از این بچها است. ما این رو مدیون تیمون هستیم. ما ادعا نمی کنیم کارنامه ما نشون دهنده مهارت ماست.

 قبولی های کنکور مدیکال استوز   مشاوران کنکور مدیکال استوز تجربی و ریاضی 

😎بچها دوتا مقاله عالی روش مطالعه شیمی امتحانات نهایی و چگونه شیمی را 20 بگیریم قراره از مدیکال منتشر بشه

که اگه درگیر امتحان نهایی هم هستی بدونی مدیکال بد جور حواسش به همه چیز هست🧐 

 

 

  • روش افزایش سرعت حل مسائل شیمی کنکور چیست؟

    تقویت مهارت های ریاضی، حفط کردن برخی معادلات شیمیایی پرتکرار و عناصر جدول تناوبی، استفاده از فرمول و تکنیک، منابع مناسب و تست زنی زیاد میتونن سرعت شمارو در حل مسائل به شدت افزایش بدن.

  • روش مطالعه مسائل شیمی کنکور چگونه است؟

    نحوه شروع، منابع لازم و نکات مفید برای مطالعه مسائل شیمی کنکور در مقاله ذکر شده است.

  • چگونه سرعت تست زنی شیمی کنکور مان را افزایش دهیم ؟

    مدل سوال های شیمی در سه سطح متفاوته 1-حفظی 2-مفهومی 3-حل مسئله هست و تو باید روش مطالعه این بخش ها رو طبق خودش پیش بری و یادبگیری و با تمرین و تسلط به انواع سوال ها می تونی انقدر پیشرفت کنید که تست های زمان دار بزنید و سریع جواب و راه حل به ذهنتون برسه .

 

نظرات کاربران 1 نظر

ثبت نظر جدید
تجربی ریاضی انسانی هنر زبان فرهنگیان

نظرات ثبت شده
  1. احسان

    نکات مفیدی گفتین 👌🏻

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی🩵

      خوشحالیم ک مورد رضایت شما بوده

      موفق باشید

پشتیبانی مدیکال02191014133 رزرو مشاوره ماهانه