رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
28 شهریور

زمان تقریبی خواندن: 0 دقیقه

رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان به چه دلایلی اتفاق می افته؟

احتمال رد شدن در دانشگاه فرهنگیان بر اساس چه چیزهایی هست؟

رد عینکی ها در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان واقعیت داره؟

دلایل رد شدن در معاینات پزشکی فرهنگیان چیه؟

این سوالات پر تکرارترین سوالات متقاضیان دانشگاه فرهنگیان یا همون تربیت معلم سابقه. خیالت راحت باشه هر چی سوال در مورد دلایل رد شدن مصاحبه دانشگاه فرهنگیان داشته باشی رو همنیجا کامل بررسی می کنیم و به همشون جواب میدیم.  حتی سوالاتی مثل :

 چه افرادی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان رد می شوند؟  یا نمره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان  چند هست؟ اگه در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان رد بشیم باید چی کار کنیم؟ نحوه اعتراض به رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چه طوره؟ دلایل رد شدن در مصاحبه عقیدتی و علمی فرهنگیان ؟ و کلی سوالات دیگه که ممکنه ذهن شما رو درگیر کرده باشه، به تمامی این سوالات به صورت کامل پاسخ داده میشه. 

راستی مثل همیشه توی کامنت ها میتونی هر سوالی که داشته باشی رو از مشاوران مدیکال استوز بپرسی، تمامی کامنت ها زیر ۲۴ ساعت پاسخ داده میشه.😎

 

چه افرادی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان رد می شوند؟ 

همونطور که میدونی قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان،  شامل دو مرحله رسیدن به تراز کنکور بالای ۶۰۰۰ و دعوت مصاحبه فرهنگیان میشه. کسایی که برای مصاحبه دعوت می‌ شن باید به خوبی از پس سوالات مصاحبه  دانشگاه فرهنگیان که از چند بخش سوالات عقیدتی سیاسی، سوالات تخصصی و معاینات پزشکی بر بیان. داوطلب هایی که نتونن در همه بخش های سوالات مصاحبه به خوبی عمل کنن، قاعدتا امتیاز کافی در مصاحبه بدست نمیارن و چون نمره مصاحبه اشون در مقایسه با سایر داوطلب ها کمتر شده، در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان رد می شن. 

حالا بریم بیشتر دلایل رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان رو بررسی کنیم اما قبلش یکم در مورد نمره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان باید صحبت کنیم.

 

نمره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چیست؟

نمره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از مجموع نمرات داوطلب در هر بخش سوالات مصاحبه یعنی سوالات عقیدتی سیاسی، سوالات علمی تخصصی و معاینات پزشکی بدست میاد و تنها داوطلب هایی که بالاترین نمرات مصاحبه رو کسب کنن، در مصاحبه فرهنگیان و به دنبال اون دانشگاه فرهنگیان قبول میشن.  البته نمره قبولی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان یجورایی رقابتیه. یعنی حتی ممکنه یه نفر که رتبه‌و تراز کنکورش پایین‌تر شده باشه در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان قبول بشه، اما اونی که رتبه برتره نه! فقط بخاطر اینکه افردی که تراز کمتری داشته در سوالات مصاحبه بهتر عمل کرده و نمره‌ مصاحبه‌ اش بیشتر شده! 

 

انواع دلایل رد شدن در مصاحبه فرهنگیان 

رد شدن در مصاحبه فرهنگیان دلایل مختلفی داره. اما به طور کلی ۳ دلیل اصلی وجود داره که اکثر رد شدن داوطلب ها به همین دلایله، که شامل :

  1. رد شدن در معاینات پزشکی
  2. رد شدن در مصاحبه علمی-تخصصی
  3. رد شدن در مصاحبه عقیدتی-سیاسی 

در ادامه هر کدوم از این دلایل رو خیلی خوب با هم تحلیل می کنیم. پس تا آخر مقاله همراهمون باش... 

 

دلایل رد شدن در معاینات پزشکی فرهنگیان

معاینات پزشکی برای مصاحبه فرهنگیان شامل معاینات بینایی سنجی، شنوایی سنجی و جسمانی و اندازه‌گیری قد و وزنه. اگر داوطلب در هر کدوم از این‌ معاینات نقصی داشته باشه، در مصاحبه  دانشگاه فرهنگیان رد میشه. 

البته یادت باشه اینجور ویژگی‌ها نقص نیست و اگه چنین شرایطی داری خودت رو بخاطرش سرزنش نکن، چون که تو کامل و کافی هستی. :) 

دلایل رد شدن در معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان شامل : 

مهارت گفتاری : 

لکنت زبان به هر میزان ( بلاخره قراره معلم بشید و مهارت سخنوری برای یه معلم خیلی مهمه )

قدرت بینایی :

ضعف چشم بیشتر از پنج دهم بدون عینک و لنز

ضعف چشم بیشتر از شانزده بیست بعد از اصلاح با عینک یا لنز

کور رنگی برای رشته های آموزش ابتدایی و رشته های گروه هنر

دوربینی غیر قابل درمان و نیستاگموس (دودوئک) شدید هر دو چشم

ضایعات وسیع، شدید و غیرقابل درمان در هر دو قرنیه چشم. 

نابینایی در یک چشم.

نکته :

 رد عینکی ها در مصاحبه فرهنگیان کاملا غلطه!

همونطور که دیدی عینکی ها هم می تونن معلم بشن به شرطی این شرایط جزئی که نوشتیم رو داشته باشن. 

قدرت شنوایی :

کم شنوایی کم تر از ۳۰ دسی بل 

● قد و وزن :

به طور مشخص در مورد این مورد عددی اعلام نشده و بیشتر تناسب اندام شما مهمه. اما میشه گفت حداقل قد ۱۶۰ برای آقایون و ۱۵۵ برای خانوم‌ها واجبه و کمتر از اون باعث رد شدن در مصاحبه می شه. 

بیماری های مزمن و صعب العلاج :

دیابت، سیروز کبدی، آسم، نارسایی کلیه، بیماری های قلبی، اسکروز آن پلاک، پارکینسون، بیماری های خونی نظیر لوسمی، کم خونی شدید مقاوم به درمان، تالاسمی ماژور و هر نوع بیماری که براساس تشخیص پزشک آموزش و پرورش مانع انجام وظایف حرفه ای معلم باشه. سلامت روانی و روحی هم باید به تشخیص روانشناس و متخصص آموزش و پرورش برسه.

 

دلایل رد شدن مصاحبه علمی (مصاحبه تخصصی) 

رد شدن در مصاحبه علمی، تخصصی دانشگاه فرهنگیان می تونه دلایل مختلفی داشته باشه. اما دو دلیل اصلی داره که قراره در ادامه بهشون می پرادزیم :

۱. آماده نبودن برای سوالات احتمالی مصاحبه

یکی از مهم ترین دلایل رد شدن مصاحبه علمی، آماده نبودن برای سوالات احتمالیه. همونطور که می دونی در مصاحبه علمی سوالات مختلفی می‌ پرسن؛ سوال های فردی، شخصیتی، علمی و تخصصی. 

مصاحبه گر ها ممکنه از داوطلب بخوان یه بیوگرافی از خودش بگه یا از علایق، اهداف، ویژگی های منفی و مثبت و حتی درمورد خانواده‌‌ ازش بپرسن و یا ازش بخوان دلیل انتخاب شغل معلمی رو براشون توضیح بده. 
در چنین شرایطی اگه داوطلب خودش رو برای جواب دادن به این جور سوال ها آماده نکرده باشه، احتمال رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان براش بیشتره! 

حالا یعنی چی که آماده نباشه؟ یعنی مثلا وقتی از داوطلب پرسیدن آخرین کتابی که خوندی چی بوده بگه ریاضی دوازدهم! یا وقتی ازش پرسیدن چرا معلمی رو انتخاب کردی؟ بگه والا نمی‌دونم، گفتن معلمی خوبه ما هم اومدیم! 😅

 

۲. عدم تسلط در نمونه تدریس

در به بخش مصاحبه علمی، تخصصی ممکنه از داوطلب بخوان که یه بخشی از یه درس رو به دلخواه تدریس کنه‌.  در چنین شرایطی اگه داوطلب آمادگی قبلی نداشته باشه و تمرینات لازم برای رسیدن به حداکثر تسلط رو نداشته باشه، ممکنه نتونه موقعیت رو به خوبی کنترل کنه و تدریس قابل قبولی داشته باشه، بنابرین همین مورد میتونه یکی از دلایل مهم در نگرفتن نمره مصاحبه تخصص و به دنبالش رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بشه.

 

دلایل رد شدن در مصاحبه عقیدتی (مصاحبه عمومی) 

یکی از رایج ترین دلایل رد شدن در گزینش دانشگاه فرهنگیان، همین بخش مصاحبه عقیدتیه! در این قسمت هم، باز ۲ دلیل اصلی برای رد شدن وجود داره : 

۱. نداشتن اطلاعات کافی

سوالات عقیدتی یه جوری پرسیده میشن که اگه داوطلب واقعا اون ها رو تجربه نکرده باشه، نمی‌تونه به خوبی به اون ها جواب بده. مثل اینکه نماز جمعه رفتی؟ فرش‌هاش چه رنگی بود؟ روز قدس، ناهار چی خوردی؟
اگه داوطلب تجربه کافی نداشته باشه و برای جواب دادن به این سوالات به خوبی آماده نشده باشه، در مصاحبه عقیدتی رد میشه! 

۲. نحوه پوشش

نحوه پوشش یکی از مهم‌ ترین دلایل رد شدن تو مصاحبه فرهنگیانه مخصوصا برای خانوم‌ها، اصلی ترین معیار برای انتخاب معلم تو کشور ما، داشتن خلق و خوی اسلامیه. پس پوشش اسلامی جزو واجباته. در صورتی که مصاحبه کننده‌ ها ببینن داوطلبی پوشش مناسبی نداره و یا داره تظاهر به داشتن این پوشش می‌کنه، از مصاحبه عقیدتی فرهنگیان رد می شه! 

 

اگر در مصاحبه فرهنگیان رد شویم، چیکار کنیم؟ 

اولا، یادت باشه که رد شدن تو مصاحبه فرهنگیان، آخر دنیا نیست و تو همچنان برای انتخاب اولویت های بعدیت در دفترچه انتخاب رشته کنکور شانس قبولی داریدوما، این امکان وجود داره که به رد شدن در مصاحبه فرهنگیان، اعتراض زد. که البته پروسه زمان‌ بریه، اما بی نتیجه نیست! 

 

نحوه اعتراض به رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

برای اعتراض به رد شدن در مصاحبه فرهنگیان، سایتی وجود نداره و نمیشه به صورت اینترنتی و غیر حضوری این کار رو انجام داد.

بهترین کار اینه که یه متن جامع و مختصر برای اعتراض نوشت و اون رو حضورا  برای آموزش و پرورش منطقه برد. 

 

برای دیدن نتیجه اعتراض هم باید به صورت حضوری به آموزش و پرورش منطقه مراجعه کرد. برای اطلاعات بیشتر از نحوه ثبت اعتراض می‌ تونی مقاله اعتراض به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان رو بخونی. 

 

آیا رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، عواقب خاصی دارد؟ 

در جواب به این سوال باید بگیم که نه!
در صورت رد شدن در مصاحبه فرهنگیان، در قبولی اولویت های بعدی شما هیچ تاثیر منفی ایجاد نمی شه.

در واقع عواقب قبول شدن در مصاحبه فرهنگیان بیشتر از رد شدن در مصاحبه فرهنگیانه. چون در صورت قبولی در مصاحبه، دیگه امکان تغییر به رشته های دیگه و انتخاب اولویت های بعدی نیست. 

 

دریافت مشاوره موفقیت و قبولی در دانشگاه فرهنگیان 

تیم مشاوره کنکور مدیکال استوز میتونه راهنما قابل اطمینان شما  در مسیر کنکور از شروع درس خوندن تا تضمین قبولی شما در کنکور باشه. خوبی مدیکال استوز  اینکه مشاوران کنکور با تجربه ای داره که همگی از رتبه های برتر کنکور، رشته های تاپ و البته مشاوران کنکور دانشجوی دانشگاه فرهنگیان تشکیل شده که میتونن در تمامی روزهای مسیر سخت کنکور در کنار شما باشن.

شما میتونید با دریافت مشاوره کنکور تلفنی و یا مشاوره ماهیانه کنکور  همراه با استفاده از امکانات اپلیکیشن تخصصی مدیکال استوز ، موفقیت و قبولی خودت در در دانشگاه فرهنگیان رو تضمین کنی. این یه ادعا نیست میتونی از طریق لینکی که برات قرار دادیم تمامی قبولی های کنکور مدیکال استوز در چند سال گذشته رو ببینی :

قبولی های کنکور مدیکال استوز

 

جمع بندی رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

همونطور که گفتیم رد شدن در مصاحبه فرهنگیان دلایل مختلفی داره. مثل نداشتن شرایط پزشکی و عدم آمادگی علمی و عقیدتی‌. اما دونستن به موقع این دلایل باعث می شه از خیلی هاشون جلوگیری کنی و با آمادگی کامل در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان حاضر بشی. 
اعتراض زدن به رد شدن در مصاحبه فرهنگیان هم ازون کارهاییه که هر کسی ازش خبر نداره اما نتیجه می ده به شرطی که اصولی انجام بشه‌! 

 

سوالات متداول 

  • این درسته که عینکی ها تو مصاحبه فرهنگیان رد می شن؟

    نه، کاملا غلطه! عینکی ها هم می تونن تو مصاحبه فرهنگیان قبول بشن. به شرطی که یه سری شرایط جزئی که تو متن توضیحشون دادیم رو داشته باشن. 

  • ممکنه بخاطر حجاب، کسی رو در مصاحبه فرهنگیان رد کنن؟

    بله، نحوه پوشش از مهم ترین معیار ها تو گزینش معلمه که رعایت نکردنش باعث رد شدن تو مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می شه.

  • در صورت رد شدن در مصاحبه فرهنگیان، میشه اعتراض زد؟

    بله، باید به صورت حضوری، متن اعتراض رو به آموزش و پرورش منطقه برد.

 

نظرات کاربران 80 نظر

ثبت نظر جدید
تجربی ریاضی انسانی هنر زبان فرهنگیان

نظرات ثبت شده
  1. م

    سلام وقت بخیر بچها دوستم هفته پیش رفته بود هیات مرکزی بهش گفتن کد۵ چهارماه طول میکشه نتایجش دیگع راستو دروغشو نمیدونم

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من ❤️

      هر وقت نتایج اعلام بشه از طریق سایت مدیکال و کانال تلگرام مدیکال اطلاع رسانی می کنیم

  2. م

    سلام دوست مدیکالی من دوست مدیکالی. گفته بودید نتایج کد۵و ۷ ۱۵ اردیبهشت اعلام میشه ولی متاسفانه خبری نشد خبر دقیق ندارین کی اعلام میشه

    • مدیکال استوز

       

      سلام دوست مدیکالی من امیدوارم که حالت خوب باشه

       نتایج اعتراض دوم فعلا اعلام نشده

  3. نسترن

    سلام نتایج اعتراض دوم کد۵ کی میاد خسته شدم از انتظار کشیدن

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من والا دقیق مشخص نیست

  4. سارا

    سلام کد۵ بالاخره تهش چی میشه؟ اعتراض دومم قبول نشیم یعنی دیگه تمومه؟

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من نتیجه اعتراض دوم کد ۵ فعلا نیومده

  5. فرزاد

    با سلام خدمت یکایک عزیزان در جواب کاربر (م)دلیل رد شدن من فقط روزه بودش چون گفته بودم روزه نمیگیرم...و در اعتراض اولم قبول نشدم و منتظر اعتراض دوم هستم

    • مدیکال استوز

      سلام وقت بخیر دوست گرامی ممنونم که تجربه خودت با ما به اشتراک گذاشتی ان شاءاللّه که موفق باشی ❤️

  6. م

    سلام میشه کسایی که پیامک براشون رفته بگن دلیل رد شدنشون چی بوده و کد ۵ خوردن ؟؟؟

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من بله اگه کسی کد ۵ خورده و دلیلش می دونه خوش حال می شیم اطلاعاتش با ما به اشتراک بذاره

  7. سینا

    سلام یه سوال کسی تو مصاحبه کنکور فرهنگیان رد بشه میتونه انتخاب رشته دیگه ای بکنه بره یه رشته دیگه

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من اگه مصاحبه رد بشید سراسری می تونید انتخاب رشته کنید

  8. حنا

    سلام من کد ۵ هستم اعتراض اول رد شدم اعتراض دوم دادم الان برا کنکور میخونم اگه کنکور فرهنگیان دوباره قبول بشم و در نتایج اعتراض دوم دوباره ردم کنن امکان داره تو مصاحبه جدید هم به خاطر سال گذشته دوباره کد بخورم؟ یا اصلا تاثیری در مصاحبه جدید نداره آخه شنیدم هر کس کد خورده اگه مشکلش حل نشه دوباره کد میخوره لطفا جواب بدین ممنون

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من امیدوارم که حالت خوب باشه نه اگه دوباره مصاحبه دعوت بشی مشکلی نیست

  9. فرشته

    سلام یعنی فقط نتایج کد۱۱ اومده دیگه؟ اعتراض دوم کد۵ که هنوز نتیجش نیومده؟ آخه بعضیا میگن هم کد۱۱ و هم کد۵ بین قبولی ها بوده درسته ؟ خیلی استرس دارم لطف راهنماییم کنید

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من امیدوارم که حالت خوب باشه نتایج کد ۱۱ اومده برای اعتراض دوم کد ۵ نتایج بعضی ها مونده که اعلام می کن

  10. ح

    سلام یعنی فقط نتایج کد۱۱ اومده نتایج اعتراض دوم کد۵ نیومده؟

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من امیدوارم که حالت خوب باشه نه فعلا نتایج اعتراض دوم کد ۵ نیومده

پشتیبانی مدیکال02191014133 رزرو مشاوره ماهانه