سوالات و تجربه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403 ( جدید )

سوالات و تجربه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403 ( جدید )
14 شهریور

زمان تقریبی خواندن: 0 دقیقه

مصاحبه استخدامی دانشگاه فرهنگیان یکی از مهم ترین مراحل پذیرش در دانشگاه های فرهنگیان یا همان تربیت معلمه که حتما باید با آمادگی کامل در این مصاحبه شرکت کنید. برای کسب بیشترین آمادگی شما باید نمونه سوالات مصاحبه فرهنگیان با جواب رو حتما مطالعه کنید.

📍 البته امسال برخلاف سال های گذشته، تجربه مصاحبه فرهنگیان برای داوطلب ها کاملا متفاوت شده و روند سوالات مصاحبه فرهنگیان ۱۴۰۲ ( مصاحبه تخصصی ) تغییر چشم گیری داشته. تغییرات سوالات مصاحبه تخصصی فرهنگیان ۱۴۰۲ شامل :

۱. سوالات مصاحبه تخصصی به آزمون رایانه ای تبدیل شده.

۲. اضافه شدن بازی گروهی به روند مصاحبه فرهنگیان .

۳. بحث گروهی با هدف  گفتن بیشترین امتیاز برای قانع کردن دیگران.

پس کاغذ و قلم رو بردار و نکات رو یادداشت کن، چون قراره اطلاعات و تجربه هایی از سبک جدید سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ بهت بگیم که داغه داغه !! 

 تجربه سبک جدید مصاحبه تخصصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲

مصاحبه عمومی دانشگاه فرهنگیان ( سوالات مذهبی عقیدتی ) کاملا مشابه سال های قبل بوده اما مصاحبه تخصصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ داوطلب های رشته تربیت معلم رو غافلگیر کرده.

📍 امسال وقتی که نوبت مصاحبه فرهنگیان ( مصاحبه تخصصی ) شما رسید و وارد محل مصاحبه شدین، اول از همه پذیرش میشید و در قسمت پذیرش نیاز به دادن هیچ مدرکی نیست فقط باید در یه برگه کد ملی و ساعت حضورتون رو بزنید و امضا و اثر انگشت. برگه ای که از سمت پذیرش بهتون میدن، که ۴ مرحله مصاحبه جدید فرهنگیان در این برگه نوشته شده. این برگه باید تا آخر روند مصاحبه فرهنگیان همراهتون باشه و هر مرحله از مصاحبه رو که انجام دادید، مسئول اون قسمت امضا میزنه.

بعدش شما رو به گروه های ۴ نفره تقسیم می کنن.

 به جز مرحله پذیرش که اولین مرحلست بقیه مراحل به ترتیب نیست و امکان داره یک گروه یه قسمت برن و گروه دیگه قسمت دیگه.

تغییرات مصاحبه فرهنگیان ۱۴۰۲

آزمون رایانه ای مصاحبه فرهنگیان

یکی از تغییرات جدید مصاحبه فرهنگیان جایگزینی آزمون رایانه ای با مصاحبه تخصصی هستش. این آزمون به این صورته که شما به پژوهش سرای دانشگاه فرهنگیانی که برای مصاحبه دعوت شدین، مراجعه می کنید و با داشتن نام کاربری که شماره موبایلتون هست و رمز عبور که کد ملیتون هست، آزمون هارو میدید. سوالات آزمون رایانه ای مصاحبه فرهنگیان ترکیبی از سوالات تستی و تشریحیه و برای هر کدوم از داوطلب ها سوالات کاملا متفاوته. طبق تجربه داوطلبانی که در این آزمون شرکت کردن، عمده سوالات از مباحث روانشناسی مطرح شده بود.

وقتی آزمون هارو دادید و برگتون رو مسئول آزمون رایانه ای امضا کرد ، باید برید سراغ انجام سایر مراحل دیگه مصاحبه فرهنگیان.

بازی گروهی مصاحبه فرهنگیان

در محله بازی گروهی مصاحبه فرهنگیان ۱۴۰۲ شما باید با وسایلی که از قبل مشخص شده، اجسامی رو بسازید و با اونها یه بازی جدید بسازید. برای موفقیت در مرحله بازی گروهی مصاحبه فرهنگیان باید یه خورده با ساخت اجسام و کار دستی با کاغذ مسلط باشید. البته قبل از شروع بازی گروهی مصاحبه فرهنگیان 15 دقیقه زمان برای فکر کردن و تصمیم گیری در اختیار شما قرار میگیره. بعد از اتمام بازی گروهی برگه شما باید توسط مسئول مربوطه امضا بشه.

دانلود PDF بازی گروهی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ( 1 )

دانلود PDF بازی گروهی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ( ۲ )

بحث گروهی مصاحبه فرهنگیان

بحث گروهی یکی دیگه از تغییرات جدید مصاحبه فرهنگیان هستش که یک مبحث ( موضوع ) رو به گروه 4 نفره شما میدن و فقط 15 دقیقه مهلت دارید تا موضوع رو بخونید و راجبش فکر کنید. بعد از تمام شدن 15 دقیقه شما باید با 4 نفر هم گروهی خودتون بحث کنید. امتیاز این مرحله از مصاحبه فرهنگیان اینجوریه که هر کسی که قدرت قانع کردن بیشتری داشته باشه امتیاز بیشتری کسب میکنه. بعد از بحث گروهی مسئول مربوطه امتیاز شمارو ثبت و برگه شما رو امضا میکنه.

تمام فرآیند مصاحبه فرهنگیان جدید ۱۴۰۲ همین مراحلی بود که گفتیم. البته قسمت معاینات پزشکی هم در دانشگاه های فرهنگیان برپا شده بود اما  فعال نبود. پس از روال مصاحبه فرهنگیان سال های قبل کلا خارج بشید هر چقدر که میتونید روی قدرت بیان کار و ساخت اجسام با کاغذ کار کنید.

 

و در پایان مصاحبه فرهنگیان بعد از اینکه آزمون رایانه ای، بازی گروهی و بحث گروهی رو شرکت کردین، مدارک شما به صورت دقیق بررسی میشن و اگه مشکلی نداشتید امضا میکنن و تماااام. 

تجربه مصاحبه فرهنگیان ۱۴۰۲ از نگاه متقاضیان دانشگاه فرهنگیان

 لینک دانلود pdf سوالات مصاحبه فرهنگیان با جواب رو هم برات گذاشتیم تا حسابی خودتو برای سوالات آزمون رایانه ای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان آماده کنی.  

دانلود pdf سوالات مصاحبه فرهنگیان با جواب

بعد از دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چیکار کنیم؟

مدارک مورد نیاز روز مصاحبه دانشگاه فرهنگان 

لیست مدارک ضروری روز مصاحبه دانشگاه فرهنگیان که حتما باید همراهتون باشه و گرنه به مشکل بر میخورید :

1. یک عدد پوشه روغنی

2. اصل یا کپی مدرک دیپلم یا گواهی موقت با مهر و امضای مدیر مدرسه

3. اصل یا کپی مدرک پیش دانشگاهی و یا گواهی موقت برای نظام قدیم

4. اصل و کپی شناسنامه + اصل و کپی کارت ملی  «اگه نداری حتما از طریق ثبت احوال پیگیر باش»

5. اصل یا کپی برابر اصل کارنامه سالانه سه سال آخر تحصیلی و یا ریز نمراتی که معدل کلت داخلش باشه

6. فیش واریزی که هسته گزینش میگه باید پرداخت کنید. ( لطفا کارت و پول نقد ببرید )

7. حدود ۶ قطعه عکس ۳*۴ که باید پشت نویسی شده باشه ( نام و نام خانوادگی با کد ملی )

8 .ارایه اصل و کپی مدارک و مستندات در خصوص فعالیت های فرهنگی و پژوهشی «لوح تقدیر»

9. فرم شماره یک و دو همراهتون داشته باشید.

طبق تجربه مصاحبه افرادی که در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شرکت کردن، اکثر حوزه ها به داوطلب ها میگن که باید همین مدارک رو بیارید، پس حواستون باشه !

     

 اگه نگرانی یا سردرگمی که تجربه مصاحبه نداری و ممکنه از پس سوالات پر استرس مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بر نیای، باید بگیم که اشتباه میکنی چون ما در مدیکال استوز، از یکی از قبولی های موفق دانشگاه فرهنگیان دعوت کردیم تا از تجربه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ( مصاحبه عمومی و تخصصی ) و همچنین تجربه معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان با جزییات کامل، تمامی نکاتی که برای قبولی در مصاحبه باید بهش توجه کنید رو بهتون بگه.

تمامی اطلاعات مهمی که برای قبولی در مصاحبه دانشگاه تربیت معلم نیاز داری شامل : 

پس دیگه خیالت راحت باشه که با مطالعه دقیق مطالب همین صفحه که به کوشش تیم مشاوره کنکور مدیکال استوز جمع آوری شده، میتونی با آگاهی و آمادگی کامل برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان آماده بشی. خب پس بریم سراغ مطالب راهنمای صفر تا صد مصاحبه دانشگاه فرهنگیان یا همون دانشگاه تربیت معلم سابق.

چگونه بفهمیم به مصاحبه فرهنگیان دعوت شده ایم؟

دانشگاه فرهنگیان در طی ۲ مرحله نتایج خودش رو اعلام می کنه. مرحله اول شامل انتشار لیست اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در سایت سازمان سنجشه. در این مرحله تعداد افراد دعوت شده به مصاحبه چندین برابر ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان اعلام میشه. بعد از برگزاری مصاحبه های تربیت معلم در شهر ها و تمامی استان های کشور نوبت به مرحله دوم یعنی مرحله اعلام نهایی نتیجه پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان میرسه.

اینکه چجوری بفهمیم به مصاحبه فرهنگیان دعوت شده ایم و اینکه نتایج قبولی بعد از مصاحبه ها رو از کجا ببینیم باید بدونید که تنها مرجع شما سایت سازمان سنجش است.

اگه به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت شدی، اینجا تمام اطلاعات در مورد نحوه پر کردن فرم ها، سایتی که باید اطلاعات رو بارگذاری کنی، آموزش کار با سایت و زمان و مکان مصاحبه فرهنگیان اینجاست :

بعد از دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چیکار کنیم؟                                                                                                                                                                                                         

خواندن تجربه قبولی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 

سلام، جواد جوان بخت هستم و خوشحالم که با همکاری تیم مشاوره کنکور مدیکال استوز می تونم تجربه قبولی خودم در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان رو در اختیارتون قرار بدم.  تلاش کردم که با جزییات خیلی کامل تجربه قبولی خودم در دانشگاه فرهنگیان و تمام مراحلی که در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان طی کردم و نکات خیلی مهمی که برای قبولی باید رعایت کنید رو در اختیارتون قرار بدم. . پس یه کاغذ و قلم برای یادداشت کنارت بزار و نکات رو یادداشت کن.  چون شک ندارم که رعایت کردن این نکات میتونه باعث قبولی شما در روز مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بشه.

و هییییچ جا با این جزییات و  اینقدر کامل در موردش صحبت نشده.

نحوه پوشش در روز مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ( دختر و پسر )

خب اول از همه بریم سراغ یکی از موارد مهمی که روی نتیجه مصاحبه شما تاثیر بزرگی داره و اونم چیزی نیست جز نحوه پوشش شما در روز مصاحبه دانشگاه تربیت معلم. نحوه پوشش شما در روز مصاحبه باید طوری باشه که با معیار های نظام اسلامی در ارتباط باشه. یعنی اینکه اگه روز مصاحبه با کفش قرمز و رنگی یا مانتو جلو باز، تی شرت و نمیدونم شلوار جین تنگ و... در مصاحبه حاضر بشید باید قید قبولی در مصاحبه رو بزنید. چیزایی که میخوام در مورد پوشش شما در روز مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بگم، هم واسه آقا پسراس هم واسه دختر خانوما :

1. اولین اصل اینکه روز مصاحبه پوششتون جوری باشه که درخور شان شخصیت یه معلم باشه نه اینکه واسه مصاحبه کاری رفته باشید.

2. شلوار پارچه ای ساده بپوشید، شلوار یه کم روی کفشاتون بیاد البته این به این معنی نیست که مثل شلوارهایی که الان مد شده، شلوار روی کفش هاتون رو بپوشونه. ( روز مصاحبه قید مد و با کلاسی رو لطفا بزن )

3. کفشتون هم ترجیحا اسپرت ساده باشه هر چیزی که میخواین روز مصاحبه دانشگاه فرهنگیا بپوشید باید ساده باشه، اگه ندارید برید تهیه کنید.

4. جوراب،  لطفااا جورابتون ساق بلند باشه نرید جوراب ساق کوتاه بپوشید.

5. خانم ها، لطفا مانتو جلو باز نپوشید. آقا پسرا با تیشرت نرید حتما پیراهن آستین دار بلند مردونه بپوشید.

6. عطر و ادکلن و ناخن کاشت یا لاک زده و آرایش و ... رو اصلا روز مصاحبه استفاده نکنید.

7. رنگ لباس های شما  ترجیحا لباس های رنگ تیره مثل رنگ مشکی، قهوه ای یا سورمه ای باشه، لطفا لباس های رنگارنگ نپوشید.

8. آقا پسرا لطفا نرید موهاتون رو سایه بزنید یا خیلی سفید کنید همچنین با ته ریش نرید البته میتونید با ریش بلند هم در مصاحبه شرکت کنید.

9. دختر خانوما  چادر یادتون نره، باید نحوه پوششتون جوری باشه که همشون از 5  نمره به شما 5 بدن.

یه نکته مهم اینکه وقتی وارد محل مصاحبه دانشگاه میشید افرادی برای مصاحبه در حیاط و محیط داخل ساختمون هستن که اونجا رفتار شما رو کاملا زیر نظر دارند اینکه چطور صحبت میکنید، چجوری رفتار می کنید و... شاید این افراد رو که میبینید ر حال روزنامه خواندن باشن یا صرفا روی صندلی نشسته باشن پس حواستون به رفتارتون باشه.

مراحل مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

روز مصاحبه دانشگاه تربیت معلم  شما سه تا مرحله رو پشت سر میزارید : 
1.  مرحله اول معاینه پزشکی «سلامت جسیمت رو اینجا چک میکنن»

2.  مرحله دوم مصاحبه تخصصی « که در سال ۱۴۰۲  کاملا متفاوت شده»

3. مرحله سوم مصاحبه عمومی «اینجا سوالات دینی میشه»

بریم که دونه دونه مراحل مصاحبه دانشگاه فرهنگیان با نکات و تجربیاتی که از روز مصاحبه خودم و دوستام تجربه کردم رو در اختیارتون قرار بدم.

معاینه پزشکی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان به 2 مرحله تقسیم میشه :

1. معاینه پزشکی بخش عمومی 

2. معاینه پزشکی بخش تخصصی 

معاینه پزشکی تخصصی زمان دقیقش بعد از دریافت نتیجه قبولی قطعی شماست. در واقع معاینه پزشکی بخش تخصصی همون ترم اول که تقریبا آخر آذرماه میشه در دانشگاه فرهنگیان محل تحصیل شما انجام میشه. در مورد تاریخ دقیق معاینه پزشکی تخصصی، دانشگاه بهتون خبر میده پس اصلا نگران این مرحله نباشید. خب پس حالا بریم سراغ سوالات معاینه پزشکی عمومی که دقیقا روز مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از شما گرفته میشه.

تجربه معاینه پزشکی دانشگاه فرهنگیان

خب بریم که در مورد تجربه خودم و دوستام در مورد معاینات پزشکی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و اینکه اصلا چه مراحلی داشت و چه سوالاتی ازتون میپرسن، صحبت کنیم .در مورد معاینات پزشکی عمومی بچه ها سوالات مختلفی ازم میپرسن مثلا :

❌ اگه دندون خراب زیاد داشته باشم، قبول نمیشم؟

❌ یا اگه چشامون خیلی ضعیف باشه چی؟

❌ عینک بزنیم یا نزنیم؟ و...

در ادامه جواب همه این سوال های در مورد معاینه پزشکی عمومی رو بهتون میگم. خب شما برای معاینات پزشکی عمومی روز مصاحبه اولین کاری که باید قبل از رسیدن به روز مصاحبه انجام بدین اینکه، از هسته گزینش یه چند تا فرم که در مورد اطلاعات معاینه پزشکی هست رو پرینت بگیرید و پر کنید و حتما روز مصاحبه این برگه ها رو همراه خودتون ببرید.

در فرم معاینات پزشکی مصاحبه دانشگاه تربیت معلم چیزای مختلفی نوشته شده :

- نام و نام خوانوادگی

- کد ملی

- سابقه انواع بیماری و شکستگی و ...

که باید تکمیل کنید و به دکتر تحویل بدید.

* یادتون باشه روز مصاحبه دانشگاه فرهنگیان حتما پول نقد یا کارت بانکی برای پرداخت هزینه معاینات پزشکی ببرید.

نحوه پذیرش شما برای انجام معاینات پزشکی در روز مصاحبه

نحوه پذیرش شما برای معاینات پزشکی مصاحبه فرهنگیان به اینجوریه که وقتی وارد محل مصاحبه میشید یا طبق حروف الفبا شما رو صدا میزنن یا اینکه هر کی صبح زودتر بره اونجا اسمش رو مینویسه، تا زمانی که دکترا میان که تقریبا میشه ساعت های 6.30 الی7 صبح شروع به انجام معاینات پزشکی می کنن. بعد از تحویل فرم های اولیه معاینه پزشکی به دکتر، شما باید وارد اتاق های مختلف بشید و از هر پزشک مخصوص تاییده بگیرید. 

معاینه پزشکی دانشگاه فرهنگیان

۱. معاینات پزشکی عمومی

در اولین اتاق قد و وزن شما اندازه گیری میشه که نباید شاخص  BMI شما بیشتر از 35 ( چاق ) یا کمتر از 18 ( خیلی لاغر ) باشه. یعنی اینکه شما نباید بیش از حد چاق یا لاغر باشید.

همچنین ضربان قلب, فشار خون و... رو بررسی و یادداشت میکنن، که این بخش هم خیلی زود تموم میشه.

( * فقط بچه ها لطفااا صبحانه بخورید چون اگه صبحانه نخورید و فشار خونتون پایین باشه پزشک از شما علت پایین بودن فشار رو میپرسه، که نمیدونم آیا سابقه فشار خون پایین یا بیماری های مربوطه رو دارید یا نه؟  پس حتما صبحانه بخورید چون برای مصاحبه تخصصی و عمومی هم باید حسابی حواستون جمع باشه. )

۲. معاینات بینایی سنجی

بعدش وارد اتاق بینایی سنجی میشید. سوالی که خیلی از بچه ها میپرسن اینکه ما روز معاینه پزشکی اگه چشممون ضعیفه, عینک ببریم یا نه؟ خیلیا میگن دوستامون نبردن پس ما هم نبریم بهتره چون یه نمره منفی داره. دوستان این کار اشتباهه شما میتونید عینک خودتون رو ببرید و عینکی بودن اصلا نمره منفی نداره!

اونجا دکتر چشم پزشک وضعیت هر چشمتون رو که بررسی کرد یه نمره چشم مینویسه و بعد میرید سراغ مراحل بعدی... . پس اگه عینکی هستین حتما با خودتون عینک ببرید و نگین دوستم عینکش رو برد رد شد پس من نمیبرم هیچ ربطی نداره! مگه اینکه خیلیییی چشمتون ضعیف باشه یا مثلا کور رنگی, ضایعات چشمی و .. داشته باشین که شمارو به خاطر مشکلات چشم رد کنن وگرنه آنچان سخت نیس.

۳. معاینات شنوایی سنجی

در اتاق پزشک شنوایی سنجی، شما یه هدفون روی گوشتون میزارید و صداهایی برای سنجش شنوایی شما پخش میشه و صدایی که پخش میشه اگه از سمت راست یا سمت چپ باشه شما باید همون دست راست یا چپ رو به علامت شنیدن صدا بالا ببرید. به همین سادگی !

۴. معاینات دندان پزشکی

بعد از شنوایی سنجی می رسید به آخرین معاینه پزشکی که معاینه دندان پزشکی هستش. در کل دندون های ترمیم شده و خرابتون نباید بیشتر از 6 تا باشه. اینم خیلی راحته و احتمالش خیلی کمه که کسی به خاطر این مرحله رد بشه. حتی چند روز قبل مصاحبه میتونی بری دندوناتو ترمیم کنی. 

مراحل معاینه پزشکی عمومی دقیقا همین چیزایی بود که بهتون گفتم. خیلی آسونه و اصلاااا نگران نباشید معاینه پزشکی که تموم بشه برگه های تاییدیه رو ازتون میگیرن و باید برید سراغ قسمتای بعدی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان. یه نکته مهمی که در مورد معاینه پزشکی روز مصاحبه وجود داره اینکه، زمان معاینات پزشکی چون تعداد دعوت به مصاحبه ها زیاده، پزشک ها مجبورن خیلی سریع شما رو معاینه کنن و آنچنان روند رو جدی نمی گیرند، پس نگران نباشید.

مصاحبه تخصصی دانشگاه فرهنگیان

خب بعد از طی کردن مراحل معاینات پزشکی میرسیم به بخش مصاحبه تخصصی دانشگاه تربیت معلم. زمان انجام مصاحبه تخصصی یه آقا یا خانم راهنماییتون میکنه که برید فلان اتاق منتظر بمونید تا اتاق خالی شه و بعدش شما برید داخل برای انجام مصاحبه تخصصی. دیگه اینجا شانسیه که چه اتاق و کدوم شخص مصاحبه کننده به شما بیوفته. اگه موقع انتظار برای مصاحبه طول کشید، نگید من نیم ساعته پشت درم چقد طول کشید و... صبور باشید. قبل از وارد شدن به اتاق حتما در بزنید و با صورت خندان وارد اتاق بشید.

موقع نشستن روی صندلی هم حتما اجازه بگیرید. زمانی که وارد اتاق شدین، سرتون رو پایین نندازید، به ساعت نگاه نکنید در کل پیشنهاد من اینکه با خودتون ساعت نبرید و توی اتاق با اعتماد به نفس به صورت مصاحبه گر ها نگاه کنید. در اتاق مصاحبه تخصصی دانشگاه فرهنگیان 4 نفر  مصاحبه گر نشستن و صداتون ضبط میشه. یکی از مصاحبه گرها هر چی که شما بگین رو یادداشت میکنه. یه نفر فقط به صورت شما نگاه میکنه و اون دو تا عزیز دیگه بیشتر ازتون سوال میکنن. 

چگونه خود را در مصاحبه فرهنگیان معرفی کنیم؟

وقتی که ازتون میخوان که خودتون رو معرفی کنید، خیلی ساده و مختصر خودتون معرفی کنید. مثلا من اینجوری خودمو معرفی کردم :

به نام خدا 

 جواد جوان بخت هستم از خراسان رضوی شهر فلان خداروشکر که تونستم فلان رتبه رو در کنکور سراسری 1402 کسب کنم و خیلی خوشحالم ک الان در خدمت شما هستم. بعدش میتونید از خانوادتون هم بگید. 

چگونه خود را در مصاحبه فرهنگیان معرفی کنیم؟

 

سوالات مصاحبه تخصصی دانشگاه فرهنگیان

این سوالاتی که بهتون در مورد سوالات مصاحبه تخصصی دانشگاه فرهنگیان میگم رو از همه داوطلب ها میپرسن.

 اولین سوال اینکه، اولویت اولت رو چی زدی؟

 چون با توجه به اولویت اول شما یه سری سوالات متفاوت از شما میپرسن. اگه آموزش ابتدایی زدی سوالات مصاحبه در حد دبیری دبستانه اما اگ دبیری عربی زدی در مورد دبیری عربی ازت سوال میپرس.

از سوالات مهم در مصاحبه تخصصی دانشگاه فرهنگیان اینکه چرا شغل معلمی رو انتخاب کردی؟

 نیای موقع جواب دادن به این سوال مثل همه بگی که من به معلم شدن علاقه داشتم، این جواب ها دیگه تکراری شده براشون. موقع جواب دادن به این سوال یکم خلاق و به روز باشید مثلا بگو من تو مدرسه نقش همیار مدرسه رو داشتم یا مثلا نقش سرگروه تیم رو دارم و از همون بچگی بهم میگفتن چقد مثل معلما رفتار میکنی یا مثلا بگین دوستام وقتی همراه بودن و حوصله زیاد منو میدیدن بهم میگفتن چقدر معلمی بهت میاد و... . یادت باشه طرز صحبت کردنت جوری باشه ک از پاسخ هایی که میدی سوال درنیارن و دوباره بخوان ازت سوال بپرسن.

سوال دیگه اینکه آخرین کتابی ک میخوندی چیه؟ اصلا کتاب میخونی؟

اینجا شما میتونید از کتاب های مختلفی صحبت کنید ولی پیشنهاد میکنم کتاب هایی رو بگید که مثلا در مورد رفتار یه معلم یا شخصیت معلم و .. یا کتاب مذهبی باشه. مثلا خودم کتاب انسان دویست و پنجاه ساله از امام خامنه ای رو گفتم حتماا حواستون به رنگ جلد کتاب, انتشارات و ... باشه. از دوستم در مورد کتاب که پرسیده بودن گفته بود آره کتاب میخونم بعد ازش پرسیده بودن گفته جلد کتاب چه رنگی بود .

ممکنه ازتون یه خلاصه از کتاب رو بخوان پس حواستون باشه خلاصه ای که میگید درست باشه چون شاید یکی از مصاحبه گرا این کتاب رو خونده باشه. میتونید مثلا یه کتاب که در مورد معلمیه رو بگین و بعدش اشاره کنید که این کتاب رو بعد از کنکور چون علاقه داشتم خوندم و چقد انگیزم بیشتر شد برا خوندن کتاب های بیشتر. میتونید یه کتاب مذهبی هم اوکی کنید و در مورد اون صحبت کنید.

پرسیدن سوال های چالشی در موقعیت های مختلف

یکی از سوالایی که از من پرسیدن این بود که اگه وارد یه مدرسه بشی و تو اون مدرسه 50 نفر دانش آموز باشه و این مدرسه، نه معلم داره نه مدیر، چه کاری انجام میدی؟؟

بنظرتون چی بهشون گفتم من؟؟ جواب هاتون رو کامنت کنید تا بچه های دیگه هم از خلاقیت شما ایده بگیرن.

 

تدریس کردن جلوی مصاحبه گرها

بعد از جواب دادن به تعدادی از سوالات بهت میگن پاشو یه مبحثی رو تدریس کن. لطفا مبحثی که انتخاب می کنید ساده باشه اما ذهن مصاحبه گرهارو به چالش بکشید و مدام ازشون سوال کنید یعنی روش پرسش و پاسخ رو روی مصاحبه گر ها اجرا کنید. موقع جواب دادن تشویق کنید یا اگه گفتن بلد نیستم بگین اشکال نداره کم کم اینارو با هم یاد میگیرم.

مصاحبه گر ها موقع تدریس به حرکات دست شما، طرز برخورد و طرز بدست گرفتن ماژیک و ... دقت می کنن. سعی کنید تدریس رو جذاب کنید تا باعث بشه که اونا دیگه هی ازت سوال نپرسن.

 

2 تدریس آماده کنید : 

- یکی برای دبیری (با توجه به اولویت خودتون ) 

- و یکی برای ابتدایی.

سوال میپرسن از کی عضو بسیج هستی و  نقشت چیه اونجا؟

اگه عضو بسیجی حتما کارت بسیج رو ببر، میتونی روز قبل بری از بسیج کارتت رو بگیری.

در مصاحبه تخصصی استایل رفتاری شما رو بررسی می کنن

چیزی که در روز مصاحبه تخصصی دانشگاه فرهنگیان مهمه، اینکه شما چجوری صحبت میکنید یا اگه از حرکات دست استفاده کنید به چه صورته؟ اینکه دستاتون رو انداختید رو پاها و ... . طرز رفتار شما در رزو مصاحبه فوق العاده مهمه و میخوان بدونن شما به عنوان یه معلم می تونید یه تیم رو رهبری کنید یا نه.

سوال در مورد آثار باستانی و تاریخی محل زندگی شما

آثار باستانی و مکان گردشگری و شهدای محلتون رو حتما به یاد داشته باشید. یه خلاصه ای از هر کدوم رو تهیه کنید تا اگه ازتون پرسیدن هول نشید. سوالات در مورد محل زندگی رو فقط میپرسن و نمیخوان دنبال مکان گردشگری و... باشن اما طبق تجربه از خیلی از داوطلب ها از جمله خودم این سوالات رو پرسیدن.

سوالات روانشناسی در مصاحبه تخصصی فرهنگیان

یه تعداد سوالات روانشناسی ازتون میپرسن که ممکنه بعضی از سوالات شمارو اذیت کنه. مثلا از شما میپرسن اگه وارد یه کلاس شدی که دانش آموز داشت شکلک در میاورد چیکار میکنی؟ یا اگه دانش آموز حرف بد زدی چیکار میکنی؟ یا مثلا میپرسن این نحوه پوشتت همیشه اینجوریه یا الان که اومدی برای مصاحبه این لباس هارو پوشیدی؟ 

سوال میپرسن از کی عضو بسیج هستی و  نقشت چیه اونجا؟

اگه عضو بسیجی حتما کارت بسیج رو ببر، میتونی روز قبل بری از بسیج کارتت رو بگیری.

سایر نمونه سوالات مصاحبه تخصصی

یه تعداد سوال رو هم در مورد آینده نگری شما میپرسن.

مثلا برنامتون برای 10 سال آینده چیه؟ آیا قصد ادامه تحصیل داری؟ آیا میخوای در کنار معلمی شغل دیگه ای هم داشته باشی؟ یا ممکنه بپرسن نظرتون راجع به حجاب چیه و چه پیشنهادی برای کنترل حجاب میدین؟ یا آب کشور داره تموم میشه راهکارت چیه؟

 

چندتا نکته مهم در مورد مصاحبه تخصصی فرهنگیان

موقع مصاحبه شاید بهتون متلک بندازن یا حتی مصاحبه گر ها با هم دعوا کنن، حواستون باشه که خودتون رو کنترل کنید، مضطرب یا عصبانی نشید. اگه زمان مصاحبه شما موقع نماز بود اجازه بگیرید که برید نماز بخونید و بگین بعد از نماز مصاحبه رو انجام میدین.

دوستان تا جایی که می تونید صبح زود نرید برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، پیشنهاد من به شما اینکه حداقل از ساعت 10 به بعد برید یا بعد از ظهر برید. چون صبح زود مصاحبه گرا خندان و پر انرژی هستن و ممکنه شما رو اذیتت کنن  ولی بعدش خسته میشن و فقط میخوان برن.

 

مصاحبه عمومی دانشگاه تربیت معلم

بعد از اتمام مصاحبه تخصصی نوبت به مصاحبه عمومی میرسه. در ۲ سال گذشته مصاحبه عمومی پذیرش دانشگاه فرهنگیان در نتیجه قبولی اهمیت خیلی زیادی پیدا کرده. زمانی که میخواین وارد اتقاق مصاحبه عمومی بشید، قبل از ورود به اتاق حتما در بزنید و فقط زمانی که بهتون اجازه ورود دادن، داخل اتاق بشید. حتما برای نشستن روی صندلی اجازه بگیرید. در اتاق مصاحبه عمومی دانشگاه فرهنگیان فردی که از شما سوال میپرسه آقایی هست که در مورد مسایل عقیدتی مذهبی اطلاعات زیادی داره. این شخص مصاحبه گر هر چیزی که شما بگید رو یادداشت میکنه حتی واسه کوچکترین سوالات.

مصاحبه عمومی تقریبا 15 الی 20دقیقه طول میکشه بر خلاف مصاحبه تخصصی که بهتون گفتم سعی کنید زود نرید، مصاحبه عمومی رو هر زمانی که برید فرقی نداره.

سوالات مصاحبه عمومی دانشگاه فرهنگیان

اول از همه مصاحبه گر از شما یه روزمه میخواد که خودتون و خانواده اتون رو در حد دو دقیقه معرفی کنید. اگه بهتون گفت قرآن بخون صفحه ای رو که از قبل آماده کردید رو با صوت!! بخونید. البته ممکنه صفحه رو خودش مشخص کنه بازم  اونو با صوت بخونید خواهشا به هیچ وجه قرآن رو ساده نخونید. یکی از دوستام روز مصاحبه قرآن رو خیلی خوب خوند و بهم گفت که مصاحبه گر سوال زیادی از من نکرد و گفت که پاشو برو.

اگه لوح تقدیر قرآنی یا فعالیتی تو مدرسه انجام دادید که لوح تقدیر داشتید حتما با خودتون ببرید و حتمااا روش زوم کنید و بهش اشاره کنید. چون داشتن لوح تقدیر خلیی میتونه شما رو جلو بندازه. من خودم روز مصاحبه لوح تقدیری که داشتم چندتا کپی گرفتم و همراه خودم بردمشون. بعضی از سوالات مصاحبه عمومی اینجوریه که مثلا میپرسن نماز میخونید؟ سریع نگید آره من نماز میخونم در جواب اینجور سوال ها بگید که آره من سعی میکنم نماز رو حتما سر وقت بخونم و تا جایی ک بتونم میرم مسجد و ...

به هیچ عنوان در مصاحبه عمومی دانشگاه فرهنگیان رسمی صحبت نکنید. لحنتون خودمونی باشه و  خواهشا دوستان بیقراری نکنید و اضطراب الکی نداشته باشین. هر سوالی که ازتون پرسید به صورتشون نگاه کنید و جواب بدین. اگه وقت اذان شد هماهنگ کنید که میخواید نماز بخونید و برگردید نه اینکه همونجا بنشنید و ...

سوالاتی مثل :

- نماز جمعه به چه صورته و امام جمعه شهرتون چه کسی هستش؟

- نماز آیات چند رکوع داره؟

- مرجع تقلید شما کیه؟

- یا مثلا آب کر چیه؟

- آخرین سخنرانی رهبر در مورد چ چیزی  بود؟

- تاریخ های مهم رو حتما به یاد داشته باشید مثلا روز بسیج یا تاریخ شهادت سردار سلیمانی و شهادت و تولد ۱۴ معصوم.

این سوالات آنچنان سخت نیست یه PDF از سوالات تخصصی و عمومی رو در اختیارتون قرار میدیم. مطالب رو به هیچ عنوان به سمت سیاسی نکشونید و خلاصه دوستان خودتونون رو آماده هر سوال مذهبی بکنید. مصاحبه که تموم شد لطفا قشنگ خداحافظی و تشکر کنید از مصاحبه گر ها و بعدش منتظر نتایج نهایی بمونید.

دانلود pdf سوالات مصاحبه فرهنگیان با جواب

چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان رد می شوند؟

رد شدن در مصاحبه فرهنگیان میتونه دلایل مختلفی داشته باشه. در طول مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شما از ۳ تا فیلتر باید رد بشید.

۱. معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان

۲. مصاحبه تخصصی دانشگاه فرهنگیان

۳. مصاحبه عمومی دانشگاه فرهنگیان

۱. دلایل رد شدن در معاینه پزشکی :

 معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان شامل معاینه بینایی سنجی، شنوایی سنجی، اندازه قد و وزن و فشارخون و... میشه. اگر داوطلبی در هر کدوم از این معاینات نقص خیلی جدی داشته باشه، مثلا چشم های خیلی ضعیف یا شنوایی ضعیف، وزن خیلی بالا و... به صورتی که روی کیفیت فعالیت های این داوطلب به عنوان معلم تاثیر گذار باشه، اجبارا در مصاحبه فرهنگیان و تربیت معلم رد می شود.

۲. دلایل رد شدن مصاحبه تخصصی :

- در مصاحبه تخصصی دانشگاه فرهنگیان مصاحبه گر ها به ویژه بر روی شیوه تدریس، توانایی مدیریت شرایط مختلف، طرز برخورد و رفتار شما توجه و تمرکز دارند. پس اگه شما در زمان پرسیدن سوال های مختلف و موقع اجرای نمونه تدریس به خوبی نتونین شرایط رو مدیریت کنید احتمال رد شدن در مصاحبه تخصصی وجود دارد. 

۳. دلایل رد شدن مصاحبه عمومی :

- در مصاحبه عمومی عمدتا تمرکز مصاحبه گر بر روی دانش و اطلاعات دینی شماست. البته نوع پوشش شما چه پسر چه دختر هم میتونه روی نتیجه این مصاحبه اثر گذار باشه. بنابرین اگه با پوشش مناسب نداشته باشید یا نتونید به خوبی به سوالاتی که از شما پرسیده میشه جواب بدین، احتمال ردش شدن در مصاحبه عمومی وجود دارد.

۴. سایر دلایل رد شدن در مصاحبه تربیت معلم :

- زمانی که شما در محیط محل مصاحبه دانشگاه فرهنگیان حضور دارید افرادی هستند که داوطلبان رو از لحاظ رفتار و نحوه صحبت بررسی می کنند. بنابرین اگه شما در مدت زمان حضورتون رفتار یا صحبت ناشایستی داشته باشین ممکنه باعث رد شدن شما در مصاحبه دانشگاه ترببیت معلم یا دانشگاه فرهنیگان جدید بشه.

دانلود pdf سوالات مصاحبه فرهنگیان با جواب

آپدیت کامل سوالات و پاسخ ها به درخواست شما دوستان مدیکالی

دانلود pdf سوالات مصاحبه فرهنگیان با جواب

زمان اعلام نتایج نهایی مصاحبه تربیت معلم

زمان اعلام نتایج نهایی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان عموما هر سال در نیمه دوم شهریور اعلام میشه. اما با توجه به تغییرات کنکور ۱۴۰۲ ( تاثیر مستقیم معدل و سوابق تحصیلی ) که منجر به تاخیر در اعلام نتایج اولیه و اعتراضات تعداد زیادی از داوطلب ها شد، به نظر میرسه که نتیجه نهایی مصاحبه دانشگاه تربیت معلم امسال با اندکی تاخیر در مقایسه با سال های قبل اعلام بشه.

نظرات کاربران 506 نظر

ثبت نظر جدید
تجربی ریاضی انسانی هنر زبان فرهنگیان

نظرات ثبت شده
  1. علی

    سلام میشه لطفا بگید من چند درصد شانس دارم واسه دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان اردبیل؟؟؟؟ منطقه ۲ هستم و درصد هام ، هوش ۴۰ درصد ، تربیت و تعلیم ۴۰ درصد ، ریاضی ۰ درصد ، شیمی ۵ الی ۱۰ درصد ، زمین ۰ درصد ، فیزیک ۱۰ درصد ، زیست ۱۰ الی ۱۵ درصد . !! لطفا امید وای هم ندید و میشه بگید چند درصد شانس دعوت به مصاحبه رو دارم؟

    • مدیکال استوز

      سلام دوست عزیزم ❤️

      درصد درسای اختصاصی رشته تجربی کمه و این شانس دعوت به مصاحبه ات رو کم می کنه

      ولی اگه ظرفیت شهرتون خوب باشه بازم امید هست که دعوت به مصاحبه بشی

  2. علی

    سلام آقای وزیر آموزش و پرورش گفتن که نتایج دانشگاه فرهنگیان تا آخر اردیبهشت میاد ، اگه درصد های کنکور اردیبهشت تو نیمه خرداد ماه یا اوایل مرداد ماه بیاد ، پس چطوری قراره نتایج فرهنگیان رو بدن؟

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من 

      والا دقیق وزیر مشخص نکرده امسال پروسه دعوت به مصاحبه و اعلام نتایج چطوریه باید منتظر بمونیم که خبر جدیدی بیاد🥲

  3. علی

    سلام نتایج دعوت به مصاحبه فرهنگیان کی قراره اعلام بشه؟؟ منظورم اینه که کی قراره بفهمیم کیا به مصاحبه فرهنگیان دعوت شدن؟؟

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من 

      بعد اعلام نتایج اولیه دعوت به مصاحبه مشخص می شه که تاریخ دقیقی براش مشخص نیست برای اطلاع رسانی ها کانال تلگرام مدیکال و اخبار سایت مدیکال رو پیگیری کنید

  4. علی

    سلام درصد های کنکور اردیبهشت کی قراره بیاد؟؟

    • مدیکال استوز

       

      سلام مدیکالی جان ❤️

      درصدهای کنکور اردیبهشت تاریخ دقیقش مشخص نیست اگه مشخص شد از طریق سایت مدیکال و کانال تلگرام مدیکال اطلاع رسانی می کنیم

  5. یاسمنن

    سلام من میانگین درصد های هر درسم 5 درصد زدم کنکور تجربی ،،تعلیم هم 1۵درصد و هوش رو ۳۳ درصد ایا شانس دعوت به مصاحبه رو دارم ؟ منطقه۳ هستم معدلم هم ۱۹ هستش فکر نکنم اصلا شانسی داشته باشم درسته؟؟) برای دعوت به مصاحبه چون درصدم حیلی خیلی کمهه.

    • مدیکال استوز

      سلام دوست عزیزم ❤️

      بله همین طور که خودت گفتی شانس دعوت به مصاحبه ات زیاد نیست 🥲

  6. Nasss

    سلام رشتم تجربی هستش هوش ۳۳درصد و تعلیم ۱۵ درصد زدم منطقه ۳ هستم درصدام هم واسه اختصاصی تجربی در حد ۵ درصد زدم اصلا امکان دعوت به مصاحبه وجود داره با این درصد خیلی خیلی کمه تجربی?? چقدر احتمالش هست دعوت به مصاحبه بشم؟؟ میتونم امیدوار باشم که دعوت به مصاحبه میشم؟؟ یا نه اصلا امیدی نیستت معدلم هم ۱۹ هستش

    • مدیکال استوز

       

      سلام همراه مدیکالی 

      باز شانس دعوت به مصاحبه هست و اگه دعوت به مصاحبه بشی یه معدل عالی داری که شانس قبولی رو خیلی زیاد می‌کنه

  7. Nasss

    سلام رشتم تجربی هستش هوش ۳۳درصد و تعلیم ۱۵ درصد زدم منطقه ۳ هستم درصدام هم واسه اختصاصی تجربی در حد ۵ درصد زدم اصلا امکان دعوت به مصاحبه وجود داره با این درصد خیلی خیلی کمه تجربی?? چقدر احتمالش هست دعوت به مصاحبه بشم؟؟ میتونم امیدوار باشم که دعوت به مصاحبه میشم؟؟ یا نه اصلا امیدی نیستت معدلم هم ۱۹ هستش

    • مدیکال استوز

       

       

      سلام همراه مدیکالی 

      باز شانس دعوت به مصاحبه هست و امیدوارم جزو دعوت به مصاحبه‌ها باشی  و اگه دعوت به مصاحبه بشی شانس قبولی  خیلی زیاد هست چون معدل خیلی خوبی داری

  8. Nasss

    سلام رشتم تجربی هستش هوش ۳۳درصد و تعلیم ۱۵ درصد زدم منطقه ۳ هستم درصدام هم واسه اختصاصی تجربی در حد ۵ درصد زدم اصلا امکان دعوت به مصاحبه وجود داره با این درصد خیلی خیلی کمه تجربی?? چقدر احتمالش هست دعوت به مصاحبه بشم؟؟ میتونم امیدوار باشم که دعوت به مصاحبه میشم؟؟ یا نه اصلا امیدی نیستت معدلم هم ۱۹ هستش

    • مدیکال استوز

      سلام همراه مدیکالی 

      در کل شانس برای دعوت به مصاحبه وجود داره و امیدوارم بهترین نتیجه رو کسب کنی

  9. Nasss

    سلام رشتم تجربی هستش هوش ۳۳درصد و تعلیم ۱۵ درصد زدم منطقه ۳ هستم درصدام هم واسه اختصاصی تجربی در حد ۵ درصد زدم اصلا امکان دعوت به مصاحبه وجود داره با این درصد خیلی خیلی کمه تجربی?? چقدر احتمالش هست دعوت به مصاحبه بشم؟؟ میتونم امیدوار باشم که دعوت به مصاحبه میشم؟؟ یا نه اصلا امیدی نیستت معدلم هم ۱۹ هستش

    • مدیکال استوز

       

      سلام همراه مدیکالی 

      باز شانس دعوت به مصاحبه هست و اگه دعوت به مصاحبه بشی یه معدل عالی داری که شانس قبولی رو خیلی زیاد می‌کنه

  10. Yasss

    سلام رشتم تجربی هستش هوش ۳۳درصد و تعلیم ۱۵ درصد زدم منطقه ۳ هستم درصدام هم واسه اختصاصی تجربی در حد صفر هستش یعنی چیزی نزدم اصلا احتمال دعوت به مصاحبه وجود داره یا نه کلا؟؟ اصلا امکانش نیست ؟؟؟؟ درستهه؟ ولی معدلم ۱۹ هستش.

    • مدیکال استوز

       

      سلام همراه مدیکالی 

      باز شانس دعوت به مصاحبه هست و اگه دعوت به مصاحبه بشی یه معدل عالی داری که شانس قبولی رو خیلی زیاد می‌کنه

پشتیبانی مدیکال02191014133 رزرو مشاوره ماهانه