رشته های دانشگاه فرهنگیان 1403 به تفکیک 5 کنکور

رشته های دانشگاه فرهنگیان 1403 به تفکیک 5 کنکور
02 مهر

زمان تقریبی خواندن: 0 دقیقه

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان یکی از سوالات مهم داوطلب های دانشگاه فرهنگیان هست که خیلی دوست دارن بدونن دقیقا توی چه رشته هایی میتونن تحصیل کنن و معلم بشن !!
دانشگاه فرهنگیان به خاطر مزایایی که داره، بین بچه های کنکوری خیلی محبوبه و خیلی از دانش آموز ها و داوطلب های کنکوری به خاطر مزایایی مثل استخدام مستقیم و یا دریافت حقوق در دوران دانشجویی، تحصیل در رشته محل های دانشگاه فرهنگیان رو انتخاب میکنن. در ادامه با تیم مشاوره کنکور مدیکال استوز همراه باش که قراره لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان رو برای تک تک گروه های آزمایشی کنکور ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان رو بهت بگیم. البته یادت باشه که برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید حتما در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان امتیاز کافی رو کسب کنی.

اگه دوست داری از تجربه قبولی دانشجوهای دانشگاه فرهنگیان و سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان اطلاعات کامل و دقیق داشته باشی تا از بقیه رقبا جلو بیوفتی خوندن این مقاله بر تو واجبه :

سوالات و تجربه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان 1403

هر کدوم از گروه های آزمایشی کنکور ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان شامل رشته های تحصیلی مختلف در دانشگاه فرهنگیان هستن که به طور کامل در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال 1402 اومده. حالا بیا تا تک به تک برات لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان  کنکورهای مختلف و توضیحات مهم مربوط بهشون رو برات توضیح بدیم.

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان رشته انسانی

رشته های دانشگاه فرهنگیان گروه آزمایشی کنکور انسانی در مقایسه با سایر گروه های آزمایشی دیگه، تنوع و تعداد رشته های خیلی بیشتری رو شامل میشه و خب طبیعیه که پر تقاضا ترین رشته های دانشگاه فرهنگیان هم برای گروه آزمایشی کنکور انسانی باشه. رشته های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان برای رشته انسانی :

 

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان رشته تجربی

بعد از رشته انسانی، بیشترین تعداد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان برای گروه آزمایشی تجربیه که در ادامه لیستش رو برات آوردیم.رشته های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان برای رشته تجربی :

  • آموزش ابتدایی
  •  آموزش تربیت بدنی
  •  آموزش زیست شناسی
  •  آموزش شیمی
  • آموزش علوم تجربی
  •  آموزش دانش آموزان با نیاز های ویژه

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان رشته ریاضی 

خوب دیگه بریم سراغ رشته ریاضی و رشته هایی که بچه های ریاضی فیزیک میتونن برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان انتخاب کنن. رشته های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان برای رشته ریاضی :

  •  آموزش ابتدایی
  •  آموزش تربیت بدنی
  •  آموزش ریاضی
  •  آموزش فیزیک
  •  آموزش دانش آموزان با نیاز های ویژه

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان رشته هنر

بعد از بررسی 3 گروه آزمایشی اصلی نوبت به داوطلب های رشته هنره. رشته های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان برای رشته هنر :

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان رشته زبان

در آخر هم میرسیم به مظلوم ترین گروه آزمایشی کنکور یعنی رشته زبان که بنده خدا فقط یه رشته برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان داره و اونم رشته آموزش زبان انگلیسی هست.

نحوه انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان برخلاف بقیه دانشگاه ها یه سری شرایط مخصوص اولیه داره که در ادامه بهش اشاره میکنیم.

شرایط اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

  1. داشتن حداکثر سن 24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه 
  2.  حداقل معدل کل 14 
  3. کسب حداقل تراز 6000 در کنکور
  4.  بومی بودن داوطلب در کد رشته محل مربوطه
  5. سلامت کامل جسمی و روانی 
  6.  موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی

هنگام مصاحبه از لحاظ سلامت جسم  ( معاینات پزشکی ) مورد بررسی قرار میگیری و باید شرایطی که میگیم رو داشته باشی :

  1.  نداشتن لکنت زبان
  2.  قدرت بینایی 10 از 10 با عینک و 10 از 20 بدون عینک به صورت مجموع دو چشم
  3.  قدرت شنوایی مناسب
  4.  حداقل قد 160 سانتی متر برای مردان و 155 برای زنان
  5.  نداشتن نقص عضو مشهود
  6. عدم ابتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج
  7. سلامت روانی و برخورداری از استعداد، علاقه و انگیزه برای شغل معلمی
  8.  برخورداری از قدرت تعامل با دیگران
  9.  آشنایی با تعالیم دینی به ویژه قرآن کریم

نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 

بهتره که قبل از همه چیز ببینی اولویتت چیه !!

اگه اولویتت قبولی در دانشگاه فرهنگیانه، سعی کن کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان نزدیک به محل سکونتت رو زودتر از بقیه رشته ها پر کنی و اگه اولویتت قبولی در سایر رشته ها هست، اول اون رشته هارو پر کن. به ترتیب اولویت های که داری 150 کد رشته محل رو بر اساس علاقه ای که داری در فرم انتخب رشته کنکور پر کن و بعد از اعلام نتایج، در صورت قبولی باید در مصاحبه شفاهی شرکت کنی و اگه شرایطی که بهت گفتیم رو داشته باشی و بتونی خیلی خوب سر جلسه مصاحبه ظاهر داشته باشی، به احتمال خیلی زیاد حتما در دانشگاه فرهنگیان قبول میشی.

نحوه اعتراض به رد شدن مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

اگه به هر دلیلی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان رد شدی، بدون که بلافاصله بعد از اعلام نتایج نهایی میتونی به رد شدنت توی مصاحبه اعتراض کنی. 

البته دلایل رد شدن در مصاحبه فرهنگیان رو میتونی اینجا مطالعه کنی :

دلایل رد شن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
حالا نحوه اعتراض به چه شکل هست ؟ تمام مراحل اعتراض به مصاحبه بصورت غیر حضوری و از طریق سایت سازمان سنجش انجام میشه. پس مراجعه حضوری به سازمان سنجش کشور  هیچ تفاوتی در روند اعتراض ایجاد نمیکنه. 

  • در مرحله اول باید به سایت darkhast.sanjesh.org مراجعه کنی.
  • در مرحله بعد باید فرم زیر و اطلاعاتی که ازت خواسته رو پر کنی. 
  • حالا یک کد به شماره همراهی که وارد کردی ارسال میشه که باید اون رو وارد کنی و روی گزینه ثبت کلیک کنی.
  • در مرحله آخر هم باید متن اعتراض به گزینش فرهنگیان رو که از قبل آماده و وارد کنی.
    همچنین میتونی فایل و مدارکی رو که به دلایل اعتراضت کمک میکنه رو ضمیمه کنی و در نهایت هم گزینه تایید رو انتخاب کنی.

    در نهایت یک شماره نامه به همراه کد رهگیری برات ارسال میشه که بعدا میتونی نتیجه اعتراضت رو ببینی

مشاهده جواب اعتراض به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

حالا برای اینکه ببینی نتیجه اعتراض به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چی شده، یکی دو روز بعد از اعتراض به سایت rahgiri.sanjesh.org باید مراجعه کنی و با وارد کردن سریال و کد رهگیری که قبلا برات پیامک شده بود، از وضعیت اعتراض با خبر بشی.

مشاوره قبولی در دانشگاه فرهنگیان

همونطور که دیدی، برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر تراز کنکور بالای 6000 و باید در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان هم شرکت کنی و اگه در مصاحبه رد بشی دیگه نمیتونی توی این دانشگاه تا سال دیگه تحصیل کنی. پس بهتره از قبل هم برای کنکور و هم برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان آماده باشی تا بتونی از رقیبات جلو بزنی و توی اون رشته ای که همیشه دوست داشتی در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنی. 

تیم مشاوره کنکور مدیکال استوز میتونه راهنما قابل اطمینان شما  در مسیر کنکور از شروع درس خوندن تا تضمین قبولی شما در کنکور باشه. خوبی مدیکال استوز  اینکه مشاوران کنکور با تجربه ای داره که همگی از رتبه های برتر کنکور، رشته های تاپ و البته مشاوران کنکور دانشجوی دانشگاه فرهنگیان تشکیل شده که میتونن در تمامی روزهای مسیر سخت کنکور در کنار شما باشن.

شما میتونید با دریافت مشاوره کنکور تلفنی و یا مشاوره ماهیانه کنکور  همراه با استفاده از امکانات اپلیکیشن تخصصی مدیکال استوز ، موفقیت و قبولی خودت در در دانشگاه فرهنگیان رو تضمین کنی. این یه ادعا نیست میتونی از طریق لینکی که برات قرار دادیم تمامی قبولی های کنکور مدیکال استوز در چند سال گذشته رو ببینی :

قبولی های کنکور مدیکال استوز

جمع بندی

رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان همیشه به عنوان یکی از پر رقابت ترین رشته ها در کنکور شناخته میشن که باید علاوه دستیابی به تراز کنکور بالای 6000 و داشتن حداقل شروط مورد نیاز برای انتخاب رشته، در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان هم شرکت کنی تا در نهایت بتونی به عنوان یک دانشجو معلم در رشته مورد علاقه ات در این دانشگاه تحصیل کنی. لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان در ۵ گروه آزمایشی کنکو رو برات بالای مقاله گذاشتیم تا از همین لحظه بتونی رشته مورد علاقه خودت رو هدف گاری کنی.

سوالات متداول

  • حداقل تراز مورد نیاز برای انتخاب رشته فرهنگیان چنده ؟

    حداقل تراز مورد نیاز برای مجاز شدن در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، 6000 هست.

  • آیا قبولی در کنکور برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان کافیه ؟

    خیر؛ باید علاوه بر قبولی در کنکور، در مصاحبه شرکت کنی و بعد از قبول شدن در مصاحبه پذیرش میشی.

  • آیا امکان اعتراض به مصاحبه در صورت قبول نشدن وجود داره ؟

    بله؛ میتونی از طریق سایت سازمان سنجش و به صورت غیر حضوری اعتراض خودتو ثبت کنی و بعد از گذشت چند روز نتیجه اعتراضت رو ببینی. 

نظرات کاربران 10 نظر

ثبت نظر جدید
تجربی ریاضی انسانی هنر زبان فرهنگیان

نظرات ثبت شده
  1. محمد

    سلام وتشکر معلمی تربیت بدنی چقدر جذب میشن

    • مدیکال استوز

      سلام دوست عزیزم تعداد نفراتی که برای رشته تربیت بدنی جذب دانشگاه فرهنگیان می شه دقیق مشخص نیست

  2. فائزه

    سلام من هم کنکور هنر ثبت نام کردم هم کنکور تجربی، الان برای فرهنگیان ، دفترچه کنکور فرهنگیان رو با هنر دریافت میکنم یا تجربی؟

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من بعد جواب دادن به سوالات دفترچه درسای اختصاصی رشته تجربی به شما یه دفترچه می دن برای درسای اختصاصی فرهنگیان که شامل دو درس تعلیم و تربیت اسلامی و هوش و استعداد معلمی هست برای رشته هنر هم بعد جواب دادن به سوالات دفترچه اختصاصی رشته هنر دفترچه سوالات فرهنگیان به شما می دن
      ان شاءاللّه که موفق باشید ❤️

  3. توحیدی

    سلام وقت بخیر ممنون از پاسخ گوییتون من میخوام از قانون لیسانس به پزشکی استفاده میخوام بدونم اگر زیست فرهنگیان یا رشته های مرتبط لیسانس به پزشکی مثل شیمی زیست قبول شم؟میتونم لیسانس به پزشکی برم؟ لطفا راهنماییم کنین ممنون

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من نه نمی تونید از این قانون برای رشته های فرهنگیان استفاده کنید

  4. توحیدی

    سلام خسته نباشید من رشتم تجربی برای قبولی آموزش انگلیسی فرهنگیان باید حتما در کنکور اختصاصی زبان شرکت کنم یا با شرکت در کنکور تجربی میتونم قبول بشم؟

    • مدیکال استوز

      سلام وقت بخیر دوست عزیزم بله حتما باید کنکور اختصاصی زبان برای دبیری انگلیسی بدی

  5. فاطمه

    سلام خسته نباشید! چرا فرهنگیان رشته تخصصی فلسفه نداره؟ اخه فلسفه یکی از زیر شاخه های اصلی و مهم رشته انسانی هستش.. چرا دانشگاه فرهنگیان رشته فلسفه نمیپذیره؟!

    • مدیکال استوز

      سلام همراه مدیکالی
      دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۱ شروع به کار جدی کرد و در این چند سال رشته های جدیدی اضافه شده و هر سال تغییراتی ایجاد میشه و حتما در سال های آینده اگه لازم باشه رشته فلسفه هم اضافه میشه

  6. سحر

    سلام‌من سال اخر مدرسمو عوض کردم اما منطقه و ناحیه‌ام همون مدرسه قبلیه و تغییری در ناحیه و منطقه‌ام ایجاد نشده الان بومی همین منطقه محسوب میشم

    • مدیکال استوز

      سلام دوست عزیزم بله

  7. سحر

    سلام من در آخرین سال تحصیلی یعنی دوازدهم مدرسمو عوض کردم اما منطقه‌ام و ناحیه‌ مدرسه‌ام همون مدرسه قبلیه و تغییر نکرده الان بومی همین منطقه محسوب میشم؟؟

    • مدیکال استوز

      سلام دوست عزیزم بله

  8. زینب

    سلام میشه درباره رشته زبان در دانشگاه فرهنگیان راهنمایی کنین اگ من در دانشگاه فرهنگیان رشته زبان بخونم بعد تموم شدن درسم میتونم بره شاخه تنظیم کننده نامه، قرارداد ها و... به زبان انگلیسی

    • مدیکال استوز

      سلام وقت بخیر دوست عزیزم بله می تونید برای فوق لیسانس رشته های مرتبط رو بخونید

  9. ممد

    سلام دبیری معماری یا نقشه کشی ساختمان کدوم دانشگاه فرهنگیان در کدوم شهر دبیری این رشته هارو داره؟

    • مدیکال استوز


      سلام همراه مدیکالی
      تنها یک دانشگاه در کل ایران داره و دانشگاه تربیت دبیر  شهید رجایی تهران هست

  10. ریحانه

    سلام من رشتم تجربیه و امسال کنکور دارم هیییچ راهی وجود نداره از کنکور ریاضی همین امسال به رشته فیزیک فرهنگیان برسم ؟

    • مدیکال استوز

      سلام وقت بخیر دوست مدیکالی شما می تونستید کنکور اختصاصی فرهنگیان رشته ریاضی رو انتخاب کنید و خرداد دروس اختصاصی رشته ریاضی رو ایجاد سابقه می کردید

پشتیبانی مدیکال02191014133 رزرو مشاوره ماهانه