مدیکال استوز

بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی 1403 تعداد سوالات و زمان

بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی 1403 تعداد سوالات و زمان
0 نظرات
10 دقیقه
29 فروردین 1403
2,123

از میزان اهمیت دونستن بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی 1404 چه قدر اطلاعات داری؟

می دونستی ارزش درس اقتصاد انسانی توی کنکور چقده؟ اگر بدونی اقتصاد توی کنکورت چقدر می تونه روی 3 رقمی شدن رتبه ات بهت کمک کنه خیلی زود تر برای مطالعه اش وقت می ذاشتی.

 البته هنوزم دیر نیست و مطمئنیم تو هم دانش آموز با برنامه­ ای هستی که داری در مورد بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی تحقیق می­کنی😍

راست شو بگو ببینم، می دونستی 700 نفر اول کنکور انسانی اقتصاد رو صد می زنن؟!

از این موضوع نتیجه می گیریم که این درس خیلی می تونه بهت کمک کنه چون:

  •  حجمش کمه
  • مطالبش نسبتا راحته

 

قراره توی این مقاله با هم  بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی 1404 رو با هم بررسی کنیم. این یعنی تو راحت می تونی فصول مهم و تست خیز رو پیدا کنی و برای مطالعه ات اولویت بندی داشته باشی. 

اگر می خوای علاوه بر اقتصاد بودجه بندی تمام دروس کنکور رو داشته باشی بهت پیشنهاد می کنیم مقاله بودجه بندی کنکور 1404 رو مطالعه کنی🥳

سلاممم به همه کنکوریا و مدیکالی های قشنگ😍

خیلی فوری فوتی بریم سراغ بررسی بودجه بندی رقابتی ترین درس کنکور انسانی، که چیزی نیست جز اقتصاد🔥

قراره توی این مقاله باهم دیگه چه مواردی رو برای شما بررسی کنیم؟

  1. تعداد سوالات اقتصادکنکور انسانی ۱۴۰۳
  2. بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی ۱۴۰۳
  3.  بودجه بندی موضوعی اقتصاد کنکور انسانی
  4. تحلیل کامل تعداد سوالات اقتصاد کنکور انسانی در هر فصل
  5. نحوه افزایش درصد اقتصاد کنکور انسانی در کمترین زمان
  6. جمع بندی مهم ترین نکات بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی ۱۴۰۳ برای شما

 

❌توجه توجه

 مثل همیشه اگه هر سوالی در مورد موضوع این مقاله آموزشی- مشاوره ای درس اقتصاد کنکور یا حتی هر سوال دیگه ای در مورد سایر دروس کنکور انسانی داشتی فقط کافیه در پایان همین صفحه در بخش" نظرات" سوالاتت رو از مشاوران کنکور انسانی مدیکال استوز بپرسی تا زیر 24 ساعت پاسخ سوالت رو همینجا دریافت کنی.

بودجه بندی موضوعی اقتصاد کنکور

تعداد سوالات اقتصاد در کنکور 1404

تعداد دقیق سوالات اقتصاد در کنکور، یکی از سوالات متداول دانش ­آموزان انسانی هست.

کنکور علوم انسانی از دو  دفترچه تشکیل شده:

  • دفترچه اول شامل 80 سوال، که مربوط به درس های: ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روان شناسی هست که به ترتیب 20، 30، 15 و 15 سوال برای هر درس در این دفترچه ارائه شده. دانش آموز 85 دقیقه فرصت داره تا به این 80 سوال جواب بده.
  • دفترچه دوم هم شامل درس های: عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و اقتصاد هست. این دروس هرکدوم به ترتیب حاوی 30، 13، 12، 20 و 15 سوال هستن که در مجموع 80 سوال میشه و فقط 75 دقیقه فرصت داری تا به سوالاتت جواب بدی که فقط 10 دقیقش متعلق به سوالات اقتصاده.

 

🔔🔰با توجه به مصوبه جدید نظام عالی آموزش و پرورش امتحان نهایی در کنکور 1404 تاثیر 50 درصدی داشته و این تصمیم برای هر سه گروه آموزشی علوم انسانی، ریاضی و تجربی یکسان هست. بنابراین گرفتن نمره 20 در امتحان نهایی اقتصاد، اهمیت زیادی داره.

 

بودجه بندی اقتصاد در کنکور 1404

خب بریم سراغ اصل داستان و بودجه بندی اقتصاد در کنکور 1404. میدونم که تو هم خیلی مشتاقی تا سریع به این موضوع بپردازیم:

همانطور که گفتیم درس اقتصاد شامل 15 سوال در کنکور هست. این کتاب از چهار فصل زیر تشکیل شده:

  1. اصول انتخاب در کسب و کار
  2. بازیگران اصلی در میدان انتخاب
  3.  اقتصاد رشد و پیشرفت
  4. اقتصاد در خانواده

 

🔔🔰در مجموع از فصل اول این کتاب 6 سوال، فصل دوم 3 سوال، فصل سوم 1 سوال و فصل چهارم 5 سوال در اقتصاد کنکور انسانی 1404 طرح می­شه. در جدولی که می بینی، نمایشی از 4 سال گذشته برای بودجه بندی موضوعی ارائه شده که فقط با یه نگاه بتونی اطلاعات دقیقی درمورد بودجه بندی اقتصاد کنکور به دست بیاری.

بودجه بندی موضوعی اقتصاد کنکور

اگه تو هم به دنبال این هستی که از کدام موضوعات و از کدام دروس بیشتر سوال آمده باید بگیم که مهم ترین بخش بودجه بندی همین بخش مسائله. اقتصاد جزو  دسته دروسی هست که در کنکور دارای سوالات ترکیبی زیادیه با این ترفند دانش ­آموزانی که تسلط کافی بر روی متن کتاب داشته باشند مطمئنا سریع تر نسبت به پاسخ گویی اقدام خواهند کرد و این در حالیه که شما کمتر از یک دقیقه برای پاسخ گویی به هر سوال فرصت دارین😔

 

📢حالا که با میزان اهمیت درس اقتصاد آشنا شدی، بهت توصیه می­ کنیم مقاله ای که مشاوران مدیکال استوز برات اماده کردن رو هم مطالعه کنی تا بتونی خیلی حرفه ای و اصولی کتاب اقتصاد کنکور رو مطالعه کنی. از اینجا مقاله روش مطالعه اقتصاد کنکور رو بخون👇

⚡در کنکور اقتصاد سوالات ترکیبی زیادی وجود داره و به همین دلیل میشه بودجه بندی کامل سوالات را هم بر اساس فصول کتاب و هم بر اساس موضوعات ارائه داد

در کنکور اقتصاد انسانی 15 سوال وجود داره که در فرصتی 10 دقیقه ­ای باید بهشون جواب بدی. که از این 15 سوال 2 سوالش مربوط به تولید هست که در فصل اول کتاب مولف بهش اشاره کرده.

⚡اگر نگاهی به جدول بندازی متوجه خواهی شد که در طی 5 سال اخیر  موضوع شاخص اقتصادی همیشه مورد توجه طراحان سوال بوده به گونه­ ا­­­­ی که در سال اخیر حداقل 5 سوال از این موضوع طرح شده.

در ادامه تولید و بازار دو موضوع مهم هستن که در فصل اول کتاب به آن­ها پرداخته شده است که در مجموع 6 سوال در کنکور 1403، هم در نوبت اول و هم در نوبت دوم از آن ها ارائه شده.

⚡فصل دوم متعلق به بازیگران اقتصادی یعنی پول و دولت­ ها هستند که تحت موضوعات پول و بانک مطرح می­شه. این موضوع نیز در کنکور 3 سوال رو به خود اختصاص داده.

فصل سوم کتاب که نزول و صعود اقتصادی را مورد ارائه قرار داده. در کنکور 1403 صرفا مبحث فقر و توزیع درآمد مورد توجه طراحان سوال قرار گرفته و تنها 1 سوال در کنکور طرح شده.

⚡اقتصاد ایران و جهان هم موضوعی دیگه ای هست که از اهمیت بالایی برخوردار بوده طوری که در طی سال های اخیر حداقل 1 سوال از آن در کنکور مطرح می­ شده. در سال 1403 این تعداد به 3 سوال افزایش پیدا کرده.

تحلیل کامل تعداد سوالات اقتصاد به صورت موضوعی

نحوه افزایش درصد اقتصاد کنکور در کمترین زمان

برای اینکه در کنکور بتونیم در کمترین زمان بیشترین درصد رو به دست بیاریم باید:

تسلط کافی بر مطالب کتاب و همچنین سرعت عمل بالا در فهمیدن سوالات و تمرین زیاد بر روی آزمون های شبیه ساز کنکور داشته باشیم. 

اگر قبل از کنکور درست مطالعه کنی با استفاده از یک برنامه ریزی شخصی سازی شده یعنی برنامه متناسب با حال و احوال مطالعاتی خودت، قطعا می تونی درصدی که توی آرزوهات دنبالش میگردی رو روی کارنامه کنکورت به ست بیاری.

اقتصاد به خاطر تک کتاب بودنش مطالعش خیلی راحته و نیازی نداره که چند کتاب رو مطالعه کنی پس هم تایم مطالعه کمتری ازت می­گیره هم تاثیر بیشتری توی رتبه ات می ذاره. ضریب این درس هم توی کنکور 2 هست پس می تونی با یه مطالعه دقیق تاثیرش رو روی رتبه ات احساس کنی.

حالا کاری که باید بکنی این هست که بیای فصل های تست خیز، مستقل و آسون کتاب رو تفکیک کنی. حالا چطوری؟! با مطالعه ایشون👇

 فصل های مهم، مستقل، آسان و تست خیز اقتصاد کنکور

نکته بعدی که برای افزایش درصد اقتصاد کنکور باید انجام بدی استفاده از منابع کمک درسی مناسب سطح خودته. از اینجا می­ تونی مقاله بهترین منابع اقتصاد کنکور رو مطالعه کنی.

 

جمع بندی مهم ترین نکات بودجه بندی اقتصاد 1404 برای شما

در این محتوا سعی کردیم بصورت جامع و خلاصه بودجه بندی اقتصاد کنکور رو براتون توضیح بدیم. نکات بسیار زیادی در این محتوا دیدیم که در ادامه بهشون اشاره کردیم:

  1.  اولین نکته در خصوص مطالعه اقتصاد کنکوره، بودجه بندی به شما کمک می­کنه تا اولویت مطالعتون رو مشخص کنید، بتونید برنامه ریزی کنید و طبق برنامه، مطالعتون رو انجام بدین.
  2. دومین نکته در بودجه بندی اهمیت فصل­ های کتاب و موضوعات آن­ها می باشد. زمانی که شما یه میانگین داشته باشین که بدونید معمولا طراح سوال علاقه­ مند به چه موضوعاتی هستند؟ بی شک شما نیز با تمرکز بیشتری به آن فصل ­ها خواهید پرداخت.
  3.  این نکته رو نیز باید در نظر بگیرین که بودجه بندی 1404 تخمینی بیان می­شه و صد در صد نیست ولی احتمال آن که از این فصل ها و موضوعات سوالات طرح بشن بالای 80-90 درصد هست.

 

برای ارتباط گرفتن با مشاورین خفن گروه انسانی مدیکال استوز، می تونی در بخش" نظرات" سوالات تو کامنت کنی🥰

سوالات متداول

 

اینستاگرام مدیکال
ربات تلگرام مدیکال
کانال تلگرام مدیکال

نظرات کاربران

رشته تحصیلی

هیچ نتیجه ای یافت نشد!

نظری برای این مقاله ثبت نشده است!