مدیکال استوز

مشاوره کنکور انسانی ۱۴۰۳

مشاوره کنکور انسانی ۱۴۰۳
4 نظرات
10 دقیقه
29 دی 1402
2,641

مشاوره کنکور انسانی، درمان درد همه اون کنکوری هایی هست که راه رو اشتباهی رفتن یا می خوان از همین اول کار، اصولی و حرفه ای درس بخونن.

کنکور انسانی، توی چند سال اخیر رشد و تغییر زیادی داشته. مثلا :

  • آمار شرکت کننده هاش 2 تا 3 برابر شده
  •  ضرایبش حسابی متفاوت شدن
  • و کلی رشته های جدید و جذاب به لیست دفترچه انتخاب رشته اش اضافه شده

داوطلب های کنکور انسانی معمولا دو گروه هستن: اونایی که از اول دبیرستان رشته شون انسانی بوده و اون دسته از بچه هایی که قبلا یه رشته دیگه بودن و حالا می خوان کنکور انسانی بدن. فرقی نداره تو جزو کدوم دسته ای، مهم این هست که اطلاعات مشاوره ای خیلی کامل و به روزی از کنکور انسانی داشته باشی. اینطوری چندین قدم به رتبه برترای کنکور انسانی 1404 نزدیک تر شدی!

نام درس
ضرایب
ریاضی و آمار
6
اقتصاد
2
علوم و فنون ادبی
8
عربی اختصاصی
5
تاریخ
5
جغرافیا
5
جامعه شناسی
5
فلسفه و منطق
5
روانشناسی
2

مشاوره کنکور انسانی1404

وقتی اسم کنکور و مشاوره کنکور انسانی رو می شنوی، تو ذهنت چی می گذره؟ 

  • یه عالمه درس حفظی
  • مشاور های کنکور قدیمی که اطلاعات و روش هاشون به درد کنکور های دهه 80 می خوره
  • دروس خسته کننده و طولانی

اما باید بدونی که کنکور انسانی از سال 1403، مثل بقیه رشته ها، یه عالمه تغییرات داشته:

  • ضرایب دروس تخصصیش دیگه مثل قبل نیست
  • رشته های دانشگاه فرهنگیان مخصوص انسانی ها، از کنکور تیر جدا شده
  • طراح کنکور و امتحانات نهایی، تمرکزش خلق سوال مفهومی_کاربردی شده
  • دروس انسانی، دیگه جنبه حفظی ندارن
  • روش مطالعه درست و اصولی، حرف اول رو توی موفقیت در کنکور انسانی می زنه

جدول سهم دروس عمومی و اختصاصی کنکور انسانی ۱۴۰۳ 

تاثیر معدل کتبی نهایی در کنکور اردیبهشت، فرهنگیان و تیر به 50 درصد رسیده که عدد بسیار بالایی هست. برای اینکه برنامه ریزی کنکور و امتحانات نهایی دقیق و مرتبی داشته باشیم، اولین شرط دونستن میزان ضرایب دروس عمومی نهایی و دروس اختصاصی کنکور هست.

نام درس
ضرایب
فارسی 3
18/64
دین و زندگی انسانی
14/23
زبان خارجی 3
10/17
سلامت و بهداشت
2/96

img

مشاوره رتبه های برتر کنکور انسانی ( دانشجویان حقوق، روانشناسی و مدیریت و... )

سوالی که برای خیلی از کنکوری ها پیش میاد، این هست که: حتما مشاورم باید رتبه برتر باشه؟ حتما باید توی دانشگاه رشته های تاپ انسانی رو بخونه؟

طبیعتا مشاوری که خودش رتبه برتر بوده و مسیر رسیدن به رشته هایی مثل حقوق، روانشناسی، دانشگاه فرهنگیان و... رو بلده، خیلی بهتر می تونه راهنماییت کنه و کنارت باشه. به همین دلیل هست که اکثر مشاورین کنکور انسانی مدیکال استوز، جزو رتبه برتر های سال های اخیر هستن و دارن رشته رویایی تو رو توی دانشگاه می خونن.

از اونجایی که زیرگروه ها از سال1403حذف شدن، 5تا زیرگروه اصلی انسانی هم از بین رفته و حالا ما فقط قراره با ضرایب هر درس پیش بریم.

  • تعداد رشته های کنکور علوم انسانی خیلی زیاده ولی اگه بخوایم دسته بندی شون کنیم نتیجه میشه این:
  • رشته های شاخه مدیریت: مثل مدیریت دولتی، مدیریت اموزشی، مدیریت هتلداری و گردشگری، مدیریت بانکی و اقتصادی و...
  • رشته های شاخه علوم اجتماعی: مثل جامعه شناسی، مردم شناسی، آموزش علوم اجتماعی و...
  • رشته علوم قضائی، حقوق و مبانی فقه و حقوق، روانشناسی و حسابداری هم از پر طرفدار ترین رشته های دانشگاهی هستن.
  • رشته هایی که از طریق شرکت در کنکور فرهنگیان، بخش انسانی، ارائه میشن: آموزش ابتدایی، آموزش تاریخ، آموزش ادبیات فارسی، آموزش جغرافیا، آموزش الهیات، آموزش عربی و... 

معرفی رشته های دانشگاهی کنکور انسانی 

از اونجایی که زیرگروه ها از سال1403حذف شدن، 5تا زیرگروه اصلی انسانی هم از بین رفته و حالا ما فقط قراره با ضرایب هر درس پیش بریم.

img

 

نکات مشاوره ای کنکور انسانی 

برنامه ریزی برای کنکور انسانی نیاز به دقت و تجربه بالایی داره، چون تنوع خیلی زیاد دروس و حجم بالای مطالب می تونه در طول زمان دانش آموز رو خسته یا بی انگیزه کنه.

بهترین راه کنار اومدن با حجم زیاد دروس، استفاده از ضرایب و اهمیت شون توی کنکوره. مثلا بهتره هیچ مبحثی از علوم و فنون ادبی رو حذف نکنی چون ضریب8 قطعا برات سرنوشت سازه.

نکته بعدی در رابطه با تک کتاب هایی مثل منطق، اقتصاد و روانشناسیه. معمولا اکثر داوطلبای کنکور این چندتا درس رو بالای 60درصد میزنن، درسته که ضریب اقتصاد و روانشناسی خیلی پایینه اما این قضیه نباید باعث بشه که تو ازشون غافل بشی.

 

راستی، ضریب تاریخ و جغرافیا 5برابر قبلا شده! حجم زیاد این 6تا کتاب باید بین چند ماه مطالعاتی تقسیم بشه تا بتونی درصد قابل قبولی رو ازشون بگیری. ناگفته نماند که سطح تست هاشون توی کنکور1403 خیلی بالا بود پس تست زماندار و تصویری یادت نره.

برای شروع برنامه ریزی کنکور، میتونی از دروس پایه دهمت شروع کنی چون از لحاظ حجم و سختی مباحث توی وضعیت خوبی هستن. اما تنوع مطالعاتی رو هم فراموش نکن، داشتن 5_3 پارت 90دقیقه ای در روز  که هم تنوع درسی داشته باشه و هم تنوع روش مطالعاتی، بهترین مدل استارت زدن کنکوره.

چجوری نقاط ضعف و قوت خودمو بشناسم؟

تو باید به یه مرحله ای از خوشناسی و فراشناخت برسی که بدونی عمده ترین مشکلاتت کجاست و علت شون چیه؟

❌این فرآیند زمان زیادی میبره و دقت بالایی هم نیاز داره

 میتونی قبل شروع مطالعه ات یه آزمون تعیین سطح( آزمونی که سوالاتش سطح متوسطی داشته باشن، جامع و استاندارد بودنشون هم مهمه) بدی تا به یه دید کلی از خودت برسی.

همچنین، بررسی کردن نتیجه تست زنی ها توی یک ماه، میتونه ملاک خوبی برای تشخیص نقاط ضعف و قوتت باشه.

✅اهمیت شناختن خودت، زمانی مشخص میشه که بخوای منابع تو انتخاب کنی. از اونجایی که ما سه سطح( ضعیف، متوسط و قوی) از کتاب های کمک درسی رو داریم، اگه تو ندونی که چجوری منبع تو انتخاب کنی طبیعتا دچار مشکل و اشتباه میشی.

 

آنچه برای موفقیت در کنکور انسانی به آن نیاز دارید 

 

موفق شدن توی کنکور انسانی داره روز به روز سخت تر میشه و اگه بخوای شیوه های درس خوندن قدیمی رو در پیش بگیری که دیگه اصلا سمت کنکور نرو!

تا آخر این مقاله رو با دقت بخون تا نکته های آموزشی و مشاوره ای که رتبه برتر های کنکور انسانی1403 مدیکال استوز ازش استفاده کردن رو بصورت رایگان یاد بگیری.

img

برنامه ریزی کنکور انسانی با توجه به تغییرات کنکور ۱۴۰۳

کنکور 1404 قراره از سخت ترین و فشرده ترین کنکور چند سال اخیر باشه😣 علت شو میدونی؟

خب، قراره اردیبهشت1404 اولین کنکور تو بدی، هنوز بخوای شوکه بشی و از استرس کنکور دور بشی میرسیم به خرداد و یکماه امتحانات نهایی سطح بالا... و دوباره توی تیر ماه دومین کنکور رو شرکت میکنی و حالا به نظرت توی این سه ماه فشرده اصلا میشه بدون برنامه ریزی و استراتژی خفن پیش رفت؟

در نتیجه باید روش درس خوندن تو تغییر بدی و همزمان برای کنکور و امتحانات نهایی پیش بری. حالا چجوری؟

🔰پارت بندی اصولی

در طول یک روز بهتره 70درصد وقت تو برای کنکور و تست زنی اختصاص بدی و 30درصد باقی مونده رو تشریحی بخونی و سوال تشریحی حل کنی.

🔰انتخاب منبع مناسب

بعضی از منابع وجود دارن که شامل درسنامه، تست و سوال تشریحی هستن. میتونی به عنوان منابع اولیه ات بری سراغ شون و کم کم از آذر ماه به بعد سطح تست ها و سوالات تو بالاتر ببری.

🔰جدی گرفتن کتاب درسی

اکثر سوالات امتحان نهایی و کنکور علوم انسانی از کتاب درسی طرح میشن. پس به هیچ وجه کتاب تو کنار نزن و ازش استفاده کن. میتونی با هایلایت کردن و خلاصه نویسیش، توی وقتت هم صرفه جویی کنی و مرور راحت تری داشته باشی.

 

آمادگی روحی همراه با هدف گذاری اصولی رمز موفقیت در کنکور انسانی

کنکور، سرنوشت 80تا90درصد دانش آموز ایرانی رو رقم میزنه. همین اهمیت باعث میشه روح و روان دانش آموز و خانواده اش بشدت آسیب پذیر و شکننده بشه. طوری که اکثر مشکلات روحی توی این دوران شکل می گیرن.

ولی راه حل چیه؟ چطوری میشه از این دوران پر پیچ و تاپ رد شد بدون اینکه دچار مشکلی بشیم؟

مشاور کنکور یکی از راه حل هاست. کسی که قبل تو این مسیر رو رفته و توانایی کنترل کردن شرایط رو داره. از طرفی، داشتن مشاور یه اطمینان خاطری به والدین میده و باعث میشه تو با اعتماد به نفس بیشتری درس بخونی.

در آخر، مشاور کنکور می تونه بهترین دوست تو باشه و درکنار کمک به پیشرفتت، تبدیل به یه حامی حرفه ای توی مسائل حاشیه ای کنکور میشه.

برنامه ریزی بر اساس بودجه بندی و ضرایب کنکور انسانی

⏰زمان، از مهم ترین فاکتور های برنامه ریزی و درس خوندن برای کنکوره. اون هم کنکور انسانی که حدود10تا کتاب تخصصی داره...

چجوری میتونم بهترین استفاده رو از زمان باقی مونده ببرم؟

فقط کافیه به بودجه بندی و ضرایب کنکور انسانی توجه کنی!

این کار بهت کمک میکنه بیراهه نری و دقیقا توی مسیری که باید، قدم برداری.

 

انتخاب بهترین منابع تستی، آموزشی و تشریحی کنکور انسانی

 

دوست داری سوالای کنکور و امتحان نهایی تو قبل از آزمونت ببینی؟

یه راهکار داره:

استفاده از بهترین منابع برای:

 درسنامه ات

انواع تست زنی ها

و البته سوالای تشریحی

یه منبع کمک درسی خوب، باید مناسب سطح، شرایط و هدفت باشه، در کوتاه ترین مدت به پیشرفت درصدیت کمک کنه و میانبر های حل سوال رو بهت یاد بده.

 

نقش روش صحیح مطالعه دروس کنکور انسانی در موفقیت شما

 

هیچ کدوم از اون داوطلب هایی که پشت کنکور موندن، دوست نداشتن این اتفاق براشون بی افته و مسیر رو اشتباه برن، اتفاقا دانش آموزا به محض اینکه از سر جلسه آزمون میان بیرون به این نتیجه می رسن که روش درست درس خوندن چیه و باید چیکار می کردن.

نداشتن استراتژی دقیق، روش مطالعه های اشتباه و غیر اصولی، عدم آشنایی با نکته ها و میانبر های کنکور علاوه بر زمانی که داری انرژی خودت و خانواده تو هم از بین می بره.

دروس کنکور انسانی پر از مطالب و مباحث سنگین و پر حجم هست، حالا اگه بیاد و با روش درس خوندن اشتباه هم ترکیب بشه، میشه ترکیب سمی!

اما برعکس:

نقشه راه درست 

روش مطالعه درست

منبع درست

تکنیک درست 

تو رو جزو رتبه برتر های کنکور انسانی1404 می کنه.

 

 ویژگی های بهترین مشاور کنکور انسانی

1) از رتبه های برتر کنکور انسانی سال های اخیر باشه: تجربه مشاور و سالی که خودش کنکور داده خیلی مهمه. برای مثال، مشاور هایی که از کنکور شون 2 تا 6 سال می گذره و در این مدت هم کار مشاوره و کنکوری انجام دادن، جزو بهترین انتخاب ها برای مشاوره کنکور انسانی هستن. چون هم اطلاعات به روز و اصولی دارن و هم تجربه کافی برای کنترل کردن شرایط دانش آموز شون.

 

2) رفتار صحیح با داوطلبان کنکوری و مدیریت احساسات کنکوری ها را بلد باشه: دانش آموز ها و داوطلبین کنکور معمولا توی رنج سنی 17 تا 20 سال هستن، یعنی به خودی خود یه شرایط سنی خاص و حساس رو تجربه می کنن. استرس کنکور و آینده رو هم که اضافه کنیم به این اوضاع، می تونه حسابی وضعیت رو متشنج کنه. یه مشاور کنکور حرفه ای، باید اولا توانایی کنترل احساسات خودش رو داشته باشه و دوما بتونه دانش آموز کنکوری رو توی مسیر درست نگه داره.

3) مشاور تحصیلی کنکور انسانی باید منظم و پیگیر باشه: با گسترش تکنولوژی و فراگیر شدن امکاناتی مثل اینترنت، گوشی و ... الان همه کنکوری ها به همه منابع و مطالب درسی دسترسی کامل دارن، اکثرا با برنامه پیش می رن و کلی ویدیو آموزشی می بینن. خب وقتی همه شرایط یکسان دارن، چه فاکتور و عاملی رتبه برتر های کنکور انسانی1404 رو از باقی کنکوری ها جدا می کنه؟ نظم و استمرار

اما دانش آموز ها به دلیل مشغله زیادی که دارن نمی تونن این نظم رو به تنهایی ایجاد کنن، لازمه اش حضور یک مشاور پیگیر و منظمه

4) ارتباط با والدین کنکوری ها برای فراهم کردن بهترین شرایط رو بدونه: والدین کنکوری ها ممکنه به دلیل اختلاف سنی و نسلی، یا مشغله های کاری، از جزئیات کنکور های جدید اطلاعی نداشته باشن، یا ندونن چطور با دانش آموز خودشون ارتباط برقرار کنن. در تماس والدین، مشاور کنکور با اولیا ارتباط می گیره و خیلی از مشکلات و موانع دانش آموز خودش رو برطرف می کنه.

5) برنامه ریزی آزمونی و مرور محور متناسب با شرایط داوطلب کنکوری: درحال حاضر حدود موسسه شناخته شده و بزرگ در حوزه برگزاری آزمون های آزمایشی کنکور دارن فعالیت می کنن. پس  شرایط دانش آموز ها باتوجه به اینکه توی کدوم موسسه ثبت نام کردن کلی فرق می کنه.

حرف آخر

مشاور کنکور انسانی، بعضی از وقت ها همون فرشته نجاتی میشه که دنبالش می گشتی، همون معجزه ای که منتظرش بودی یا همون میانبری که بهش نیاز داشتی!

وظیفه مشاور کنکور این هست که دانش آموز ضعیف رو به رشد برسونه، کنار دانش آموز متوسط بمونه و بهش روحیه بده و دانش آموز قوی رو تبدیل به یک رتبه برتر کنه.

اینجا مدیکال استوز برای هر داوطلب کنکوری، مشاور مناسب و دلخواهش رو پیدا می کنه و کمکش می کنه توی مسیر پر پیچ و خم رسیدن به هدفش، کم نیاره، جا نزنه، عقب نمونه...

تو می تونی قبل از رزرو و استارت مشاوره ات، از بخش معرفی مشاورین کنکور انسانی در سایت مدیکال، لیست مشاورین انسانی رو ببینی، بدونی چه قدر تجربه دارن، چندتا رتبه برتر داشتن، نظرات دانش آموز ها شون رو بخونی و با مشاوری که می خوای، ادامه مسیرت رو بگذرونی💜

 

سوالات متداول

 

 

 

 

 

اینستاگرام مدیکال
ربات تلگرام مدیکال
کانال تلگرام مدیکال

نظرات کاربران

رشته تحصیلی

هیچ نتیجه ای یافت نشد!

نظری برای این مقاله ثبت نشده است!