شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان
07 مهر

زمان تقریبی خواندن: 0 دقیقه

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان از اون موضوعاتیه که در طول زمان، تغییرات زیادی داشته. حالا اینکه شرط سنی کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ قراره چجوری باشه اینکه آیا خبری از افزایش سن دانشگاه فرهنگیان هست یا نه ؟ یا اینکه آیا حذف شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان جزو برنامه های آینده آموزش و پرورشه؟ یا اینکه شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان برای فرزندان جانبازان ،ایثارگران و متاهلین به چه صورته،  دقیقا موضوعاتی هست که قراره در ادامه بهش بپردازیم.

در ضمن مثل همیشه مشاورهای کنکور مدیکال استوز در بخش کامنت های پایین این صفحه، پاسخگو تمامی سوال های شما هستن تا هیچ نکته مبهم یا سردرگمی در مورد شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان براتون وجود نداشته باشه.

 

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ چگونه است؟ 

در بین تمامی شرایطی که دانشگاه فرهنگیان برای قبولی داره (مثل شرط معدل، شرط سهمیه مناطق و بومی، شرایط معاینه پزشکی، رتبه کنکور ، مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و...) شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان، یکی از شرایط خیلی مهم و البته مدام در حال تغییر برای این دانشگاه بوده. در سال های قبل، شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان بین ۲۰ سال تا ۲۴ سال مدام در حال تغییر بود. اما در حال حاضر این شرط سنی برای کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ تغییر کرده و گفته شده که امکان افزایش سن دانشگاه فرهنگیان وجود داره. 

جزییات افزایش شرط سنی دانشگاه فرهنگیان 

تا قبل از کنکور سال ۹۲، شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال تمام بود. اما بعد از کنکور سال ۹۲، شرط جدید سنی دانشگاه فرهنگیان رو به ۲۲ سال تمام کاهش دادن. در کنکور سال ۹۶ مجددا وضعیت تغییر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان تغییر کرد و  تصمیم گرفته شد تا شرط سنی دانشگاه فرهنگیان رو از ۲۲ سال به ۲۰ سال تمام تغییر بدن.

اینجا بود که با اعتراض شدید داوطلب های دانشگاله فرهنگیان مواجه شد و شرط سنی دانشگاه فرهنگیان از کنکور سال ۱۳۹۶ روی همون ۲۲ سال موند. [گودرت😎!] 

البته مجددا امسال بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲  ابطال شد و شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان به ۲۴ سال تمام بازگشت. اما همچنان اعتراض ها به شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان پا برجا موند.

در نهایت دیوان عدالت مصوبه ای تحت عنوان ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان ابلاغ کرده که این به معنای حذف شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۳ ! 

بنابرین از کنکور ۱۴۰۳ فرهنگیان، داوطلب ها با حداقل سن ۱۸ سال و حداکثر سن ۴۰ سال می تونن برای دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنن! 

 

آخرین اخبار از شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

در مورد آخرین خبر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان پیرامون داوطلب های کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه فرهنگیان، این احتمال وجود داره که مصوبه جدید دیوان عدالت در مورد حذف شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان حتی برای متقاضیان  کنکور ۱۴۰۲ هم اجرا بشه. البته در صورتی که آموزش و پرورش هم این قضیه رو برای کنکور ۱۴۰۲ تائید و اعلام کنه! 

متاسفانه اگه آموزش و پرورش به طور علنی اطلاعیه ای در این مورد اعلام نکنه،  همچنان شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ همون حداکثر ۲۴ سال تمام می مونه! 

اما اگه این رای از طرف آموزش و پرورش تایید بشه، شرایطی ایجاد می شه تا داوطلب های ۱۴۰۲ که سنشون بالاتر از ۲۴ سال بوده و بخاطر همین نتونستن برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان اقدام کنن، بتونن مراحل مصاحبه و کارهای ثبت نام رو انجام بدن. 

 

آیا شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان تغییر می کند؟

همونطور که گفتیم بله. از کنکور سال های قبل تا الان، مدام شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان در حال تغییر بوده و هست [و خواهد بود😑] و حتی الان هم مشخص نیست که حذف شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان با وجود مصوبه دیوان عدالت ۱۰۰٪ قطعی بشه یا نه. 

اما نگران نباش! چون هنوز چیزی کامل مشخص نشده و باید منتظر ابلاغ رسمی این رای به وزارت آموزش و پرورش بمونیم و ببینیم که آموزش و پرورش، حذف شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان رو تائید و اعلام کنه. 

 

شرایط ثبت نام و قبولی در دانشگاه فرهنگیان

یادت باشه که شرط قبولی در دانشگاه فرهنگیان صرفا سن نیست! برای ثبت نام و قبولی در دانشگاه فرهنگیان، باید شرایط عمومی و اختصاصی که تو دفترچه انتخاب رشته هم درج شده (مثل معدل بالای ۱۴، حداقل تراز ۶ هزار، سلامت کامل جسمی و روانی ، موفقیت در مصاحبه تخصصی و...) رو داشته باشی. در غیر این صورت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان رد می شی!

سوالات و تجربه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

 

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان برای فرزندان جانبازان

شرط سنی دانشگاه فرهنگیان برای تمامی داوطلب ها یکسانه اما به طور کلی فرزندان جانبازان برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان شانس بیشتری دارن. چونکه سهمیه جانبازی و ایثارگری در مصاحبه فرهنگیان نوعی امتیاز محسوب میشه و در صورتی که جمع امتیاز فرزندان جانبازان در مصاحبه فرهنگیان کافی باشه، در این دانشگاه قبول می شن. 

 

شرط سنی دانشگاه فرهنگیان برای ایثارگران

همونطور که گفته شد، شرط سنی دانشگاه فرهنگیان برای ایثارگران مثل تمامی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیانه. در واقع سهمیه جانبازی و ایثارگران، تاثیری در افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان نداره. اما به صورت کلی داشتن سهمیه ایثارگران بر روی شانس قبولی این افراد موثره.

 

شرایط دانشگاه فرهنگیان برای متاهلین 

شرایط سنی برای خانوم ها و آقایان متاهل هم مثل سایر داوطلب های دیگه اس و هیچ داوطلبی از این شرایط مستثنی نیست. اما برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان، احتمالا متاهل بودن در نتیجه مصاحبه و افزایش امتیاز، بی تاثیر نباشه. 

 

دریافت مشاوره موفقیت و قبولی در دانشگاه فرهنگیان

 اگه به دنبال یه راهنما هستی تا تو رو در مسیر موفقیت در کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ همراهی کنه، تیم مشاوره کنکور مدیکال استوز میتونه توی این مسیر پشتیبان و همراهت تا احظه رسیدن به کارت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان باشه. شما میتونید از مشاوران رتبه برتر کنکور در رشته های تاپ دانشگاهی یا مشاوران دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشاوره تخصصی و حرفه ای دریافت کنید. 

راستی! تو می تونی مشاوره تلفنی کنکور و یا مشاوره ماهیانه بگیری و همراه با این مشاوره با از امکانات اپلیکیشن مشاوره کنکور تخصصی مدیکال استوز برای رسیدن به موفقیت و قبولی در دانشگاه فرهنگیان استفاده کنی.

 

جمع بندی

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر تا کنکور ۱۴۰۲ سقف ۲۴ سال تمام هست. اما با خبر ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان توسط دیوان عدالت امکان حذف شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان برای کنکور ۱۴۰۳ از ۱۸ سال تا ۴۰ سال تمام وجود داره. اگه آموزش و پرورش به طور رسمی رای دیوان عدالت رو تائید کنه، شرط سنی جدید دانشگاه فرهنگیان به بازه ۱۸ سال تا ۴۰ سال تغییر پیدا می کنه. 

سوالات متداول 

 

نظرات کاربران 357 نظر

ثبت نظر جدید
تجربی ریاضی انسانی هنر زبان فرهنگیان

نظرات ثبت شده
  1. زینب سعیدیان

    سلام من متولد بیست بهمن سال ۱۳۸۰ هستم اگه شرایط سنی برای ۴۰۴ همون ۲۴ سال باشه من میتونم کنکور فرهنگیان قبول بشم؟ خواهش میکنم جواب بدین

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من ❤️

      اگه شرایط سنی ۲۴سال باشه مشکلی نیست می تونید کنکور اختصاصی فرهنگیان رو شرکت کنید

  2. عباس

    سلام بنده دیپلم علوم انسانی وپیش دانشگاهی دارم. همچنین 31سالمه متاهل وفرزند ایثاگر هستم برای آزمون فرهنگیان میتوانم ثبتنام کنم یا خیر؟؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من❤️

      نه متاسفانه شما شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان رو ندارید

  3. بهرامی

    سلام وقتتون بخیر متشکرم از سایت خوبتون من متولد 1381/12/27 هستم آیا برای کنکور فرهنگیان سال. 1404 شرط سن دارم ؟

    • مدیکال استوز

      سلام وقت بخیر دوست مدیکالی من امیدوارم که حالت خوب باشه

       شرایط سنی فرهنگیان برای کنکور ۱۴۰۴ دقیق مشخص نیست اگه شرایط سنی ۲۴سال باشه شرایط سنی رو دارید

  4. فاطمه

    سلام، وقتتون بخیر امکان نداره برا سال1404 شرط سنی دوباره بشه 24 سال؟؟؟؟

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من برای کنکور ۱۴۰۳ شرایط سنی ۲۴سال هست ولی خبر موثقی درباره شرایط سنی کنکور اختصاصی فرهنگیان ۱۴۰۴ فعلا نیومده

  5. کبری

    الان شرط سنی ۱۴۰۴ چند هستش

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی من برای کنکور ۱۴۰۳ شرایط سنی ۲۴سال هست ولی خبر موثقی درباره شرایط سنی کنکور اختصاصی فرهنگیان ۱۴۰۴ فعلا نیومده

  6. محمد

    سلام من سنم 19 هستش آیا امکانش هست ک برای دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنم

    • مدیکال استوز

      سلام دوست عزیزم بله شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان رو دارید ولی مهلت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان تموم شده و کنکور اختصاصی فرهنگیان ۱۴۰۳ فقط اردیبهشت ماه برگزار می شه

  7. سمیرا

    سلام، من ۳۶سالمه، میتونم کنکور فرهنگیان، تو فروردین ثبت نام کنم،،؟

    • مدیکال استوز

      سلام وقت بخیر نه متاسفانه شما شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان رو ندارید
      کسایی که متولد مهر ۷۹ به بعد هستن می تونن فرهنگیان شرکت کنن🥲

  8. مریم

    سلام من ۲۶ سالم هست و کنکور رو ثبتنام نکردم ایا زمان ثبتنام کنکور که گذشته رو تمدید میکنند؟منابع ازمون چی هست

    • مدیکال استوز

      سلام دوست عزیزم بله زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت تموم شده ولی کنکور تیر تاریخ ثبت نامش ۷ فروردین تا ۱۲ هست
      منابع هم درسای اختصاصی رشته شما

  9. عسگری

    سلام من‌متولد۱۳۸۱/۷/۲۲ هستم.میتونم کنکور ۱۴۰۴ فرهنگیان شرکت؟ ۲۴ سال تمام تصویب شد؟؟

    • مدیکال استوز

      سلام دوست عزیزم برای کنکور ۱۴۰۴ فعلا قطعی مشخص نیست

  10. امین

    سلام یک سوال داشتم من ازمون اسم نویسی کردم ولی از لحاظ سن من رو به شک انداخته اند من ۱۶'۳'۱۳۷۹هستم ایا من میتونم در این ازمون شرکت کنم یاخیر چون شما ۷۹ مهر به بعد این چطوریه

    • مدیکال استوز

      سلام دوست عزیزم برای کنکور فرهنگیان فقط کسایی دعوت به مصاحبه می شن که 24 ساله باشن یعنی متولد مهر 79 به بعد و شما که متولد خرداد 79 هستید شرایط سنس دانشگاه فرهنگیان رو ندارید .

پشتیبانی مدیکال02191014133 رزرو مشاوره ماهانه