مدیکال استوز

دریافت اینترنتی معافیت تحصیلی از سایت epolice.ir

دریافت اینترنتی معافیت تحصیلی از سایت epolice.ir
0 نظرات
10 دقیقه
29 مهر 1402
2,468

دریافت اینترنتی معافیت تحصیلی، یکی از مهم ترین و پر تکرارترین سوالات بین داوطلب های کنکوری و دانش آموزان پسریه، که بالای ۱۸ سال سن دارن و مشمول خدمت نظام وظیفه هستن.

 

با توجه به اهمیت و ضرورت دریافت معافیت تحصیلی، توی این مقاله با راهنمای تصویری و فیلم آموزشی نحوه دریافت اینترنتی معافیت تحصیلی از سایت epolice.ir رو بهتون آموزش میدیم. علاوه بر این قراره درباره نحوه استعلام معافیت تحصیلی و  تمدید معافیت تحصیلی و چگونگی دریافت معافیت تحصیلی برای دانش آموزان،‌ دانشجویان و حتی نحوه دریافت معافیت تحصیلی خارج از کشور کامل ترین اطلاعات موجود رو بگیم.  خب آماده ای؟ بریم ...

اصل قضیه از این قراره که همه آقایونی که به سن مشمولیت سربازی یعنی ۱۸ سالگی می‌رسند، یک سال مهلت دارند خودشون رو به سازمان نظام وظیفه معرفی و دفترچه خدمت نظام وظیفه رو تکمیل و ارسال کنند.

اما در دو حالت میشه از رفتن به سربازی به صورت موقت معاف شد :

  1. معافیت تحصیلی دانش‌آموزی
  2. معافیت تحصیلی دانشجویی

راستی اگه پشت کنکوری هستی میتونی بامطالعه این مطلب تمامی اطلاعات ضروری در مورد وضعیت نظام وظیفه پشت کنکوری‌های ۱۴۰۲ رو بدست بیاری :

معافیت تحصیلی دانش آموزان پشت کنکوری

 

معرفی سایت دریافت اینترنتی معافیت تحصیلی

معافیت تحصیلی از مهم ترین مدارک ثبت‌نامی آقایان در دانشگاه هست و بدون داشتن این مدرک،  آقایان بالای ۱۸ سال نمیتونن در دانشگاه ثبت نام کنن یا ادامه تحصیل بدن. با مراجعه به سایت پنجره واحد خدمات فراجا و انجام مراحلی که در ادامه اشاره میکنیم، میتونید استعلام معافیت تحصیلی رو از سایت بگیرید.

مسیر دریافت انواع معافیت تحصیلی 

همونطور که گفتیم، دریافت اینترنتی معافیت تحصیلی برای آقایونی که قصد ادامه تحصیل دارن واجبه. بعد از شناختن انواع معافیت‌های تحصیلی کافیه وارد سامانه epolice.ir بشی و طبق مراحلی که قدم به قدم و به صورت آموزش تصویری یا با ویدیو آموزشی در ادامه توضیح دادیم، درخواست دریافت معافیت تحصیلی خودت رو ثبت کنی.

 

 

صفر تا صد معافیت تحصیلی دانش آموزی

دانش آموزان پسر که ۱۸ سالشون شده، اگه تحصیلشون در دبیرستان تموم بشه یا ترک تحصیل کنن، یک سال زمان دارن تا دفترچه اعزام به خدمت رو به نزدیک ترین دفاتر ارائه کنن.

شرایط تحصیل و گرفتن دیپلم بعد ۲۰ سالگی :


✔️ اگه دانش آموز به موقع بره سربازی و غیبت نخوره، می‌تونه در حین خدمت سربازی، تو امتحانات نهایی شرکت کنه‌. در این صورت اگه موفق بشه دیپلمش رو بگیره و تو دانشگاه قبول بشه، می‌تونه از ایست خدمت سربازی استفاده کنه.✅

❌ اما اگه دانش آموز، هیچ کدوم از مواردی که گفتیم رو انجام نده، وارد غیبت سربازی می شه و بعد، از خدماتی مثل دریافت معافیت کفالت محروم می‌شه. ❌

 
  • اگه دانش آموز نتونه دیپلمش رو بگیره؛ یعنی تو امتحانات خرداد یا شهریور و حتی دی ماه رد بشه و همچنان قصد داشته باشه دیپلمش رو بگیره، می‌تونه وارد مدرسه بزرگسالان بشه‌. در این حالت اگه دانش آموز، گواهی تائید ثبت نام بزرگسالان رو به پلیس +۱۰ ارائه کنه، تا ۲۰ سالگی فرصت داره که تو امتحان نهایی شرکت کنه و دیپلمش رو بگیره. 
  • اگه باز هم تو امتحانات رد بشه، باید دفترچه اعزام به خدمت رو ارسال کنه وگرنه غیبت می‌خوره.
 

اگه بازهم در این مورد سوالی داری، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله معافیت تحصیلی دانش آموزان پشت کنکوری رو که خیلی کامل و جامع در این باره گفتیم، بخونی.

 

صفر تا صد معافیت تحصیلی دانشجویی

بعد از اعلام نتایج کنکور، در صورتی که مشمولان سربازی در دانشگاه قبول بشن، لازمه که برای معافیت تحصیلی دانشجویی درخواست بدن. 

 

درخواست برای معافیت تحصیلی دانشجویی، یه سری شرایط داره که در ادامه این مقاله، برات قرار دادیم. پس تا آخر مقاله حواست خیلی خوب جمع باشه!

 

شرایط دریافت معافیت تحصیلی دانشجویی

 

نکته مهم : مدت زمان مجاز معافیت تحصیلی در هر مقطع دانشگاهی فرق داره. در ادامه تعداد سنوات رو برای هر مقطع دانشگاهی نوشتیم.

تعداد سنوات رو برای هر مقطع دانشگاهی 

صفر تا صد دریافت معافیت تحصیلی خارج کشور

حالا اون عده از مشمولانی که خارج از کشور هستن چجوری معافیت تحصیلی بگیرن؟
اول از همه اینکه دریافت معافیت تحصیلی خارج کشور، یه سری شرایط داره. کدوم شرایط؟

شرایط اخذ معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقیم خارج از کشور :

  • دانش آموزهایی که مقیم خارج از کشورن و تو مدرسه های ایرانی تو اون کشور یا مدرسه های مورد تایید آموزش و پرورش تحصیل کردن، تا ۶ ماه فرصت دارن که به نمایندگی ایران تو اون کشور مراجعه کنن. در این صورت می تونن تا سن ۲۰ سالگی، تحصیلشون رو تو دبیرستان ادامه بدن.
  • دانشجوهایی که مقیم خارج از کشورن و دبیرستانشون رو همونجا گذروندن، اگه تو یکی از دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم قبول بشن، تا ۱ سال فرصت دارن به نمایندگی ایران تو کشور مراجعه کنن و برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنن.
  • دانشجوهایی که مقیم خارج از کشورن و دبیرستانشون رو تو ایران گذروندن، متاسفانه نمی تونن معافیت تحصیلی بگیرن و از سربازی معاف بشن.

شرایط اخذ معافیت برای ادامه تحصیل در خارج کشور :

  • دانشجوهایی که مقیم ایرانن و مقطع کارشناسی یا مقاطع بالاتر رو تو ایران گذرونده باشن، می‌تونن معافیت تحصیلی برای مقطع ارشد یا بالاتر دریافت کنن و از کشور خارج بشن.

img

 

آموزش تصویری نحوه دریافت اینترنتی معافیت تحصیلی از epolice.ir

برای دریافت اینترنتی معافیت تحصیلی، لازمه که به سامانه epolice.ir مراجعه کنی و به صورت غیرحضوری و کاملا آنلاین درخواست معافیت تحصیلی رو ثبت کنی.

مراحل دریافت اینترنتی معافیت تحصیلی رو اینجا آوردیم :

۱.اول با کلیک روی دکمه زیر وارد سایت خدمات الکترونیکی نظامی شو و گزینه خدمات اینترنتی وظیفه عمومی رو انتخاب کن.

www.epolice.ir

img

 

❓ـ نام کاربری و رمز عبور چین؟ 

💡ـ در اینجا نام کاربری، همون کد ملیه و رمز عبور، کد ۵ رقمی سخاست.
 

❓ـ کد سخا ندارم چیکار کنم؟

💡ـ اگه کد سخا نداری، گزینه فراموشی کلمه عبور رو بزن و منتظر پیامک بمون. یادت باشه شماره تماسی که ثبت می‌کنی، حتما باید به نام خودت باشه.

 

۲.در صفحه پورتال جامع سازمانی، اطلاعاتت رو وارد کن و روی گزینه ورود کلیک کن. برای ورود به سامانه، کافیه که نام کاربری و کلمه عبور رو وارد کنی. 

img

 

img

 

۳.در ادامه جهت دریافت معافیت تحصیلی، بر روی گزینه “درخواست” کلیک کن. در مرحله بعد هم عبارت “ثبت درخواست” رو انتخاب کن. در این قسمت تمام درخواست‌های شما در گذشته هم نمایش داده میشه.

 

۴.نوع درخواستت رو از بین موارد پیش فرض تو کادر پایین جدول انتخاب کن و روی گزینه «افزودن» کلیک کن.
در ادامه قوانین مربوطه برات نمایش داده میشه. بعد از مطالعه دقیق قوانین، تیک مربوط به عبارت “ضوابط و مقررات را مطالعه کردم” را فعال کن و روی “تایید” کلیک کن.

 

 

۵. تو صفحه جدید، اطلاعات فردی خواسته شده رو تکمیل و گزینه «ادامه» رو انتخاب کن. بالای این صفحه می‌تونی مراحل ثبت درخواست معافیت تحصیلی رو ببینی.

 

۶.حالا نوبت وارد کردن اطلاعات بستگانته. تکمیل اطلاعات فیلد پدر الزامیه. بعد از تکمیل گزینه ادامه رو انتخاب کن.

 

۷.تو این مرحله اطلاعات آخرین سابقه تحصیلی ثبت شده در سیستم، نمایش داده میشه. در صورت صحیح بودن اطلاعاتی که نمایش داده میشه، گزینه «ادامه» رو انتخاب کن.

 
 

۸.تو این مرحله باید اطلاعات رشته‌ و دانشگاهی که پذیرش شدی رو وارد کنی. اگه رشته‌ات گرایش خاصی داره بنویس، در غیر این صورت خالی بذار.

 
۹.در آخر همه اطلاعاتت نمایش داده میشه. خیلی دقت کن که همه‌ چیز رو درست وارد کرده باشی و مغایرتی وجود نداشته باشه.
 

۱۰.اگه از صحت اطلاعاتت مطمئنی، گزینه «تایید کاربر ثبت درخواست معافیت تحصیلی» رو از پایین همین صفحه انتخاب کن و در ادامه روی گزینه «بله» کلیک کن.

 
 

دریافت معافیت تحصیلی با اپلیکیشن پلیس من 

از طریق اپلیکیشن پلیس من، خیلی راحت می‌تونی، همه امور مربوط به سازمان نظام وظیفه عمومی مثل دریافت معافیت تحصیلی رو انجام بدی.

 

فيلم آموزشی ثبت درخواست اینترنتی معافيت تحصيلی 🎥

 
 

مشاوره دریافت اینترنتی معافیت تحصیلی epolice.ir

اگه باز هم درباره دریافت اینترنتی معافیت تحصیلی سوالی داری یا می‌خوای بیشتر درمورد معافیت تحصیلی برای کنکور و سال سوم کنکور و سربازی بدونی،  مشاوران کنکور مدیکال اینجاست تا کمکت کنه‌. تو می‌تونی با درخواست مشاوره در مدیکال از مشاور های با تجربه که همین مسیر رو رفتن و تجربه دارن، کمک بگیری. 
پس صبر نکن و همین الان درخواستت رو برامون ثبت کن!

 

سوالات متداول شما

 
اینستاگرام مدیکال
ربات تلگرام مدیکال
کانال تلگرام مدیکال

نظرات کاربران

رشته تحصیلی

هیچ نتیجه ای یافت نشد!

نظری برای این مقاله ثبت نشده است!