مدیکال استوز

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی 1403 + توضیحات مهم!

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی 1403 + توضیحات مهم!
1 نظرات
10 دقیقه
10 شهریور 1403
2,329

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی 1404، شروع ماجراهای بعد از کنکوره!!

 یکی از مراحل مهمی که بعد از کنکور باید طی کنید، انتخاب رشته هست و این مرحله اونقدر مهمه که بهش میگن انتخاب آینده! با دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1404 و خوندن نکات مهمش، برای آینده‌اتون با چشم باز تصمیم بگیرید.

خیالتون راحت؛ در ادامه همین صفحه تمامی جزییات مهم دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی 1404ضمن بررسی تمامی تغییرات جدید و نکات در اختیارتون قرار میگیره.


 کنکوری عزیز❤️

📰 صفحه‌ای که در حال حاضر داری می‌بینی، مربوط به بخش خبری مدیکال استوزه.

در این بخش تیم خبری مدیکال، بروزترین اخبار و اطلاعات کنکوری و امتحانات نهایی رو باهات به اشتراک میزاریم و به شما کمک می‌کنیم تا همیشه چندین قدم از رقبای کنکوریت جلوتر باشی.

 

یادت نره!!
مثل همیشه در بخش " نظرات" می تونی سوالات خودت رو کامنت کنی تا مشاورین کنکور مدیکال استوز زیر 24 ساعت بصورت تخصصی بهش جواب بدن.

 دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی 1404

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی، گام اولی هست که باید در پروسه انتخاب رشته کنکور سراسری 1404 بردارین.

 📌نکته مهم اینه که، هر ساله وقتی که دفترچه  انتخاب رشته منتشر می‌شه، یک سری تغییرات و تجدید نظر هایی روی فایل اولیه اتفاق می‌افته که تحت عنوان فایل پیوست مجددا در صفحه سایت سازمان سنجش در دسترس متقاضیان قرار می‌گیره.

اما نگران نباشید؛ ما در ادامه تمامی این فایل‌ها رو براتون قرار دادیم.

شما با دانلود این فایل‌ها می‌تونید:

  1. رشته‌های مختلف رو بررسی کنید.
  2. ظرفیت‌های هر رشته رو بررسی کنید.
  3. راجع به این که کدوم دانشگاه مزایایی مثل خوابگاه و.. رو ارائه میده، اطلاعات کسب کنید.

 COMING SOON ....

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی 1404

دانلود دفترچه پیوست انتخاب رشته کنکور 1404

دانلود دفترچه اصلاحیه انتخاب رشته کنکور سراسری 1404


 اگر بعد از دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی کلی سوال مختلف در خصوص انتخاب رشته براتون پیش اومد، فقط کافیه مقالات زیر رو بخونید تا جواب سوالاتتون رو بگیرید.

انتخاب رشته کنکور ریاضی 1402 | راهنما و مشاوره انتخاب رشته
انتخاب رشته کنکور ریاضی 1402 | راهنما و مشاوره انتخاب رشته
بیشتر بخوانید
 

  جزئیات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی 1404

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی قسمت‌های مختلفی داره که آگاهی از این قسمت‌ها باعث میشه که تصمیم گیری درستی داشته باشید و بهتر فرآیند انتخاب رشته رو طی کنید.

در ادامه، جزئیات و توضیحات تمامی این بخش‌ها رو به تفکیک بررسی می‌کنیم.


بخش اول، معرفی رشته‌ها و دانشگاه‌ها

این بخش به طور کامل به بررسی و معرفی  رشته‌های مختلف دانشگاهی در گروه ریاضی پرداخته است.  اطلاعاتی نظیر رتبه‌ی لازم برای قبولی در هر رشته و دانشگاه، میانگین نمرات سال‌های گذشته و رقابت‌ پذیری هر رشته در این بخش آمده  که بدین طریق می‌تونیدتقریبا حدس بزنید که شانس قبولی در چه رشته‌هایی رو دارید. علاوه بر اون، هرچیزی که باید راجع به ماهیت رشته‌های مختلف، دروس اصلی و تخصصی، بازار کار و فرصت‌های شغلی مختلفی که به واسطه تحصیل در رشته مد نظرتون بدست خواهید آورد، در این بخش به تفضیل آورده شده که می‌تونید مطالعه کنید.

 بخش دوم، ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها

 در این بخش، جزئیات کاملی از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌های مختلف برای هر رشته ارائه شده است. اطلاعاتی مثل  ظرفیت‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس‌های خودگردان و دانشگاه‌های آزاد و پیام نور رو می‌تونید با مطالعه این بخش بدست بیارید. همچنین، ظرفیت‌های خاص مثل پذیرش استعدادهای درخشان، سهمیه‌های مختلف (ایثارگران، مناطق محروم و ...) و ظرفیت‌های ویژه دانشگاه‌ها نیز در این بخش از دفترچه انتخاب رشته مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

 بخش سوم، شرایط و ضوابط انتخاب رشته

در این بخش به توضیح کامل شرایط و ضوابط انتخاب رشته پرداخته  شده است. در رابطه با موضوعاتی مثل نحوه پر کردن فرم‌های انتخاب رشته، تعداد انتخاب‌های مجاز، نکات مهم در اولویت‌بندی رشته‌ها و چگونگی تاثیر نمرات و رتبه‌ها می‌تونید در این بخش مطالعه کنید. علاوه بر اون ، نکات کلیدی و توصیه‌های مهم برای دانش‌آموزان جهت انجام صحیح و موفق انتخاب رشته هم  در این بخش اومده که بسیار کمک کننده هست.

 بخش چهارم، پیوست‌ها و جداول تکمیلی

این بخش شامل جداول و نمودارهای مفیدی است که می‌تونند به دانش‌آموزان برای داشتن یک مسیر درست در انتخاب رشته کمک کنند.   این جداول مربوط به میانگین نمرات، رتبه‌های لازم برای قبولی در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف، و نمودارهای تحلیل آماری از قبولی‌های سال‌های گذشته بوده که می‌تونه یه افق دید درست برای شمایی باشه که قصد دارید یک انتخاب رشته هدفمند داشته باشی. همچنین، پیوست‌هایی مانند راهنمای کامل نحوه استفاده از سامانه‌های انتخاب رشته، سوالات پرتکرار و پاسخ‌های آن‌ها و توصیه‌های مشاورین تحصیلی نیز در این قسمت موجوده.

معرفی بخش های دفترچه انتخاب رشته ریاضی


در ادامه سعی کردیم، خیلی مختصر و مفید یه سری اطلاعات مهم از دفترچه انتخاب رشته بهتون بدیم؛ با ما همراه باشید.

انواع دانشگاه های دفترچه کنکور ریاضی 1404

دوره روزانه

 دوره روزانه در دانشگاه های دولتی ارائه میشه و از اونجایی که شهریه نداره و امکاناتی نظیر خوابگاه به دانشجو ارائه می‌شه، بهترین گزینه برای تحصیله.


دوره شبانه

این دوره هم در دانشگاه‌های دولتی ارائه میشه اما؛ در قبال تحصیل باید یک مقدار جزئی شهریه بپردازید و ممکنه خوابگاه بهتون تعلق نگیره.

 

📌نکته: دانشجو های دوره روزانه و شبانه اغلب در یک کلاس درسی کنار هم  هستند و هیچ تفاوتی ندارند جز در بحث پرداخت شهریه و خوابگاه، این یعنی تا خودتون نگین کسی نمی‌فهمه که شهریه میدین یا نه!

پردیس‌ خودگردان

پردیس‌ خودگردان شعبه‌هایی از دانشگاه‌‌های دولتی هستن که با هدف پذیرش دانشجو در قبال دریافت شهریه ایجاد میشن. پذیرش دانشجویان به دو طریق آزمون سراسری سازمان سنجش یا آزمون اختصاصی، بر اساس مقررات و آیین‌نامه‌‌های دانشگاه و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیره و شهریه‌ای که دانشجو باید به دانشگاه بپردازه بر اساس رشته تحصیلی و واحد هایی که پاس می‌کنه تعیین می‌شه. 
 

📌نکته: پردیس خودگردان در کنکور ریاضی، فقط در دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه صنعتی شریف وجود داره.  


دانشگاه آزاد 

 یه دانشگاه غیر دولتی هست که از همه رشته‌ها دانشجو می‌پذیره و رنکینگ این دانشگاه گاها از خیلی از دانشگاه های دولتی بالاتره. مزیت مهمش نسبت دانشگاه دولتی اینه که  برای آزادسازی مدرک دانشگاه آزاد نیاز به پرداخت شهریه نیست.
 
📌نکته: انتخاب رشته دانشگاه آزاد از انتخاب رشته دانشگاه سراسری در یک بازه زمانی جداست و برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به رتبه کشوری توجه کنید.

فرهنگیان

 دانشگاه فرهنگیان شامل دو بخش میشه: دانشگاه شهید رجایی و پردیس های استانی. مزیت دانشگاه فرهنگیان به نسبت سایر دانشگاه ها اینه که شما صد درصد کار پیدا می‌کنید و از بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان  استخدام آموزش و پرورش میشین.
 
📌نکته: کنکور و انتخاب رشته این دانشگاه از کنکور و انتخاب رشته سراسری جداست.

پیام نور

 دانشجویان پیام نور به دو دسته رسمی و فراگیر تقسیم میشن. دانشجویان  قبلا تنها فقط با کنکور می تونستند وارد دانشگاه پیام نور بشن اما در چند سال اخیر امکان پذیرش بدون آزمون نیز وجود داره و با شرط معدل دانشجو پذیرفته میشه.  این دانشگاه یک دانشگاه شهریه پردازه و شهریه‌اش نسبت به دانشگاه آزاد کمتره.  یک مزیت مهم این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها اینه که شما در دانشگاه پیامنور هیچ اجباری برای شرکت در کلاس‌های حضوری ندارید.

غیر انتفاعی

 دانشگاه های غیر انتفاعی موسسات مستقلی هستن که تحت نظارت هیئت امنای دانشگاه ها قرار دارن.  این دانشگاه ها  جز دانشگاه های شهریه پراز هستن. شما می‌تونید بدون کنکور در دانشگاه‌های غیر انتفاعی پذیرش بشید.

معرفی نرم افزار انتخاب رشته هوشمندانه فانوس 

فانوس؛ انتخابی درست!

مسیر انتخاب رشته رو تاریک میبینی؟اشکالی نداره، فانوس رو بگیر دستت تا بتونی راه درست رو پیدا کنی!

الگوریتم نرم افزار انتخاب رشته فانوس به گونه ای طراحی شده که شما داوطلبان کنکوری بتونین به راحتی در زمان انتخاب رشته کنکور به صورت همزمان، تمامی موارد مهم و ضروری برای افزایش احتمال قبولی رو در نظر بگیرین.


 جمع بندی

در این مقاله هر چیزی که برای یک انتخاب رشته درست و مطمئن لازم بود رو بهتون گفتیم.

سعی کردیم تا حدودی به سوالاتتون در خصوص انتخاب رشته کنکور ریاضی جواب بدیم تا بتونید درست‌ترین تصمیم رو بگیرید. 

امیدواریم، مهر ماه بیای اینجا و برامون کامنت بزاری که به اونچه که می‌خواستی رسیدی!❤️

 

اگر با خوندن این مقاله هم بازم راجع به انتخاب رشته کنکور سوالی داری؛
ما در بخش نظرات منتظرتیم. حتما سوالاتتو برامون کامنت کن تا زیر "24 ساعت" جوابتو بگیری.

سوالات متداول

در همین مقاله روش  دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی 1403 بهت توضیح داده شده که میتونی یاد بگیری‌.
می‌توانید سوالات خود را در زیر همین مطلب مطرح کنید و کارشناسان ما در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخگوی شما خواهند بود.
اینستاگرام مدیکال
ربات تلگرام مدیکال
کانال تلگرام مدیکال

نظرات کاربران

رشته تحصیلی

هیچ نتیجه ای یافت نشد!

نظری برای این خبر ثبت نشده است!