آخرین اخبار تغییرات کنکور ۱۴۰۳

آخرین اخبار تغییرات کنکور ۱۴۰۳
14 مرداد

زمان تقریبی خواندن: 0 دقیقه

متاسفانه هر سال شاهد خبرهای جدید پیرامون تغییرات کنکور و تصمیم های عجیب و غریب سازمان سنجش، وزارت آموزش و پروش و جدیدا شورای انقلاب فرهنگی هستیم. اخبار و تغییرات کنکور ۱۴۰۳ هم مستثنی از این قاعده نیست و اتفاقا تغییرات بیشتری رو نسبت به سال های گذشته تجربه خواهد کرد. در ادامه این مطلب ما در مدیکال استوز تلاش کردیم که اینجا آخرین جزییات تغییرات کنکور ۱۴۰۳ رو به صورت کامل براتون توضیح بدیم.

 

مهم ترین تغییرات کنکور ۱۴۰۳

خبرهای ضد و نقیضی راجع به کنکور  ۱۴۰۳ شنیده میشه و از رئیس سازمان سنجش گرفته تا نماینده های مجلس دارن راجع به کنکور ۱۴۰۳ نظر میدن.

چند مدت پیش خبری اعلام شد راجع به لغو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور 1403، حتما میدونی که همه دردسرای مربوط به کنکور از همین مصوبه شروع شد.🙄

 مهم ترین تغییراتی که برای کنکور 1402 و 1403 تصویب شد :

 اول از همه حذف عمومیا بود. مصوبه بعدی، تاثیر قطعی معدل امتحان نهایی و در نهایت حذف کنکور کاغذی و الکترونیکی شدن آزمونه. الکترونیکی شدن آزمون کنکور قراره که از کنکور 1403 به بعد اجرایی بشه ولی از نظر خیلی از کارشناس ها و مشاوران کنکور اینکه این کار عملی و شدنی نیست. فعلا نمیشه در مورد الکترونیکی شدن آزمون کنکور نظر قطعی داد ولی خب به وقتش مشخص میشه که آیا این کار شدنیه یا مثل خیلی از صحبت ها و اخبار دیگه لغو میشه.

یه خبر مهم دیگه از تغییرات کنکور ۱۴۰۳ اینکه متقاضیان دانشگاه فرهنگیان یا تربیت معلم از سال ۱۴۰۳ کنکور خودشون رو داشته باشن و مسیرشون از بقیه کنکوری ها جدا بشه.  خب بریم سراغ مهم ترین سوالات شما در مورد آخرین تغییرات کنکور ۱۴۰۳. 😊

آخرین خبر در مورد تغییرات کنکور هم اینکه یه سری تغییرات و حذفیات در کتاب های درسی ایجاد شده که میتونی جزییات کامل تغییرات هر کدوم از کتاب های درسی رو اینجا مطلع بشی :

تغییرات کتاب درسی کنکور ۱۴۰۳

 

آیا تاثیر معدل قطعی در کنکور ۱۴۰۳ پا برجاست؟

تاثیر قطعی معدل همون جریان 40 ٪درصد تاثیر مستقیم امتحان نهایی سال دوازدهم در کنکوره. تا الان خبرهایی منتشر شده که از کنکور سال ۱۴۰۳ قراره سوابق و نمرات یازدهم هم علاوه بر سال دوازدهم در کنکور تاثیر گذار باشه.

یکی از قوی ترین مصوبه هایی که به احتمال زیاد در کنکور 1403 هم باز اجرایی میشه، همین تاثیر قطعی معدله.

یعنی اینکه توقع حذف تاثیر معدل نهایی در کنکور ۱۴۰۳ رو نداشته باشید چون احتمالش خیلی کمه.

البته با توجه به تقلبات گسترده و لو رفتن سوالات که در امتحانات نهایی دوازدهم سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد، همه صاحب نظرای حوزه کنکور به این مصوبه اعتراض کردن و صحتشو زیر سوال بردن. ولی تقریبا هممون می دونیم که آموزش و پرورش و سازمان سنجش هیچ اهمیتی به این حرفا قائل نیست و کار خودشو می کنه. 

 

آیا دروس عمومی به کنکور ۱۴۰۳ باز خواهد گشت؟

یکی از جنجالی ترین سوالاتی که تو ذهن کنکوریای ۱۴۰۳  نقش بسته، اینکه ما تو کنکور 1403 قراره عمومیا رو ببینیم یا نه؟
حذف شدن دروس عمومی تو کنکور 1402 ضرر خیلی بزرگی به دبیرای عمومی و انتشارات های بزرگ زد و دارن همه تلاششون رو می کنن تا دوباره عمومیا برگردن. بنابرین برای این مصوبه الان نمیشه چیز قطعی‌ای گفت ولی طبق حرفای آقای پور عباس ( رئیس سازمان سنجش ) قراره تا آخر شهریور ۱۴۰۲ همه جزئیات مربوط به برگزاری کنکور ۱۴۰۳ مشخص شه. پس تا اون موقع باید منتظر بمونیم.

 

ادعای حذف کنکور کاغذی و الکترونیکی شدن کنکور ۱۴۰۳

شاخ ترین و عجیب ترین تغییر در حال حاضر ادعای طرف سازمان سنجش برای الکترونیکی شدن کنکور از سال 1403 به بعده. 
طبیعتا چیزی که این ادعا رو عملا غیر ممکن می کنه فراهم کردن تعداد زیادی سیستم کامپیوتر یا تبلته برای داوطلبان کنکوره که نه از عهده ی وزارت علوم بر میاد، نه سازمان سنجش و نه حتی آموزش و پرورش!

با این وجود رئیس سازمان سنجش تو صحبتای جدیدش خیلی قاطع این موضوع رو تایید کرده و حتی راجع به جزئیات کار و سیستم  های کامپیوتری که قراره تهیه کنن (البته اگه بکنن! 🙃) هم توضیح داده. ولی باز هم تا به چشم خودمون نبینیم، باورمون نمیشه که کنکور با اون تعداد عظیم شرکت کننده هاش تو این مملکت بصورت الکترونیکی برگزار بشه.

جدول تغییرات کنکور ۱۴۰۳ در مقایسه با کنکور ۱۴۰۲ 

 

تاریخ و زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳

اینکه کنکور ۱۴۰۳ قراره در چه تاریخی و در چند نوبت برگزار بشه، اختلاف نظر زیاده. سال۱۴۰۲ که دو تا کنکور در تاریخ های اسفند ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ برگزار شد. اما طبق آخرین اخبار در مورد تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۳ گفته شده که اولین آزمون کنکور در اردیبهشت ماه و دومین آزمو تیرماه ۱۴۰۳ برگزار میشه.

هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از تاریخ برگزاری، تاریخ ثبت نام و نحوه ثبت نام کنکور 1403 منتشر نشده ولی طبق پیش بینی های ما تا قبل از آذر ماه ۱۴۰۲  که زمان همیشگی ثبت نام کنکوره تمام این اطلاعات به صورت قطعی بر روی سایت سازمان سنجش قرار میگیره.

مشاوره تغییرات کنکور ۱۴۰۳ با مدیکال استوز

راستی اگه با خوندن این اطلاعات بازم برات سوال های زیادی در مورد تغییرات کنکور ۱۴۰۳ و تفاوتش با کنکور ۱۴۰۲ پیش اومده و سردرگم و کلافه شدی. اصلا نگران نباش مدیکال استوز همراه شماست. کافیه هر سوالی رو که داری رو اینجا کامنت بزاری و از ما بپرسی. شک نکن که هیچ سوالی رو برات بدون جواب نمیزاریم.

اگه با کامنت حال نمی کنی و دوست داری مستقیما با ما در تماس باشی میتونی توی بات تلگرامی مدیکال استوز یا پیچ اینستاگرام به مدیکال پیام بدی تا در کمترین زمان بهت جواب بدیم و خیالت رو راحت کنیم.

 

سوالات متداول شما

 

نظرات کاربران 10 نظر

ثبت نظر جدید
تجربی ریاضی انسانی هنر زبان فرهنگیان

نظرات ثبت شده
  1. سحر

    سلام مدیکال من کنکور ۴۰۲ شرکت کردم و دانشجو شدم، اگه کنکور ۴۰۳ شرکت کنم، باز میتونم از تراز ۴۰۲ استفاده کنم؟ یعنی یه بار که ازش استفاده کردم و دانشجو شدم باز میتونم سال ۴۰۳ هم استفاده کنم ؟ مثلا شاید این تراز سال ۴۰۳ رتبه بهتری بده...

    • مدیکال استوز

      سلام دوست من
      بله میتونی استفاده کنی

  2. زینب

    میشه منابع کنکور هنر رو برام بگین ممنون میشم

    • مدیکال استوز

      سلام منابع وزارتی معرفی شده از سازمان سنجش توی دفترچه هست توی گوگل هم میتونید سرچ کنید
      علاوه بر اینا برای درس ریاضی و فیزیک هم باید منبع درسنامه جدا تهیه بشه که توصیه ما درک عمومی ریاضی فیزیک از نشر کارنامه کتاب هست

  3. مینا

    سلام وقت بخیر من فارغ التحصیل رشته ریاضی سال ۹۳ هستم نمرات نهایی پیش دانشگاهیم پایین هستن الان میخوام کنکور تجربی بدم چیکار باید انجام بدم؟بخوام وقت بزارم برای ترمیم که به کنکور نمیرسم

    • مدیکال استوز

      سلام دوست عزیز.شما برای دریافت دیپلم تجربی باید درس زیست رو امتحان بدین که سوابق تحصیلی براتون لحاظ بشه.و در کنارش برای درس های ترمیمتون هم بخونین.نگران کنکور نباشین با برنامه ریزی درست به اون هم میرسید

  4. امیرعلی

    سلام من معدلم دوازدهه (۱۲) یبارم ترمیم کردم ولی فرقی نکرد میتونم بپرسم پزشکی امید داشته باشم؟؟؟رتبه زیر سه هزار ؟؟؟

    • مدیکال استوز

      سلام . بستگی به ظرفیت و پذیرش داره .احتمالش متوسط رو به پایینه

  5. Amin

    سلام وقت بخیر، خواستم بدونم آیا دروس عمومی به کنکور بر میگرده ؟؟ و اینکه آیا واقعاً کنکور ۴۰۳ بصورت الکترونیکی برگزار میشه؟؟ با چه زیر ساخت هایی؟؟ و اینکه داوطلبانی که آشنایی با سیستم کامپیوتری ندارند چطور این کار رو میخوان انجام بدن؟؟

    • مدیکال استوز

      سلام همراه مدیکالی

      تا آخر شهریور صبور باش تا جزییات برگزاری اعلام بشه

  6. یاسین

    به نظرتون احتمال داره امکان دوباره ترمیم بدن؟یعنی فردی که ترمیم کرده دوباره فرصت ترمیم بدن؟

    • مدیکال استوز

      سلام هنوز اطلاعات دقیقی نداریم همه چیزممکنه.

      باید تا اطلاعیه جدید صبر کنیم

  7. کتایون

    سلام من دیپلم نظام قدیم دارم و سال 96 فارغ التحصیل شدم. میخوام سال 1403 کنکور شرکت کنم. امکانش هست که برای ایجاد سوابق تحصیلی توی همه ی امتحانات نهایی شرکت نکنم؟ مثلا از 11 تا درس فقط 5 تا رو شرکت کنم؟ یا با اینکار باز هم تراز خوبی برای سوابق تحصیلی نمیتونم بگیرم توی کنکور؟؟

    • مدیکال استوز

      سلام وقت بخیر اگر نمرات شما کمتر از ۱۷هستن بهتره ترمیم انجام بدید با توجه به اینکه نمرات نهایی ۵۰درصد تأثیر قطعی بر روی کنکور ۱۴۰۳ داره

  8. اسما

    با سلام کسی ک فارغ‌التحصیل بوده ترمیم انجام داده برای 402 فرصت مجدد تو کنکور 403داره یا ترمیم فقط یبارع

    • مدیکال استوز

      سلام فقط یکبار میشه ترمیم انجام داد

  9. سارا ریاح

    ای کاش انقد هرروز تغییرات ندن

    • مدیکال استوز

      و ای کاش با ثبات بیشتری تصمیماتو اجرایی کنن

  10. عرفان

    خط اول ، کلمه ی اول، متأسفانه رو خیلی خوب اومدی...سازمان سنجش با ثبات بیگانست...اصلا انگار یه سال هیچ تغییری ندند شب خوابشون نمی بره...

    • مدیکال استوز

      همین..💔

پشتیبانی مدیکال02191014133 رزرو مشاوره ماهانه