مدیکال استوز

تعداد دفعات ترمیم معدل کنکور 1403 ( NEW )

تعداد دفعات ترمیم معدل کنکور 1403 ( NEW )
16 نظرات
10 دقیقه
25 اردیبهشت 1403
3,149

تعداد دفعات ترمیم معدل دغدغه خیلی از داوطلبان کنکوره، حالا چرا؟ چون نهایی‌ها در کنکور ۱۴۰۳، ۵۰% درصد و در کنکور ۱۴۰۴، ۶۰% درصد در پذیرش دانشگاه نقش دارن و این نشون میده نمرات نهایی چقدر مهم هستن!

📌 در ادامه به تمامی این موضوعات مهم پیرامون تعداد دفعات ترمیم معدل صحبت می کنیم :

1. چند بار میتوان ترمیم معدل کرد؟

2. افزایش دفعات ترمیم معدل

3. تعداد دفعات شرکت در ترمیم معدل

4. اعتراض به تعداد دفعات ترمیم معدل

5. احتمال افزایش تعداد دفعات ترمیم معدل

6.  لینک کارزار افزایش تعداد دفعات ترمیم معدل

📌در واقع عدم داشتن اطلاعات کافی پیرامونتعداد دفعات شرکت در ترمیم معدل، می تونه باعث بشه که فرصت های طلایی منوط به کنکورتون سوخت بشه.

پس برای آگاهی بیشتر در خصوص تعداد ترمیم معدل 1404، با ما همراه باش

چرا که که  بدون تاثیر معدل در کنکور قبولی در رشته‌های خوب تقریبا غیر ممکن هست.


❓ 💬 راستی

اگه هر سوال یا مشکلی  ترمیم معدل مجدد برای کنکور ۱۴۰۳ داشتی،

 می‌تونی در پایان همین صفحه در بخش (( نظرات )) سوالت رو از مشاوران متخصص مدیکال استوز بپرسی

 تا زیر ۲۴ ساعت راهنماییت کنیم.❤️🙌🏻

 

🔰اگر قصد دارید، نمرات نهایی خودتون در سالهای پیش رو جبران کنید،

🔴برخلاف سالهای پیش که باید  جهت ثبت نام ترمیم معدل به صورت حضوری به مدارس بزرگسالان مراجعه می کردین، امسال  باید ثبت نام ترمیم معدل رو از سایت مای مدیو پیگیری کنید.

📌📆اینم بدونید که زمان ثبت نام ترمیم معدل هر ساله متفاوته  و از طریق آموزش پرورش اعلام میشه  که معمولا یک بازه زمانی بین فروردین تا اواسط اردیبهشت رو در بر می گیره.

چرا و چگونه ترمیم معدل را انجام دهیم؟

با توجه به این که همتون میدونین بدون نمره خوب قبولی در رشته و دانشگاه‌های خوب تقریبا غیر ممکن هست‌،  سوالی که پیش میاد اینه که، آیا اگه نمره نهایی خراب بشه، میشه جبرانش کرد؟

✔️در جواب این سوال باید بگیم که، اگه دانش‌آموزی به هر دلیلی سال دوازدهم از امتحان‌ها نمره خوبی نگیره یکبار اجازه داره که دوباره در امتحان‌ها شرکت کنه و نمره خودش رو ارتقا بده که به این فرآیند میگن ترمیم معدل!

img


چه افرادی به ترمیم نمره نیاز دارند؟

 افرادی که ترمیم معدل برای اون ها واجبه، عبارتند از:

☑️دانش‌آموزان سال دوازدهمی که نمرات نهایی خوبی نگرفتن.

☑️فارغ التحصیلان سال‌های قبل که نمره پایینی دارن یا با نمره‌ای که گرفتن، تراز پایینی بهشون داده..

☑️داوطلبانی که قصد دارند در یک رشته مجزا از رشته دبیرستانشون، کنکور بدن.

راستی قبل از ثبت نام در آزمون ترمیم معدل، باید کد تاییدیه تحصیلی خودتون رو دریافت کنید. اگر تا الان نمی دونستید تاییدیه تحصیلی چیه و چطور باید دریافتش کنید، بهتون واجبه که یه سری به مقاله زیر بزنید.

تاییدیه تحصیلی چیست؟


چند بار میتوان ترمیم معدل کرد؟

از روزی که تاثیر قطعی معدل در کنکور به وجود اومد گفته شد که ترمیم نمره فقط و فقط یکبار امکان پذیر هست اما،

⭕چون بعضی از افراد از اهمیت نمره نهایی غافل بودن نمرات خوبی نگرفتن، همین امر باعث شد آموزش و پرورش یکبار دیگه اجازه ترمیم معدل رو به همه بده.

📌نکته جالب توجه اینه که، بر اساس جدیدترین بخشنامه ترمیم معدل در مورد تعداد دفعات ترمیم معدل گفته شده که از این به بعد فقط یکبار اجازه ترمیم معدل هست پس این موضوع نشون میده چقدر داشتن برنامه ریزی و کسب نمره خوب در امتحان‌های نهایی مهم هست. 


تعداد دفعات ترمیم معدل در سال برای کنکور ۱۴۰۳

برای کنکور 1404 و امتحان‌های خرداد 1404،

همه افراد اجازه ترمیم نمره رو دارن، این یعنی اگه فردی سال قبل ترمیم زده باشه باز امسال میتونه در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنه.

💔ولی در جدیدترین بخشنامه ترمیم معدل گفته شده که این آخرین فرصته پس بر این اساس  میشه گفت تعداد دفعات ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ فقط و فقط یکبار هست

❓تراز کل سوابق تحصیلی چطور به دست میاد؟

📌همونطور که می دونید هر درسی در امتحانات نهایی ضریب خاص خودش رو داره، مثلا، ادبیات بیشترین ضریب رو در بین درس‌های عمومی و اختصاصی داره و قلدر درس‌های نهایی محسوب میشه.

🔺 اینم بدونید که، هر نمره‌ای که شما در امتحانات نهایی برای هر درس کسب می کنید معادل یک تراز هست و در نهایت؛

تراز هر درس در ضریب اون درس ضرب میشه و تمامی اعداد به دست اومده برای تمامی دروس با هم جمع میشن و تقسیم بر کل ضرایب میشن که در نهایت عددی که از این محاسبات به دست میاد، میشه تراز سوابق  تحصیلی شما!


اگر نمرات ترمیم معدل کمتر شد چیکار کنیم؟

❓ احتمالا سوالی که الان براتون پیش اومده اینه که، اگر در امتحان ترمیم معدل نمره کم‌تر بگیرم چه اتفاقی میفته؟

در پاسخ به این سوال باید بگیم که طبق قانون ترمیم معدل، اگه دانش‌آموزی در ترمیم درسی شرکت کنه نمره با تراز بالاتر برای این دانش‌آموز اعمال میشه.

در واقع با شرکت در آزمون های ترمیم معدل، هر نمره‌ای بگیرید، آموزش و پرورش هم نمره اولیه و هم نمره ترمیم رو تراز دهی می‌کنه  و هر نمره ای که تراز بهتری داشته باشه رو براتون اعمال می کنه.

حالا سوال بعدی که مطمئنا براتون پیش اومده اینه که، اگر در امتحانات نهایی غیبت کنم چی میشه، عواقب غیبت در امتحانات نهایی چیه؟

از اونجایی که ما دغدغه های شما رو به عنوان داوطلبان کنکور می دونیم، یه مقاله در همین خصوص براتون آماده کردیم که شما می تونید با فشردن دکمه ای که این زیر براتون گذاشتیم بهش دسترسی داشته باشید.😅

غیبت در امتحانات نهایی


نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در نتایج کنکور ۱۴۰۳

50 درصد تاثیر سوابق تحصیلی شما در کنکور ۱۴۰۳ به صورت قطعی موثره، این یعنی سهم کنکور و امتحانات نهایی برای پذیرش شما در دانشگاه های تاپ کشور به یک اندازه هست.

img


امکان ترمیم معدل مجدد برای پشت کنکوری ها

✔️بر اساس بخشنامه ترمیم معدل، 

تمام پشت کنکوری‌ها، چه اون هایی که قبلا ترمیم معدل انجام دادند و چه اونهایی که ترمیم معدل انجام ندادند، می تونن در امتحانات ترمیم معدل سال 1404 شرکت کنند.

📌اما به این نکته توجه داشته باشید که، این قانون صرفا برای امساله و دیگه فرصت مجدد برای ترمیم معدل برای این افراد وجود نداره. این یکی از مواردی هست که بهتون کمک میکنه که تصمیم بگیرید، پشت کنکور بمونید یا نه!

 🔴تعداد زیادی از داوطلبان کنکور نسبت به فرصت یکباره ترمیم معدل معترض هستند و خواهان فرصت ترمیم معدل چند باره می باشند.

✔️اگر شما هم جز داوطلبان معترض نسبت به این قانون هستید،

 می تونید برای رسوندن اعتراضتون نسبت به افزایش تعداد دفعات ترمیم معدل به گوش مسئولین، در کارزار افزایش تعداد دفعات ترمیم معدل شرکت کنید و اعتراض خودتون رو به ثبت برسونید،

📥لینک کارزار برای ثبت اعتراض

 


نحوه ترمیم معدل داوطلبان نظام قدیم

دانش‌آموزان نظام قدیم ( یعنی افرادی که  پیش دانشگاهی رو پشت سر گذاشتن ) هم مانند افراد پشت کنکوری‌ یکبار اجازه ترمیم معدل دارن اما با این تفاوت که،

✔️تعداد دروسی که باید ترمیم کنند با پشت کنکوری های نظام جدید متفاوت است. مثلا،  نظام قدیم‌ها لازم نیست نمره سلامت و بهداشت و هویت اجتماعی رو ترمیم کنند.


آیا امکان افزایش تعداد ترمیم معدل وجود دارد؟

بزرگترین باگ مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در رابطه با تاثیر مستقیم نمرات نهایی در کنکور، فرصت یکباره ترمیم معدله، چرا که،

با توجه به تاثیر 50 درصدی نمرات نهایی در کنکور، عملا دانش آموزی که سوابق تحصیلی حوبی نداشته باشه، نمی تونه به تحصسل در دانشگاه ها و رشته های تاپ فکر کنه.

نکته مشاوره ای : ‌اولویت مطالعه با کنکور است یا نمرات نهایی؟

تاثیر 50 درصدی نمرات نهایی در کنکور ۱۴۰۳،  و تاثیر 60 درصدی امتحانات نهایی در کنکور 1404 و عدم فرصت مجدد برای ترمیم معدل، نشون میده که امتحانات نهایی گاها ممکنه از کنکور هم اهمیت بیشتری داشته باشند.

با این تفاسیر اگه تایم کمی تا کنکور دارید و در مقابل امتحانات نهایی رو هم در پیش دارید، بهتره بیشتر تایم خودتون رو برای مطالعه دروس امتحان نهایی بزارید، چون،

✔️ اول این که، در امتحانات نهایی راحت تر می تونید نمره بگیرید.

🚫دوم این که، اگرامتحانات نهایی رو خراب کنید، فرصت مجدد برای جبرانش ندارید.


جمع بندی نکات تعداد دفعات ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ برای شما

مرسی که تا اینجا همراه بودی، مطمئن باش نکاتی رو یاد گرفتی که باعث میشه مسیر کنکور رو هوشمندانه طی کنی.🙌

🔗📌با توجه به این مقاله، از اونجایی که تعداد دفعات ترمیم معدل فقط و فقط یکبار هست،

✅ پس باید  امتحانات نهایی رو به شدت جدی بگیری و سعی کنی در این امتحانات نمره خوبی کسب کنی.

اینم در آخر بهت بگیم که، صفر تا صد این  مقاله توسط مشاورهای کاربلد مدیکال نوشته شده، افرادی که یه روزی جای تو بودند و با یه برنامه ریزی درست، الان دارن آرزوهاشونو زندگی می کنند.

پس، هر سوالی که داشتی از ما خجالت نکش و برامون کامنت کن، چون ما کامل درکت می کنیم و در کوتاه ترین زمان ممکن جوابتو میدیم❤️

سوالات متداول

اینستاگرام مدیکال
ربات تلگرام مدیکال
کانال تلگرام مدیکال

نظرات کاربران

رشته تحصیلی

هیچ نتیجه ای یافت نشد!

نظری برای این مقاله ثبت نشده است!